• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Nickedockan

Vad gäller graviditet och alkohol,

det är väl också så att man kan dricka utan att det påverkar barnet fram tills det har fäst, så att säga. Och det tar väl någon/ett par veckor från själva befruktningen. Så att om man dricker innan man vet att man är gravid är det ingen fara. Under förutsättning att man märker att man är gravid när mensen uteblir... Detta blev rörigt....

Lycka till ni som försöker!!

• kentfantast

Vad gäller graviditet och alkohol,
    jag är nog mest inne på linjen om avhållsamhet där. Känner inte att jag vill förorena kroppen när jag har ett till liv där inne.

Dessutom försvagas ju omdömet. Jag tycker inte att alkohol och barn hör ihop på något sätt under några omständigheter. I magen eller utanför (ryser när jag ser föräldrar med barnvagn som står och tar en öl - ja jag vet, klaga på mig bara). Tyvärr.

• Nickedockan

Jag vill förtydliga och tillägga att jag inte heller tycker att graviditet och alkohol hör ihop! Men om man dricker innan man vet att man är gravid så brukar det inte vara någon fara, har jag hört.

• kentfantast

Vill tillägga att om man har druckit utan att veta att man är gravid är det såklart inte mycket att göra åt, mer än att lova sig själv bot och bättring från och med att man vet.

• _koko_

Det är väl jag som dragit igång hela gravid/alkohol-diskussionen antar jag, det var inte alls meningen.

Vad det handlade om från början var att jag inte trodde jag var gravid (vilket nu har visat sig stämma också!!), och därför inte heller lät bli alkohol.
    Den dagen jag (förhoppningsvis) får ett plus kommer jag naturligtvis inte att dricka en droppe till.

• kentfantast

Okej, då så, då lägger vi ner...

• nu är jag fruL

Hejsan godmogon.
    Tråkigt lycklig att det var negativt. men helt rätt inställning att försöka se något positivt i det hela. Och kräftor KRÄVER öl så är det ju bara

och det var nog även jag som eldade på gravid-alkohol diskussionen. Och vad jag menade är att man INTE ska ha ångest för att man druckit innan man VISSTE att man var gravid. När man vet så ska man ju självklart inte dricka.

men där är vi nog alla överens

Jag är också helt övertygad om att det inte har tagit den här månaden. Vi kom nog igång helt försent

Så det blir öl till kräftorna för min del också

• nu är jag fruL

hejsan
    Hur är det? någon här eller håller ni på att jobba på graviditeten

själv känns det som om det inte tagit som sagt och jag känner mig lite ledsen
    Jag och maken har haft ett litet "prat" och han är så förståndig
    tycker inte att man ska förvänta sig att det "tar" på första försöket och att man inte får gräva ner sig om det inte funkar. Dessutom så VET vi ju inte att det inte tagit. och han tycker ochså att vi inte får glömma bort att ha kul och älska varandra under resan

och han har ju så rätt...

Hmm jag tror att jag är lite labil och nere över huvud ´taget idag...
    Det är nog ett tecken på att...
    Näe nu får jag ge mig
    gud vad jobbig jag är
    jag ber om usäkt över mitt nojiga väsen idag...

• discodivan

www.familjeliv.se

där kan man älta och tjata och vara hur knäpp som helst och ställa dumma frågor som "är jag gravid"

jätteskönt att få vara så där knasig trots att man kanske redan har barn

• Bröllopstokiig

Hej jag är här
    Jag ska som sagt köra på de närmaste dagarna så får vi se vad som händer, det tog inte på mig första gång, dvs, förra månaden, men jag tror vi testade för tidigt. Men jag vet i af att jag kan bli gravid sedan tidigare.
    Jag längtar jätte mycket efter barn, så jag hoppas innerligt att det blir bättre lycka denna gången!
    Håller med din man, han har så rätt så rätt! men förstår hur du tänker med!

jag kommer inte kunna kläcka bomben här förrän i mitten av september när vi är tillbaka från honeymoon, om det nu har blivit ngt. Eftersom jag ska ha 4 veckor semester från och med 11/8. Det är mycket man länmgtar efter nu, gifta sig, få klart festprogrammet och komma iväg på bröllopsresa, sen BARN

Svar på tråden gravid? när märker man av det?