• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • otroligt_men_sant

Då kan du skicka din adress till lana96@hotmail.com så får du dem gratis (dem väger nästan ingeting).

• otroligt_men_sant

Postar dem redan idag, måste ändå till posten för att hämta ut ett paket. Meddela snälla så fort du får ett plus. :)

• Tilly78

TACK! Det lovar jag att göra!

• axis

Är det någon som beställt tester från www.billiga-tester.se? Är de bra?
    Jag har precis beställt ett paket med både ÄL-tester och gravtester.
    Slutade med p-piller för ca två månader sen och har fått en mens sedan dess, men man vill ju veta att man verkligen får ägglossning!

• Snart så....

Hjälp mig tjejer!

Som ni vet håller vi för fullt på med babyverkstaden och vill gärna ha barn. Min m2b friade i somras och vi har planerat gifta oss 2008 och då kombinera bådas 30års fester med vårt bröllop.
    Nu börjar jag undra om vår bakvända i rätt ordning verkligen är bra. Tänk om man inte blir gravid under hösten som vi önskar, går upp massor i vikt(inte hinner gå ner till bröllopet), svårt att tidsmässigt planera bröllop med barn, smekmånaden osv
    Bröllopsdagen är ju ändå något speciellt och ska vara VÅR dag och sen åka på en romantisk/exotisk resa. Usch nu låter jag som värsta egoisten men men
    Ska vi istället planera om och gifta oss nästa år och sen börja om babyverkstaden? Det är ju två väldigt stora steg i livet och man vill göra rätt/känns bäst.
    Ni brukar ha så kloka inlägg på denna tråden :)

• Tilly78

Jag befann mig i samma sits som du. Vi ville jätte gärna ha barn redan i våras men vi bestämde oss för att gifta oss först. Gifter oss nu i Oktober. Skönt att kunna planera bröllopet i lugn och ro och tänka på en sak i taget. Jag slutade med mina p-piller för lite mer än en månad sen och direkt efter bröllopet är det full fart som gäller i bebisverkstaden.

• mugglesfan

JAg tycker definitivt att du ska vänta med barn (du är ju inte mer än 29) och ta bröllop och -resa först. Det är grymt skönt att inte vara gravid/ha småbarn (läckande amningsbröst?) när man ska gifta sig! det funkar nog bättre om barnet är några år gammalt...

• mugglesfan

ooops 2008 skrev du, då kanske du bara är 28?

• Snart så....

Visst är det mkt planering med ett bröllop men det tar slut efter bröllopet och tror att det är svårt att planera både och samtidigt.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?