• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Jessie76

Jahapp... Det är bara jag och FruLlan som rapporterar om befruktningar, men jag tar det som ett tecken på att ni andra kör på så mycket att ni inte hinner rapportera

Vi bor i lägenhet, och det är inte alls aktuellt med hus. Däremot en landfast stuga som inte ligger för långt bort. Vi har dessutom en stor båt, så det blir för mycket med villa oxå. Där har ni vår situation
    Fast jag blev sugen på att flytta ihop med dig FruL - jag är faktist en hel del sugen på hus på landet, så vi får väl se. Det är ju så j*****a svårt att få lån nuförtiden

• Liten med Mindre

Fick just veta vad husen vi kikat på förra gången såldes för. Urrrrk! (Som maken så korrekt utryckte sig.)

Tur att jag ska pigga upp oss med förhoppningsvis fin middag och gott vin ikväll. Öva på romantikfaktorn tills det är dags att hoppelihoppa nästa gång. :)

Vad tror ni om: Kokta kronärtskockor följt av oxfilé el dyl med saltbakad färskpotatis. Efterrätt okänd - såg ett tips på någon yoghurt och hallon blandning i en tråd här. Kanske prövar.

Trevlig och hoppelihoppig helg på er!

• Lapinette

Stor&Liten - jag kommer! på middagen alltså.

Är inte van att min man i stan så det ska bli så härligt att träffas upp efter jobbet idag, äta middag och sen gå på bio. För oss är detta en otrolig lyx! Och igår blev det en spontansushi då vi upptäckte att vi var på samma t-banetåg.

nu är jag fruL - Vi har haft sån tur att min mans företag ville öppna kontor i Stockholm (och stänga det i Nice) så han flyttar hit med ett toppenlön (kunde t o m höja den han hade förut). Jag har även mitt jobb kvar då jag tidigare hade fått tillåtelse att jobba på distans 2 av 4 veckor från Cannes...så det var rätt gissat!

Jag bor i en hyresrätt (2:a) och jag bävar för när flyttkartongerna (typ 20-30 st)kommer från Frankrike (möblerna magasinerar vi till vi hittat större). Vi har dubbelt av nästan allt samt 60 flaskor vin som ska in någonstans. Snacka om i-landsproblem! Vi söker efter ett litet hus eller en stor lägenhet med terrass/stor balkong.

• Jessie76

Vänta nu, jag måste få fråga en sak som poppade upp i min skalle nu - det där sambandet någon pratade om mellan orgasm och lättare att bli gravid, ska man få orgasm före honom då eller? Går det bra att den kommer efter han har kommit?!
    I-landsproblem var det

Din tillvaro låter som lyx - är din man(?) fransman eller? Har ni gift er ännu?
    Jag är oxå nyfiken, men det FÅR man faktist har jag hört

• BrudSommar2006

Hej Lapinette, jag tror att vi träffades på min sysslings bröllop i somras och Stor&Liten har jag gått kurs med och tänkte äta middag med snart ändå så det ska väl i så fall inte vara omöjligt att trösta oss med gemensam middag framöver om våra försök misslyckas, här är nämligen en till som försöker. Fast någon oxfilé blir det inte för min del i alla fall. Måste byta signatur förresten så här efter bröllopet! Nu hoppas jag att vi får till det alla fyra (inklusive min syssling alltså) så att vi kan vara mammalediga tillsammans! Till TS och alla andra som skriver så bra och håller hoppet och humöret uppe åt oss så önskar jag lycka till. Nu är det dessutom helg!

• BrudSommar2006

Varför lyckas jag alltid få in sådana där gubbar när jag skriver, måste vara försiktigare med vilka tangenter jag trycker på! Vet inte hur många hus vi tittat på vid det här laget men att hitta rätt verkar stört omöjligt. Nu i helgen blir det fler. Hoppas att ni andra har bättre tur...

• nu är jag fruL

Hej alla glada barnalstrare
    hör kommer fruLlan instormande så här på löedagsmorgonen.

Jessie: du får definitivt flytta in hos mig! jag älskar kräftor och sprit så jag tror att vi kan ha en hel del kul. Fast hmm du är ju -besatt så hmmm vet inte om jag vågar

Till er som letar hus och lägenheter så säger jag bara STACKARS! Minns med fasa när vi köpte vår... uhhhh... snacka om känslomässig bergodalbana när man hade kärat ner sig i en lägenhet men sen blev överbjuden långt över smärtgränsen. Usch och lycka till!

lapinette: Vilken attans tur ni haft! Fyyy vad bra med makens jobb Grattis! behöver du hjälp med att reducera antalet vinflaskor så kommer jag som ett skott är urbra på att dricka vin

Här har det inte guppats något alls de senaste nätterna alldeles för myvket mens för det... Inte för att maken inte vill men jag hat´r så ont i magen så att det inte känns så lockande.

Jag måste erkänna att jag börjar tro att jag är mer än lovligt korkad. jag hoppas fortfarande att jag är gravid! Men hallå jag har både testat neg OCH har mens hur mer tydligt ska det behöva bli innan jag accepterar´faktum. DET FINNS INGEN BEBBE I MAGEN! Pucko jag!

Men som sagt hoppet är det sista somöverger.

Tänker heller inte börja med rosenrot förrns när jag blivit ÄNNU mer desperat.

Kram på er alla och jag skickar en liten slängpuss till var och en av er

• *Smurfen*

Hej!

Nu hoppar jag in i tråden , hoppas det är ok...

Jag har jag precis fått redan på att jag är gravid, vet inte riktigt vilken vecka eller hur man räknar men mensen är 1 vecka sen samt cb visar gravid

Känns helt underbart...

• Snart så....

smurfen: Jättegrattis :)

• Snart så....

Godmorgon alla,

Här kommer en liten statusrapport på babyfronten.
    En orolig helg för min del, skulle haft mensen i sön morgon men inget har hänt än (brukar vara väldigt punktlig).
    Om inget händer under dagen så är det ilfart till Apotekter efter jobbet hahah...

*hoppas* *hoppas*

Svar på tråden gravid? när märker man av det?