• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Eden-06

Jag är hemlig om att vi vill ha barn nu. Får frågor av alla typ ALLTID. Vi har varit tillsammans länge, är över 30 och gifter oss nu. För de flesta är det = barn.

Vi säger att vi njuter av bröllopet och vill suga lite på den karamellen först. Vill ju ha det lite för oss själva

Tycker dock att det är ett problem med jobbet. Arbetar på sjukhus och utsätts för en del fostertoxiska ämne. Vill inte berätta när jag blir gravid samtidigt skulle jag ALDRIG riskera något för barnet. Svårt!

• herman

Eden-06

Förstår ditt dilemma, arbetar också på sjukhus och det är en del man inte kan göra... Har dock tur just nu att vara på medicin i ett halvår, där är inte lika mkt strålning osv. Bara hoppas att det tar sig nu under hösten...

Lyckat till!

• Blivande fru Byström

Hejsan mina damer vill oxå bli med bebis.. försöker mega..! Ingen här inne som är medlem i babyboom.?? Skriv om ni är det skulle vara skit roligt.. Adressen är www.babyboom.nu jag är medlem där.. Duracellkaninen heter jag=) KRam brudar.. hoppas att det tar sej

• Eden-06

Aldrig sett sidan tidigare. Men tack för tipset Blivande fru Byström.

• nu är jag fruL

Hejsan alla raringar
    det är så otroligt kul att läsa "ikapp" i tråden. Är dock bara på sidan 27 än så länge. Jag gick på semester på sidan 22 så jag har inte hunnit så långt. Men det är fullt upp hela tiden så jag har inte tid att sitta vid datorn nu när jag äntligen kommit fram till den.

Bara för att fräscha upp minnet så ser jag att vi är flera stockholmare som kommer att bilda en barnvagnsmaffia när det självklart snart tar fär oss alla

men det vore kul att summera hur gamla vi är och var vi bor. Fyll på med era uppgifter alla ni som hänger i tråden. Om ni vill alltså

Jag: Fru L fyller 32 i höst och bor i stockholm.

Jag vet inte om det tagit. Min mens var planerad tills idag men har ännu inte kommit Men jag har tyvvär mensvärk så den kan ju komma när som helst
    Jag har dock haft ont i ägg stockarna sen ägglossningen och min syster säger att det har varit det första tecknet under alla hennes 3 graviditeter på att hon var gravid. Så man kan ju hoppas att vi är lika

• ärja

Det är spännande att följa era tankar och försök till graviditeter.
    Min blivande man är steriliserad. Men det går ev att operera ut sperma och göra en provrörsbefruktning. Men det kostar 25.000kr för ett försök!

Funderar om vi ska önska oss pengar i stället för bröllopspresenter som kan annvändas till provrörsbefrktning.

Jag vill oxå bli gravid!
    Och det NU!

• herman

Tillhör nykomlingarna i tråden, och är inte heller från stockholm men fyller på ändå... ;)

Fru L fyller 32 i höst och bor i stockholm
    Herman är 26 och bor i Göteborgstrakten

• nu är jag fruL

hejsan herman
    Kul med en nykomling i tråden. här är alla välkomna

Hmm ärja...intressant. Jag är en riktig snokis ska du veta så jag bara måste fråga (även fast det kanske är ofint ) varför är han steriliserad? det känns som ett ganska annorlunda ingrepp
    du behöver inte alls svara, det kanske är en väldigt privat fråga, men nyfiken tant som jag är så kunde jag bara inte låta bli att ställa frågan ha överseende

Mensen har INTE kommit än!!!!! så jag fortsätter att hoppas att det är ett positivt tecken. Vet inte om jag ska testa mig i veckan om den fortfarande inte kommit. Men jag vet inte om jag vågar... skulle bli så otroligt deppig om det visade negativt
    Jag tror verkligen inte att jag är gravid, sån tur kan jag ju inte ha

• Eden-06

Nu är jag fruL: hoppas att mensen håller sig borta

• nu är jag fruL

Hejsan eden! ja det hoppas jag verkligen. det är knappt att jag vågar gå på toa för att det ska visa sig att jag fårr mens

ha ha ha nu har jag läst igenom alla sidor som jag missat. det var extremt underhållande läsning! det vrekar som om cicci är precis lika frispråkig och pervers som jag är ÄLSKAR att prata sex snusk och alkohol!

Edene förresten, hur gammal är du och vart befinner du dig som du märker så är jag en riktig snok kärring

Svar på tråden gravid? när märker man av det?