• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

fruL - precis, endometrios kan man inte bekräfta utan att kika in, otroligt frustrerande!!
    Du har alltså också mycket mensvärk antar jag?

Jag hoppas ju å att få något slags besked nästa gång jag ska dit, men risken är ju att jag får samma som du, dvs det är inget vi kan göra något åt, du får vänta och se om det händer något... Fyyyy, det knyter sig i magen när jag tänker på det... :(
    Man kan ju hoppas att denna känsla av att det aldrig kommer att gå gör att spänningen släpper och man blir på smällen av bara farten, men den chansen är ju inte så stor... Kram!

• nu är jag fruL

kram på dig med koko!!!!
    Det känns så skönt med någon som kan färstå sorgen, frusttrationen, ilskan och som också är lite deppig. FÖRLÅT så får man verkligen inte säga. men skjut mig då!!! för jag känner verkligen att det känns lite lättare när inte bara alla blir gravida av att låna killens kalsonger och man själv kämpar så att det blöder

men tyvvär så är det ju fler här inne som kämpar. jag önskar att det gick på ett nafs för oss alla. frölåt för mitt elaka ionlägg

• nenne78

känns det utanpå att ni har cystor eller är de så små att de inte känns? Jag är iofs rätt mager så jag inbillar mig att det skulle känna om det blev några bollar i livmodern...
    *sitter beredd med dumstruten*

• nenne78

Förlåt mitt förra oengagerade inlägg - kämpa på, jag håller tummarna för er!!!! *skicakr massor av styrkekramar*

• _koko_

fruL - Inget elakt med det, jag känner också så! Tycker du är bra som vågar säga det.

Hmmm, man kanske skulle låna sambons kalsonger, det funkar säkert inte sämre än något annat vi provat, hahaha. :D

nenne78 - Finns inga dumma frågor här. :) Om de är stora kan de nog kännas, men jag känner ingenting alls (är inte mager, men ganska smal).

• nenne78

_koko_
    tack för snabbt svar! Om du inte har något emot så fortsätter jag med frågor... Hur upptäcks de och var sitter de någonstans?

• _koko_

Inga problem, men bli inte hypokondrisk nu. ;)
    De upptäcks mha vaginalt ultraljud, ser ut som fläckar. Det finns massor med olika sorters cystor, och de kan därför finnas mer eller mindre överallt i magen.
    Varför undrar du? :)

• nu är jag fruL

koko: vad skönt du inte blev arg. Hoppas att ingen annan heller blev det för jag vill verkligen inte såra eller förarga någon. Men jag står för att jag när det kändes/känns som värst bara önskar alla som lyckas bli gravida dit pepparn växer

men det är ju inte rationellt utan bara egoistiskt...
    FÖRLÅT!

Cystor gör i mitt fall ont nenne78. Särskilt innan mens.

• nenne78

fick ett tips annars om man har svårt att bli gravid.... hetsa inte upp er nu tjejor!

Min kära mamma berättade för mig att hon hade haft svårt att bli gravid, vilket jag ifrågasatte eftersom vi är 4 syskon (varför vet man inte när man går ut på minerad mark??). Hon fortsatte att hon har en livmoder som är vickad bakåt, så att livmodertappen är liksom sned. jaha, sa jag. MEN, fortsatte hon, kör man bara bakifrån så går det bra. JAA, fyllde min pappa i, det blir mer så här *visar med krökt arm hur man kommer åt*. Ridå.

Men hon sa även att det skulle gynekologen ha upptäckt när man tog cellprov bla eftersom det är svårt att komma åt öppningen i livmodertappen.

Tack, mamma, nu är jag upplyst! :-s

• _koko_

Gaaaaah, tänk om mina föräldrar hade sagt nåt sånt... Vi pratar aldrig om sånt så det skulle ha varit såååå pinsamt, hahaha...

Antecknar dock flitigt eftersom min livmoder också är lite bakåtlutad! :D

Svar på tråden gravid? när märker man av det?