• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • pirr!

Kära vänner..
    tänker på er! Vi kör ju oskyddat sedan en vecka bara så min undran har inte riktigt tagit fart än.. Är dock nästan rädd för att börja försöka för jag vet hur jag kommer bli! TOTALT FIXERAD!!
    God mat och vin är super för att skingra tankarna . lycka till!

• pirr!

Glurp!
    Telefonen ringde och min kollega kom in.. Hade inte stängt ner sidan med min förra kommentar. Hoppas han inte hann läsa något- då döör jag. Han är lite försynt och inte den man snackar sex med om man säger så..
    Phu!

• 162ochenhalv

oj här skrivs det för fullt... måste läsa läsa! ja jag vet att jag testa mig tidigt, var ju så övertygad om att jag är gravid, symtomen har sjunkit sen dess... så det är väl mest inbillning.. nu ska jag vänta tills det verkligen är dags för mens innan jag börjar hoppas
    *fast innerst inne hoppas jag som fan*

• nu är jag fruL

162och...
    ja att låtya bli att hoppas det känns som en omänsklig uppgift... samma sak som att alla säger åt en att ta det lugnt och inte försöka för mycket. men hallå! om man verkligen vill något hur ska man kunna låta bli att försöka och att hoppas?!
    jag har alltid jobbat för att få det jag vill ha i hela mitt liv, jag är en sån människa. Så det är lite svårt att helt plötsligt sluta jobba för,någopt som man vill ha så otroligt mycket.

• nu är jag fruL

Här är kommentarer och råd jag fick i en annan tråd. detta piggade upp mig så dant att jag klipper in det här. Kanske kan någon annan bli lite gladare av detta också.

jessie : puss på dig !

När en kille och en tjej kramas så kan det bli små bejjbizar...... TA LEDIGT!!! Om det är sååå bråttom? Dygnet runt som gäller - stå på huvvet efteråt

Jo, när jag var gravid första gången så visade första testet negativt, men det var ändå en bulle i ugnen som hette Viktor.

Andra gången visade oxå två test negativt, det var såna där billigare (rosa tror jag dom var), så numer tror jag endast på Clearblue eller barnmorskan.

Även om det är så att du inte är gravid, ta varje tillfälle i akt att producera då! Myter om att man inte kan när man har mens är oxå bullshit. Kör på!

• nu är jag fruL

precis enbart blåa test, stå på huvet, ta ledigt och kör på

• Jessie76

Vad söt du är!! Tack och bock, hoppas det går bra för er allihopa - jag är oxå i producering (för 3:e gången )
    Är det nåt så fråga på - jag är inget proffs men ett och annat har väl sjunkit in genom åren

• nu är jag fruL

Välkommen till tråden Jessie!
    jagf räknar dig som proffs då du redan träffat rätt två gånger.

Då kan ju jag börja bombardera dig med frågor:
    Hmmm vad kände du för symptom och när kom dom? dvs hur tidigt kom dom.
    hade du samma symptom båda gångerna?
    Du testade neg, hur långt innan eller efter beräknad mens var det?
    När gjorde du nästa test som var positivt?
    Fattade du att du var gravid även utan ett positivt test?

japp där ser du. jag är himla nyfiken och påträngande

• _koko_

Nu ger jag mig själv en kvarts paus, såhär kan jag inte ha det!

Då jag inte har använt min ägglossningsstickor som jag köpt på nätet ännu kan jag inte säga om de är bra eller dåliga, allt jag vet är att CB är snordyra (jag köpte ett paket innehållandes 10 gravstickor och 20 äggstickor för 200kr)...

Man kan ju använda dem som förstatest kanske och testa så ofta man vill, och när man fått utslag på dem använda CB som bekräftelse. :)

Ingen förändring på min front förresten, blöder fortfarande litegrann, tänkte testa i morgon bitti igen för skojs skull. Sökte lite på familjeliv igårkväll och hittade flera som blött litegrann länge i början och som varit gravida så man vet ju aldrig... Hehehe, fantisera går ju. :)

Samtidigt vill jag gärna dricka alkohol i helgen... Har två roliga fester inplanerade, och säga vad man vill, det blir inte samma sak utan. Men det är klart att jag skulle bli allra gladast för ett plus ändå...
    Sambon är lite nervig och tror att jag är sjuk, han är så söt... Myser när han är så omtänksam.

pirr! - känner igen det där med kollegor som kommer in i rummet!

fruL - jag håller fortfarande tummarna för er! Tänk, visst är det konstigt, mensen har aldrig varit varken sen eller tidig någonsin förut, men nu helt plötsligt beter den sig som en trotsig tonåring... :D

Hur har ni andra det? Undrar hur ciccis möhippa gick... :)

• nu är jag fruL

Koko: TACK. jag behöver alla hålla tummar jag kan få!
    och jag tror att du är gravid faktiskt. fick precis en liten konstig känsla av det...

men å andra sidan när började mina känslor slå in ?

Var på nätet köpte du dina tester? Lät som en bra ide att köra mass test med dom och sen verifiera med CB.

Jag tänker testa mig igen i slutet av veckan med CB om mensen fortfarande inte dykt upp. ja den beter sig himla jäklarns trotsigt, eländes idiot sak Brukar alltid vara regelbunden!
    Skärpning!

Håller med om att fester utan alkohol är som,,, ja sex i respirator kanske Näe jag tillhör kategorin som älskar att festa och bli på kanelen!

men just nu så byter jag festerna mot grav mage utan att tveka.

ja hoppas att cicci hade kalas kul! det tror jag nog, möhipper brukar vara fasansfullt roliga och ens egen slog alla rekord

Svar på tråden gravid? när märker man av det?