• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Magda78

Hej!

Här anmäler sig en till tjej till göra-bebis-AB! Har följt tråden länge med stooort intresse men nu äntligen fått tummen ur att skriva. Jag slutade med mina p-piller i juli men har inte försökt "på riktigt" förrän nu i augusti. Så om en vecka bör jag veta om det funkade... jag håller tummarna för oss alla!

Kram från västkusten

• Liten med Mindre

Välkommen Magda78!

Vi följer dig med spänning och håller tummarna nästa vecka.

• _koko_

fruL - jag fattar precis... :)
    När(!!!) jag får ett plus kommer jag berätta för mina allra närmaste (kan inte ljuga och har svårt att ha hemligheter för dem jag älskar, men också för att ha det stödet om något sedan skulle gå snett), de övriga får vänta tills det inte går att dölja längre. :)

Magda78 - längtar efter att få höra att någon här plussat, du får gärna vara först! :)

• _koko_

Oj, fast förresten, JeckaH är ju faktiskt före kom jag precis på... Äsch, håller såklart tummarna för ALLA här!!!

• nu är jag fruL

koko:Det äör precis så jag gör också: de absolut närmaste vet tom att vi redan försöker.Men jag vill inte utsätta dom för alla nojjor och tjat Sen kommer vel några till få reda på det tidigt för att precis som du säger att man inte kan ljuga men även för att vara stöd.

men jag är evigt tacksam mot denna tråd för att man verkligen kan älta och ventilera med folk som är i samma sits som en själv. Jag har inga kompisar som försöker eller vill skaffa barn. Så det finns liksom ingen att tjata med. Så tack alla och lycka till.

jag har förresten köpr Ägg lossningstest idag! 7 st för 250 kronor!

• Emmylou

Hej hopp!

Jag vill också ha en bebis! Har smygläst lite på denna sida ett tag men inte riktigt vågat hoppa in . Ville göra en smekmånadsbebis men fick mensen idag så humöret är vid fotknölarna. Och dessutom äter jag penicillin så jag får inte ens ta ett glas vin imorgon när vi ska på bröllop, vad säger man?

Kram och lycka till allihopa!

• FruSofia

Hej!
    Här är en till ny som gärna vill vara med i er trevliga tråd! Hade min sista p-rings mens för 21 dagar sedan men tror inte jag fått ägglossning än, så det dröjer nog innan jag plussar

Emmylou
    Varför kan du inte ta ett glas vin på bröllopet? E de något speciellt penicillin du äter?

• nu är jag fruL

emmylou: Vi är flera här inne som vet PRECIS hur det känns att få mens och bli super deppig över att det inte "tagit". Lider med dig och vet hur deppig man blir! Stackre!
    men påt igen bara. Vi är flera här som håller på att plocka upp oss från botten för att ta nya tag. Lycka till gumman och välkommen till klubben!

• nu är jag fruL

Fru Sofia: man vet aldrig hur lång tid det tar med eller utan p-ring. vem vet för just dig kanske det går fort som attan!
    kram

• Toca

Hej alla bebis-sugna.
    Jag vet precis hur det känns att vänta och längta och gråta sig igenom mensperioderna.. Vi försökte ett halvår innan jag äntligen fick se plus på stickan. Allt gick bra och januari -05 föddes Alva.
    I augusti -05 kom ingen mens och jag trodde jag räknat fel på dagarna, men men ett nytt plus. I mars föddes Arvid. Nu har jag Alva 19 mån och Arvid 5 mån och är inne på sluttampen för bröllopsplanering. Snacka om att ha fullt upp!
    Håller tummarna för er allihop. Barn är underbara. Kramizar.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?