• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Lapinette

Visst sägs det en sak idag och för 10 år sen var det något annat man skulle tänka på. Sen är det olika rekommendationer från land till land också. Min man är ju fransman så härifrån hör jag andra saker än från mina vänner i Sverige (vissa är även lika). Jag ska försöka vara hälsosam och hoppas jag mår bra så jag kan fortsätta träna etc. Shit, den är ju ens liv längsta och jobbigaste lopp man ska springa sen .

• Bröllopstokiig

Halloj, här kommer pucko-Cicci med sina frågor igen. har durfat på clearblue och andra ägglossnings sidor på nätet. Där står det att det är 24-48 timmar efter stegringen av homonet som man är mest fertil (alltså nu snackar jag om min böjj på stickan mao). Jag hade full böjj igår, dvs att det betyder att jag kommer att ha ägglossning inom 24-48 timmar och att jag igentligen borde hoppa på honom idag för att vara säker eller? Hur fan funkar det? Jag blir tokig och jag är sååå puckad vad gäller detta. Hjälp mig!!!!

• diana23

när jag varit gravid har jag inte märkt av nåt..bara att mensen inte kommit...inte mått illa el nånting..mått bra hela graviditeten o samma med nummer2 med..sköönt=)

• _koko_

CicciL - Hoppa på honom!! :D
    Precis som du säger är du sannolikt väldigt fertil idag.

Klippt från clearblue:
    "Bilden under visar att LH-stegringen har registrerats vilket innebär att du inte behöver testa mer under den här menscykeln. Om du har samlag någon gång under de närmaste 48 timmarna ökar alltså dina möjligheter att bli gravid."

Akta dig bara så inte mannen blir avig för att du är för intensiv... :)

• Bröllopstokiig

koko: jag ska akta så han inte blir avig. Har funderat på att skojja till det med räkor och vitt vin och niciga underkläder till middagen ikväll, he he he... man får smida sina planer väl om ska få ett skott i råttan av en trött m2b....

Som du säger och som vi båda har konstaterat borde jag ju ha ganska stor chans idag, dessutom inte ngt i går = bättre kvalité på "grabbarna". Så nu hoppas jag bara att han är lika sugen som jag!

• Nattson

CicciL, där är så rolig!! "Skott i råttan" och "åka snopp" alltså mina kollegor undrar vad jag skrattar åt! Vilka uttryck ha ha ha ha

• Bröllopstokiig

Nattson: Känns som det är enklare om man använder lite roligare termer än: samlag, penis, erektion osv
    Kul att du skrattar i allafall!

• _koko_

Fast råttan är väl ändå ett ganska äckligt namn på den...? :D

Ha en skön kväll tjejer, snart ska jag äntligen gå hem för idag...

• Berner

"Skott i råttan " var annan dag runt ägglossning lär vara det optimala.
    Har själv fått det antal barn som jag ska ha, men det fanns en tid när detta ämne tog all min tid och jag läste allt. Vi gick på utredning under några år, men sedan lyckades vi två gånger med 2år och 12 dagars mellanrum. Är troligen mäst fertil i maj. Lycka till! Hoppas augusti är din månad!

• M.B.

Tjejer..jag har en fråga till er.. tror ni att man kan vara gravid utan att direkt få några förändringar i/på kroppen? Kan man exempelvis ha kvar sin menscykel och ändå vara gravid? Borde man inte få några symptom?

Svar på tråden gravid? när märker man av det?