• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Lapinette

Vad ni har skrivit flitigt här inne! Själv har jag inte ens kommit halvvägs upp mot Stockholm (vår flytt från Cannes) och denna period ska jag ha min ägglossning. Det är bilkörning, vinprovningar, 4 rättersmiddagar och himla svårt att hinna med att göra barn samtidigt...men, men vi hoppas att de försök vi gjort ger utslag. Nu ska vi sova 2 nätter hos svärmor...ni förstår...inte lätt att få till ett majbarn (som jag så gärna vill ha).

• Hanna_79

Hallå tjejer!
    Jag är inte gravid fick reda på det igår. Känns dock ganska bra....det får bli när det blir! :)
    Min man jobbar i annan stad hela hösten, så jag undrar verkligen om vi kommer hinna pricka in...haha.. :)

• _koko_

Lapinette - DE försök, då har ni ju fått till fler än ett iaf! :D Håller tummarna för er. :)

Jag hade värsta mens-godis-suget igår... Men det är nog rätt ok om det inte tagit. Har en massa fester inplanerade framöver som det vore skönt att slippa hitta på en förklaring till varför jag inte dricker... :)
    Fast då hoppas jag att jag inte får mens OCKSÅ nästa vecka, känns jäkligt drygt att blöda i 2 veckor...

• _koko_

Hanna_79 - du får åka och hälsa på honom vid "rätt" tillfälle varje månad. :)

• Bröllopstokiig

Tjabba!!!!
    Fick inte åka snopp igår, hahahahaha, vi (eller rättare sagt m2b) var trötta när vi kom hem efter middagen hos goda vänner.
    Körde stickan i morse igen, och nu var det halvböjj igen! Så det var igår jag antagligen var som mest fertil. Hoppas bara att de små rackarna överlevde tisdagskvällens aktiviteter, för då har jag ju i allafall en god chans att vara gravid nu! Ska se om jag inte kan få till det i kväll... men jag tror han är lite stressad över sitt jobb (han är VD) och sen allt som inte är klart inför bröllopet nästa lördag (det har jag helt plötsligt lagt åt sidan, man har ju annat att tänka på!) och detta med att jag ska ha barn pronto får honom att freaka ur. Men men han kommer inte undan! Hihihi.

Äh jag skiter fullkommligen i att man lämnar ut sig här, lite kul grejer kan jag bjuda på. Jag är verkligen så långt i från pryd man kan komma. Det snackas om "snusk" mest hela tiden med både kollegor och vänner, det är ju det som är kul. Har man ett relativt seriöst jobb, som jag har, så sitter man ju och pratar så mycket affärer hela dagarna, så lite sexsnack håller mig vaken!

Alright, kanske ska göra några knop innan jag kikar in igen! Eller inte, man kan ju knappt slita sig

• Bröllopstokiig

Jag bara säger, undrar hur de käkade för 100 års sedan och när våra föräldrar föddes. Äsch, jag tror man kan käka det mesta med måtta.
    Jag ska sluta röka när jag blir gravid, men tänkte på vad som stod: att barnen blir små och inte har så mycket vikt om man röker... kunde inte låta bli att tänka tanken att det är lättare att pressa ut dem då
    ja ja ja.....

• becciz

aaaaabara man äter med måtta och har ett sunt förnuft så behöver man inte oroa sig.
    Jag åt allt och det är inget fel på mina barn dom är friska och fina. Jag röker inte och jag drack inte heller. Men och andra sidan tror jag inte attett glas vin skadar barnet heller. Min syster bor i spanien och henne rekomendera dom att ta ett gls vin då och då. Fast själv känns det ganska onödigt just den tiden man är gravid.

Oroa er inte ni kommer få friska och fina barn

• _koko_

Ja, jag blev så överraskad när det gällde brie o dyl, för jag trodde verkligen att det bara gällde opastöriserat...
    Äh, egentligen tror jag som ni, becciz och CicciL, att man kan äta det mesta, det har blivit så hysteriskt på senare år...

Fult att spela på människors oro tycker jag.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?