• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

Först och främst är jag avis på alla de som fått STÖRRE bröst när de slutat med piller - mina krympte en hel storlek... :( Nu har de iofs börjat komma tillbaka, men de är inte alls lika fasta längre...

CicciL - Väldigt få får ju flera missfall efter varandra, så om det här var ditt var det ju ändå rätt "lindrigt" eftersom du inte hann få något plus först. Förlåt om du tycker att jag är plump nu, det är inte alls meningen, jag vill bara försöka uppmuntra lite!

• Snart så....

Grattis 162ochenhalv, jättekul! På vilket försökt lyckades ni?

Koko: Jag gick från A till C kupa efter jag började med piller. Väldig uppskattat av m2b :)
    Inget har hänt efter jag slutade med pillrena *peppar, peppar*

CicciL och Moppy: Lider tillsammans med er

Alltså nu har jag inte riktigt koll på läget, denna mens började med lite blod-flytningar i sön kväll men började på riktigt igår morse. Vilken dag ska man räkna som första mensdagen? (har inte haft så tidigare)

• Bröllopstokiig

Snart så....

Undrar jag med. Jag har haft det så i sommar, värsta nigarafallen mellan benen en dag, sen stoppade det i 2 dagar för att sedan komma igång igen. Helt sjukt!

• BrudSommar2006

Kul att vi är fler som börjar plussa!

För mig var det hemskt att sluta med p-piller, jag fick så ont i brösten att jag inte kunde torka mig med handduken när jag duschat utan att tappa andan, sedan kände jag mig nästan febrig och hade ont i lederna i början. Det får en att undra vad det är för gifter man stoppar i sig...

Snart så - jag har bara använt CB-tester, jag har läst så mycket om att andra tester inte är så tillförlitliga så jag har inte tordats chansa.

Midsommar07 - jag tror att det kan ta upp till sex månader innan mensen kommer igång igen efter att man slutat med piller. Frustrerande när man går och väntar men helt normalt. Jag hade en första cykel på 25 dagar och nummer två skulle blivit ca 37 dagar om jag inte plussat eftersom jag inte hade ÄL förrän dag 23 när jag nästan givit upp. Det löser sig säkert för dig.

CicciL - det kan ju ha varit ett jättetidigt missfall, fast mensen var ju inte sen i förhållande till när du hade ÄL så allt är säkert som det ska och det kanske ordnar sig redan månaden som kommer, man vet inte! Alltså ingen anledning att ge upp hoppet!

FruL - vi är många som är nyfikna på hur det är med dig.

Oj vad det är spännande att titta in här varje dag och läsa hur det går för alla! Borde bli många fler plus de närmsta veckorna.

• nu är jag fruL

Hejsan tjejer
    Till att börja med cicci jag lider med dig jag vet PRECIS hur ledsen man blir när mensen kommer. Fy fabian vad jag önskar att det var annorlunda för dig och att du slapp sorgen som mensen innebär. Självklart gäller det även moppy och ni andra som fått den sa*tans J'ä*vla men J'vel*n!!!
    usch!!

Själv var jag hos gyn igår och koko: det verkar som om du och jag har samma problem !!!! Han ville dock inte boka in en titthålsoperation just nu utan vi ska avvakta ett tag... KUL!!!

Så jag har vel inte några stora förhoppningar på att det ska "ta" någon gång snart i framtiden,.... Men vi har i alla fall beslutat att vi ska fortsätta försöka. Men ... usch...ja...

• Bröllopstokiig

BrudSommar2006:

Jag ger inte upp hoppet, trots att jag har fått mens så har jag inte gett upp hoppet eftersom brösten ömmar fortfarande. Jag har ju läst (mitt pucko) på familjeliv bla att man kan få en ordentlig blödning när man skulle haft mens med värk och hela baletten. Jag hade mensvärk hela dagen i går, dessvärre, men nu har jag inte det längre.
    Sen är det inte "rinnig" mens, utan mer slemmig. Så det är inte så konstigt att man är helt knäpp när det är så annorlunda.

Men som du säger: Mensen kom ju på BIM +2 så jag ska nog inte tvivla så mycket. ÄL 5/9 så det stämmer ju igentligen att jag ska ha mens nu.

Jag ska köpa stickor nästa vecka och så får vi köra igång igen! Skamm den som ger sig. Nu ska jag på försök nr 4.

• Snart så....

BrudSommar2006: För oss lutar det också att använda CB, även om det är dyrt. Tänk om man skulle "missa" ÄL bara för man var lite snål.

Är det någon som har haft riktigt tidig ÄL? Har bara hört om ÄL som kommer senare

• BrudSommar2006

FruL - vad var det gyn trodde var problemet? Tror de att det kanske löser sig av sig självt eftersom de inte tyckte att det var värt att undersöka än? Vet du att du har ÄL i alla fall så att det finns en chans varje gång ni lyckas pricka in de dagarna?

Men det är rätta takter att ni bestämt er för att fortsätta försöka! Ge inte upp hoppet nu även om det kommer att ta tid! Och mens är ju inte bara dåligt, man vet ju i alla fall att man fungerar... Fast jag vet, det blir inte roligare för det kanske. Men upp med humöret nu, vi är många här som peppar!

• _koko_

fruL - har du också en cysta, eller vad sa gyn?? Fyyyy vad tråkigt om det är så. Min gyn sa inget alls om någon op (jag har dock läst på sedan dess), antar att det kommer upp nästa gång jag ska dit... Ska du också tillbaka om en månad?

Vi får försöka stödja varandra, känner att allt bubblar upp igen nu...

• nu är jag fruL

koko: nej ingen cysta men gyn sa att jag eventuellt har endometrios och han ansåg att för att veta säkert så skulle vi göra en titthåls operation. Men detta ville han inte göra förräns vi har försökt bli med barn under en längre tid. Någon annan förklaring till min värk kunde han inte se... så... ja det är vel bara att acceptera läget.
    nej vi bokade inte in någon ny tid utan vi får avvakta en tid. Det känns som om man bara kastar bort massa tid, men vad ska man göra

Svar på tråden gravid? när märker man av det?