• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Liten med Mindre

Grattis *Smurfen*!! Vilken lyx att vara "på gång". :)

Lapinette - det får bli tjejmiddag en annan gång. :D Denna gång fanns bara plats för två...

Kan väl bara rapportera att kronärtskockor definitivt passar in under romantisk och "lätt" mat - dessutom gott och pilligt. Men vi måste ha legat av oss - halva den goda flaskan vin blev kvar. Visserligen kunde jag ju då få lite på kräftskivan dagen efter (till ostpajen - INTE kräftorna).

Brudsommar2006 - glöm inte meddela vem du blir om du byter namn. Som ni ligger i hittar ni hus först och får stå för fika i trädgården.

• _koko_

God förmiddag, tjejer, nu är jag här också. :)

Jag har koncentrerat mig på alkoholförtäring i helgen :D, men nu är det dags för nya friska tag - mensen är äntligen över!!!

Grattis Smurfen, hoppas allt går vägen.

Snart så... låter ju onekligen hoppfullt, jag håller tummarna!

Apropå det här med ovälkomna smajlisar så kommer de när man skriver ")" nästan oavsett vad man skriver innan och efter...

• Jessie76

God morgon bejjbz

Jag äääälskar smajlizar så plita på ni

Grattis Smurfen - jag är lite avundsjuk på dig, men ooookej då glad oxå

Håller tummarna för snart så....

Rapport - har definitivt ägnat mig åt ALKOHOL i mängder i helgen, så mycket att jag inte var kapabel att göra annat än ligga å må dåligt heela dagen
    Men vaffan det är bara köra på resten av tiden

Dessutom har jag märkt att sen jag tog bort spiralen är jag tamejf*n sugen hela tiden! Fem år har jag haft den inne och inte velat knappt en av dom få räknade gångerna vi "gjort det". Måste vara så att man tappar lust när man får i sig hormonpreparat? Nån som vet?

• Liten med Mindre

Vet definitivt att lusten saknades för mig med många av de piller jag prövat. Så om det är en hormonspiral (finns det såna - eller är alla spiraler såna?) så kan det nog ha spelat roll.

• Lapinette

Jessie76 - japp han är fransman.

Här har det också blivit en hel del vin i helgen. Vinprovning till asiatisk mat i en underbar trädgård i södra Stockholm. Jättemysigt! Dock råkade jag ut för en svartsjuk kvinna som var rosenrasade över att jag pratade med hennes man. Får gåshud över svartsjuka människor...och kände mig jättedum när både hennes man och jag stod där och svamlade förklaringar om varför vi stod och pratade.

Gällande barnfronten så känns det som min mens är på väg men jag borde inte få den förrän i slutet av veckan. Har ju bara haft riktig mens 2 gånger så jag vet inte om den är punktlig eller ej (sist kom den 2 dgr försent). Hmmm... enklare om den var punktlig så man vet när man ska lägga in stöten.

• Jessie76

Det finns både hormonspiral och en sort som heter kopparspiral. Kopparspiralen fungerade inte på mig (Barn nr2... ) och då satte jag in hormonspiral. Måste vara så att man tappar lusten med detta.... Synd, vad ska man då välja när man vill ha preventivmedel?! Ska man börja med kondom efter 10 år? Hmmm.... Men det är ju inte aktuellt nu, så vi får väl ta det när det blir aktuellt

• _koko_

Hahahahahahaha, vilket solklart exempel - jag skrev en slutparentes och inget annat, och det blev ändå en smajlis!!!

Jessie76 - jag märkte också en markant skillnad när jag slutade med ppiller för 1½ år sedan - från 0 i sexlust till 100... :D
    Fast det har gått stegvis och i vågor eftersom det är lite mentalt också.

Lapinette - klarar inte heller av så svartsjuka människor, måste vara olidligt att leva tillsammans med någon som inte ens kan lita på en när man umgås i grupp...
    Jag har hälsat på en killkompis (som min sambo aldrig har träffat) i usa en vecka och fick inte ens några kommentarer! Åhhh, vad jag älskar honom för det!!!

• nu är jag fruL

hejsan hoppsan flickor!
    Myyycket sliten idag efter rejält partajande i helgen. Har dessutom en konstig läggning att om jag är för trött så kan jag inte sova, vilket hände i natt. Mycket irriterande. men men

Min mens borde vara över snart och då ska här guppas som attan.

Intressant det där du skrev om orgasm jessie. jag har också tänkt på det, ska man komma innnan honom? så måste det ju nästan vara om det ska påverka något. fast å andrasidan lever ju spermierna ett tag i kroppen, så...
    hmmm knepigt.

jag vill också vara gravid !
    attans skitalltså!

men hoppas nästa gång!

• Snart så....

Usch nu är dagen helt förstörd :(
    Kunde inte hålla mig och åkte och köpte cb på lunchen och fick ett * - *

• _koko_

Snart så... - det BEHÖVER ju inte betyda att det är minus på riktigt, men jag vet precis hur du känner det.
    Skickar en *kram*.

Ang det där med orgasm - jag har fått för mig att man isf borde få orgasm samtidigt, så att man liksom hjälper spermierna på vägen med "sammandragningarna".
    Men egentligen tror jag att det gör minimal skillnad och inte är något man ska tänka på.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?