• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nu är jag fruL

LYCKA TILL!

Paratde med maken, han tyckte att jag ska testa mig snarast! vad läskigt!

Får se om jag vågar köpa ett idag!

japp tur att du skriver som sagt. Skånska är bland det svåraste som finns. Enbart fördelar med nätet

ser fram emot att höra från dig och håller tummarna om resultatet. kanske ska jag också köpa ett nu när du är så modig ...

• 162ochenhalv

tror att jag vart för snabb... :( men jag är ju inte ens framme till mensdags... för testet visade neg... nåväl.. lycka till du med! får hålla tummarna att jag bara hade för bråttom.. en vecka till får jag väl vänta... gud vad tiden kan stå stilla ibland!!!

• nu är jag fruL

Trist! MEN som sagt det är en vecka kvar till mens så ge inte upp hoppet. Jag tror att så långt innan mens så är testen väldigt otillföritliga dessutom så ska man ju göra testet på morgonen.
    Så deppa inte ihop. Du KAN vara gravid bara att hormonhalten kanske inte stigit tillräckligt än.
    Eller har jag helt fel ni som vet

jag skickar i alla fall MASSOR av kramar och ge inte upp hoppet!

Ska se om jag vågar testa mig.

näe nu ska jag bege mig hem. Vi hörs i morgon.
    kram till ALLA!

• herman

Känner mig lite utanför som "göteborgare" men det är smällar man får ta ;)

_koko_

Om jag var du skulle jag försöka få gjort en koll. 10 dagar låter lite länge om du inte brukar blöda så.

Fru L

Jo, fast vi har nog tänkt att åka jan el feb, då jag ska med jobbet på studieresa till cuba i november. Så skulle det visa sig att det tar på första försöket, kan det bli tajt att kunna flyga då, vilket man ju inte bör göra i tredje trimestern.

Jag tillhör också dem som inte vågar tro på att det tar sig på första försöket, men det får i väl se i nästa vecka eller så, då bör mensen komma.

Ska bli kul att se vem av oss som det tar sig för först :D:D:D, obs! inte menat som tävling, bara spännande.

• nu är jag fruL

Här kommer ne MYCKET deppig fruL. usch borde inte vara på jobbet. Jag fattar inte varför jag ALLTID ska hoppas för att sedan falla ner i ett mörkt svart hål! :_(
    varför lär jag mig aldrig.
    Jag har otur det är ingen ide att hoppas.

Jag har fortfarande inte fått mens, men väl mensvärk så eländet kommer vel under dagen

MEN jag kunde inte hålla mig utan gick och köpte ett grav test igår och tog det när jag kom hem.
    Och ja, ni gissar rätt NEGATIVT!!!!!
    det finns ingen liten bebbe i den här jävla kroppen!

Varför kunde man inte få ha lite tur och bli lite glad? jag VILLE så gärna vara gravid. Men det var jag ju uppenbarligen inte...

Usch vad ledsen jag känner mig. jag och maken storgrät i soffan i går kväll. jag var helt otröstlig.
    men sen fixade maken kräftor och god dryck så jag har i alla fall världens underbaraste make!

men jag ville så gärna vara gravid NU!
    Tänk om jag aldrig kan bli gravid!?

Som ni hör så är jag allt annat än munter idag.

Fast jag kan nästan inte sluta tro att testet var fel. Ja jag vet, sluta lura dig själv dumma kossa

• Liten med Mindre

Fru L:

Det låter tyvärr som helt vanlig och otrevlig mens-deppighet. Jag burkar bli jätteledsen för mindre än utebliven graviditet dagarna före.

Så det är för mig bara att vänta och se vilken av veckans dagar som blir den deppiga. Det tog sig nog inte här heller. :( (Fast vi hoppades lite i helgen.)

• Liten med Mindre

...brukar bli jätteledsen... (ska det ju vara)

• nu är jag fruL

Stor&liten:
    Ja jag brukar också bli deppig och nere. Jag har känt de vanliga pms syndromen så jag fattar inte hur jag kunde inbilla mig att jag var gravid. Jo det förstår jag visst. För att jag VILLE så gärna att så skulle vara fallet. Fy vad ledsen jag är!
    men den sorg som jag känner över att det inte tog är värre än den normala mens deppigheten. Nu har jag ju ett skäl till att vara ledsen.

Hur vet du att det inte tog för dig om du inte ska ha mens förrns nästa vecka så är det vel lite för tidigt att lita på ett test?

• Liten med Mindre

FruL:

Vet att det inte tog sig eftersom de små dropparna som (för mig) kommer dagarna före har börjat komma...

Typiskt, det kändes så mysigt i helgen när vi båda hoppades att de ömma brösten betydde något annat än det vanliga.

• nu är jag fruL

Stor& liten : jag vet precis hur det känns. När man hoppas och längtar så mycket. Att man delar förhoppningen om det blivande lille barnet med suitt livs kärlek. Det kändes så otroligt mysigt att vi två kasnke skulle få lyckan att bli föräldrar... magen kändes som ens stoltaste kroppdel

men så rasar det...

usch jag känner med dig för jag tror mig veta PRECCIS hur du känner. Ledsen, tom och uscvh. det känns nästan som om man hade förlorat ett barn som man faktiskt inte har haft. Skum och mycket obehaglig känsla.

men jävlarns vad mycket nubbe jag ska dricka i helgen!

fast det uppväger intye, jag skulle byta allt just nu mot att bära på bebben...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?