• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Jessie76

Jag tror inte om missfallet alltså, inte vad du sa _koko_ - det lät lite dumt det där så jag ville bara förklara.
    Och jag håller med dig, jag fick ett bra tips (hahaha... ett av många ) eller vad man ska kalla det - tänk på att det är inte ni som kommer in i barnets liv, det är barnet som kommer in i ert. Det stämmer så bra, för det är ju den lilla som får anpassa sig - det har funkat för oss. Jag springer på krogen titt som tätt. Barnen följer med oss när vi åker nånstans, dom har inga som helst problem att somna vart som helst. SÅ jäkla skönt, och alla älskar våra ungar - dom är så lättsamma.

• 162ochenhalv

Åh fruL, Lider med dig!!! Nu tror jag med att min mens kommer komma närsom....
    hoppilihoppa,gungelinga... ja ja säger ni det så *fniss*

• _koko_

Jag tror att kroppen kan stöta bort ägget om man inte är i "mental balans", dvs att det aldrig får fäste.

Eller som en tjej jag känner som fick 3 missfall på raken och inte kunde behålla barnet förrän hon blev sjukskriven...

Så det är nog mycket som kan spöka!

• 162ochenhalv

alltså något helt annat... ett boktips, om man vill läsa å glömma tankarna en stund: PS Jag älskar dig, med Cecelia Ahern...
    köpte den igår, å jag har redan läst halva boken, jag skrattar å gråter... den är hur bra som helst *har iofs inte läst ut den än*

• Liten med Mindre

Eller läsa om någon annan som allt går lite oplanerat för:

"Mossviken fruar"

Lättläst och småmysig sådär. :)

• Liten med Mindre

"Mossvikenfruar" (hatar oplanerade mellanslag) ;)

• 162ochenhalv

Ah, stod å tittade på den boken... då får kanske det vara nästa inköp. Älskar att läsa böcker som man bara måste läsa från pärm till pärm. Mannen min tycker jag är helt hopplös... men det går ju inte att bara läsa ett kapitel å sen lägga undan boken... bha!
    åh... inga tecken ifrån min bebisfrabik änsålänge... :( :)

• nenne78

nu är jag fruL
    juffsa, hoppelihoppa, gungeligunga, kuckilura hur mycket du vill ! Sätt på bara!
    det är väl det att jag tror att kroppen känner av att man är orolig, stressad och nojig och väntar därför med att bli gravid tills man är mer harmonisk.

Jag ska inte måla in mig i hörnet mer än jag redan gjort, så jag drar mig tillbaka ett tag och ser hur det går för er utan att lägga mig i

• nu är jag fruL

klart du ska lägga dig i Nenne!
    det är det vi/Bt är till för. Att vi ska komma med synpunkter och råd!
    SSen att jag kanske inte VILL hålla med om vissa saker det är en annan grej

men jag troto återigen att du har helt rätt. Visst drar kroppen ihop sig så att det kanske knyter sig om man försöker för mycket. Men vad fan jag är ingen robot, vill jag så vill jag. jag kan inte stänga av dom känslorna.

Köpte clear blue idag. vet inte varför egentligt då jag har mens och uppenbarligen inte är gravid. Men jag har himla ont i äggisarna fortfarande, hmmmm

kanske cystor?

• _koko_

fruL - det är verkligen skruvat det här!! Man vill så gärna och känner sig så redo att kroppen låser sig och vägrar producera... Grrr...

Nä, nu tänker jag åka hem och laga mat till min älskling! Ha en skön kväll allihopa, här i stockholm har det iaf blivit fint väder igen!! :)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?