• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bellie

CicciL: du är så skön!! kan verkligen se den galopperande gasellen i sänghalmen...
    När vi kvinnor har bestämt oss för bebbar kan inget stoppa oss :D

• _koko_

pirr! - Min vänner vet nada. Det senaste de hörde var nog att jag är rädd för barn, hahaha... Utom ett par av mina närmaste vänner som vet att vi pratar om det.
    Har också hamnat i ett par såna situationer och jag undrar hur genomskinlig man är egentligen... Hur trovärdiga är ens historier som man får panikljuga ihop på stående fot? :D
    Så egentligen kanske de vet mer än jag tror, hahaha...

CicciL - vet du att det är möhippa, eller antar du för att det är sista helgen innan bröllopet? Hoppas det blir en alldeles underbart rolig dag hur som helst!!

• Bellie

Jag undrar också (om det nu blir nåt) hur det ska gå att ljuga för vänner och familj i 3 månader innan man kan berätta. Det blir ju lite jobbig att ALLTID käka penecillin, köra bil, ha magkatarr eller allt vad det är när man blir bjuden på vin....

• Bröllopstokiig

koko, det är sista helgen innan bröllopet och jag har inte haft hippan ännu. Så jag är 99,99% säker + att svärmor sa att min blivande svägerska ska till Stockholm i helgen, pucko hon är men men ....

• Bröllopstokiig

Äh för mig blir det där enkelt. Jag har redan flaggat på jobbet att jag (som är en super party pingla) ska ha en vit månad efter semestern. Man har ju hällt i sig rosé som om det vore hallonsagt hela sommaren och sen smekmånad på det, så en härlig "vit" månad ska jag köra på för att rensa kroppen. Värre blir det med rökningen, eftersom jag är rökare och springer med tjejerna på jobbet ut och tar ett bloss titt som tätt, men det får väl ingå i den vita månaden.
    När den "vita" måndagen är över kanske jag är (om allt går väl) i 10-12 veckan och då är det bara att föreslå fredagsvin igen, och se till att beställa alkoholfritt i baren. Ska man på tjejfest, köper man med sig en flaska alkoholfritt och hoppas att ingen ser det...
    Efter det är det kanske dags att fälla bomben.
    Jag är aldrig sjuk, så jag kan nog inte köra något med penecillin eller liknande för då fattar de med en gång!

• _koko_

CicciL - ja då är det nog i morgon. Eller på söndag? :D

Jag har aldrig haft en uttalad vit månad i hela mitt liv, så det skulle ingen gå på... Däremot har jag faktiskt funderat på att hälla över alkoholfritt vin i en vanlig vinflaska och hoppas att ingen vill smaka...

• Bellie

Vad gör man när man är på stor fest med sittande middag? Alla ser ju att man inte dricker vinet...? Några tips?

• Bröllopstokiig

koko: det var ju en strålande idé att hälla över i vanlig flaska, att jag inte kom på det själv!!?!?!
    Hoppas verkligen inte det blir på söndag, jag vill ut och festa på min möhippa och ha riktigt skoj, så söndag, no no no !!!

• Bröllopstokiig

Bellie: Du får tacka nej till de stora festerna och bli sjuk de första 3 månaderna. Annars får du väl be din man, om du får sitta med honom, att dricka ur ditt glas
    Min kompis är gravid nu och hon är marknadschef för ett stort företag. När de var på konferens i Los Angeles sist, så hade hon med sig sin kvinnliga kollega som fick dricka ur hennes glas när de minglade runt, hon blev stup full och fick gå och lägga sig! Tyckte det var roligt när jag fick höra det... Ja ja, inte helt enkelt att smyga, men det kan gå om man vill.

• _koko_

Hahaha, eller välta ut varje glas man får... Nä, det där med sittande middag blir svårt, det får man kanske undvika om man inte vill säga något...

CicciL - De kanske har pratat med din arbetsgivare och sett till att du är ledig på måndag? :D :D

Svar på tråden gravid? när märker man av det?