• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • skorpan_

CicciL

Vad mysigt det låter, den perfekta honeymoonen! :)

Håller tummarna för ett litet utslag på stickan snart.. :)

• Bröllopstokiig

skorpan_ :

Tack tack tack... det var verkligen fantastiskt!
    Utslag på stickan borde det bli om en vecka, hoppas bara att det är ett PLUS

• _koko_

CicciL - ja, ingen kan ju säga att ni inte gjort allt ni kan för att förtjäna ett plus!! :)

Håller tummarna för er i början på nästa vecka. Tills dess är det bara att hålla ut och försöka ignorera alla symptom och tecken...

• Bröllopstokiig

_koko_

Verkligen, det var ju full fart överallt. Upp och ner och fram och tillbaka, bakifrån och framifrån, i poolen i duschen i sängen o på solsängarna... Om det inte är en bebis i min mage nu kommer jag bli mycket mycket förvånad...
    Men om det är negativt så får man väl ta det, det finns ju de som kör på som fan utan att det blir något för det. Min ända förhoppning är att vi faktiskt var avstressade under semestern, å andra sidan drack vi ju vin och annan alkohol till både lunch och middag och jag rökte... så det kanske inte är så bra...

Ja ja vi får se vad som händer till helgen!
    Antingen får man den äckliga jäkla lingonsoppan igen eller så blir det chokladpudding, och då ser jag det som ett positivt tecken (pga att det oftast blir en lite blödning när ägget fastnar, som vi diskuterat innan).

Hoppas att du med får plus. Eller hoppas att vi så många som möjligt får det samtidigt, så vi kan ha lite kul under mamma-tiden tillsammans!

• Bröllopstokiig

A.M.
    Kom på att jag glömde säga att det finns Evason på olika ställen, vi kollade på Phuket, men det är bättre väder på östkusten så här års, så där av tog vi Evason i HuaHin. Sen har jag fått för mig att Phuket är mer turistigt och dessutom mera "glädjeflickor" och annat som inte faller mig i smaken så att säga... ladieboys snuskgubbar osv... i och för sig så ligger Evason i Phuket lite utanför staden, men ändå!

• _koko_

Fniss, låter som att det kan blir ett hyperaktivt barn det där... :D

Ja, som jag förstått det är det rätt hög risk att det inte tar även om alla förutsättningar finns och man prickar in äl exakt... Men det ska vi inte tänka på nu. :)

Ja, förhoppningsvis smittar Magda78 och de andra ny-gravida av sig på oss... :)

• nu är jag fruL

hejsan tjejor
    och välkommen tillbaka cicci. Kul att höra att ni har haft det så bra och att "fabriken" gått för högtryck minst sagt! Hoppas verkligen att det har tagit sig och att det blivit en liten glad smekmånads bebis.

Hoppas självklart att det tagit sig för er alla.

Jag tror dock fortfarande INTE att det finns något litet foster i min mage Nej jag har alldeles för starka pms symptom för att det ska kunna vara så. jag är på tjänsteresa och kan knappt hålla tårarna borta pga av hemlängtan och saknad efter maken. Snacka om fånigt då det är ca 8 timmar sedan jag lämnade s-holm!

Så typisk pms alltså och det är ju garanterat ett tecken på att det inte finns någon bebis i magen

Mensen är beräknad till torsdag men jag räknar med att den kan bli sen, det blev den ju förra månaden.

Så som ni hör så är jag inte på topp. och eftersom jag inte befinner mig hemma så kan jag inte ens bli tröstad av maken usch vad patetisk jag är idag!

• Bröllopstokiig

Fru L:

Styrkekram till dig gumman! Du får fan i mig komma igen nästa månad... se det så här om det nu inte blir ngt för dig denna månaden och (peppar peppar) det blir för mig, då kan jag ju berätta allt allt för dig om hur det gick till med diverse. En liten juni bebbe, sen fikar vi hela sommaren och tar promenader på Djurgården så vi blir snygga och slanka igen

• _koko_

Usch vad tråkigt, fruL!! Aldrig kul att vara deppig... Lider med dig. Ring maken när du har möjlighet. Att prata med någon som älskar en brukar alltid göra mig på bättre humör iaf... :)

• Berner

Förstärkta PMS symptom kan det vara i början av graviditet.
    Som jag skällde på en stackars försäljare på Ellos...oj,oj Ringde senare och bad deb stackarn om ursäkt Grät flodet för inget...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?