• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • E-tuna

Ja, det gör vi

Att jag drev diskussionen så långt var för att jag upplever att många tycker att dom blir drabbade av kollegor med barn när det faktiskt ofta- inte alls jämt och inte alls inom alla yrkesgrupper-handlar om att dom själva inte kan säga nej, inte själva pratar med sin chef om sin egen arbetssituation eller inte är nöjda med sin egen roll på arbetet...
    Sitter man i en handledning och bestämmer sig för att skrapa lite på ytan så är det sällan kollegan eller dennes barn det igentligen handlar om...

Men som sagt...vi pratar roligare saker...

• Agouza

Jag kände inte av det alls. Tog test i v 5. Blev fet i v 12. Annars hade jag inte märkt ngt.

• Eden-06

Mycket all läsa. Ni är snabba tjejer
    Välkommen alla nya. Vi börjar bli ett litet gäng nu

Vi inväntar min nästa ägglossning för första försöket. Jiiihaaaa. Längtar!

• Liten med Mindre

Angående att sluta med p-piller:

Jag har flera vänner som inte hann få första mensen innan de var gravida, efter att ha slutat med piller.

Så det kan också gå otroligt fort.

• _koko_

E-tuna och Madz - tycker ni båda har flera bra poänger som man bör tänka på i sitt arbetsliv. I många fall är det nog både arbetstagare och arbetsledare som skulle behöva bli bättre på att hantera sådana situationer. :)

På min front är det inget nytt... Börjar ledsna på att vänta. Och misströstar dessutom, det har säkert inte hänt något alls...

• Hanna_79

Hallå tjejer!

Hur har det gått..någon som fått positivt grav-test ännu? Jag går fortf och väntar. Är hur trött som helst...men tror dessvärre inte det beror på någon graviditet utan på all stress på jobbet nu efter semestern...
    Har så oregelbunden mens..så det är svårt att veta när jag har ägglossning...
    Blir väl till att köra varje dag nu fram över....haha... :)
    Å anda sidan...jag har inte bråttom, slutade egentligen med p-piller så får barn komma om jag råkar bli gravid. Hmmm..det blev inte riktigt så....nu jagar jag ägglossning och grav-symtom med ljus och lykta..!

• Bröllopstokiig

Godmorgon tjejer!
    Tjohoooo idag var det FULL böjj på testet. Vilken tur att jag fick till det med min blivande make i går igen, hahahaha, hoppas hans grabbar lever länge, för då finns verkligen risken för att jag har blivit gravid denna gången. Vi får köra en gång till antingen i dag eller i morgon.

Pratade med en kollega i går och hon körde varannan dag konceptet, det funkade, för då är mannens spermier mera på hugget, om man inte har kommit varje dag alltså. Så kanske borde jag vänta till i morgon då, om man ska köra varannandag, men man fick ju fart på tankarna nu när jag faktiskt har ägglossning!

• Bröllopstokiig

Hanna_79 Jag kan verkligen rekommendera Ägglossningstesten de har på Apoteket. Läs instruktionmerna ordentligt innan bara. Jag vet nu ich med detta när min ägglossning infaller ungefär varje månad!
    I dag var det så äntligen dags, och som jag skrev ovan så körde vi igår och jag hoppas att de överlever de små fiskarna så de träffar ägget!

• Liten med Mindre

Det är märkligt hur gärna jag vill tolka olika signaler som graviditet - eller försöker övertalar mig själv att "självklart inte".

Vet ju kompisar som pratat om lite molande i magtrakten. Och visst molar det lite emellanåt - men det är förmodligen fortfarande magen som är konstig efter magsjukan på bröllopsresan. Men tänk om molandet plötsligt är ett "annat". Urfånig känner jag mig i alla fall i mitt velande. :)

• _koko_

CicciL - ååååh, vad roligt!!! Jag surfar på din våg ett tag om det är ok, nu när min egen känns så tråkig... :)

Jag var så himla säker på att min över-en-vecka-tidiga-mens-liknande-blödning-fast-mycket-mindre var ett solklart tecken på att jag var gravid, men borde jag inte ha slutat blöda nu isf???? Nä, nu ska jag beställa ägglossningsstickor och gravtest för nästa månad och inte tänka mer på det den här veckan. Hahahahahaha, försöka går ju...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?