• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Eden-06

Håller på att kissa på ÄL-stickor men ingen böj här inte. Är på dag 15 i menscykeln. Brukar ha runt 30 dagar så förhoppningsvis...
    Guppar dock på och hoppas. Det är ju första månaden vi försöker så det känns riktigt spännande.

• mugglesfan

Är inne på min andra månad och egentligen förberedd på att det kan ta ett år el mer men ändå blev jag besviken första månaden som det inte tog! Någonstans hade man ändå hoppats att man skulle haft tur... Man har ju hört talas om de där tjejerna som blir på smällen direkt (fast konstigt nog är det de som är helt övertygade om att det inte kommer att ta med en gång).
    Denna månaden känns det mer avslappnat, skulle det inte ta så är det mer jaha, på't igen.

• mugglesfan

Tar det inte den här mån heller ska jag banne mig gå in och köpa ÄL-stickor. Gick förbi Apoteket härom dagen men då hade jag mannen (ska inte skriva husbandet - det blir så förvirrat då ) med mig. På ngt sätt kändes det så oromantiskt att köpa tester när han var med. Är det ingen annan som känner så? På ngt fånigt sätt känner jag nästan för att testa ÄL i smyg och sedan förföra honom när det är läge. Annars känns det som att ge order: "nu måste vi pippa, nu har jag böj" Hajar ni el är jag löjlig?

• Bluebride20??

för mig spelar det ingen roll om han är med. vi kan göra det mesta tillsammans

• _koko_

mugglesfan - min sambo är inte inblandad i äl-stickorna, det skulle nog bara stressa honom. Jag använder dem ju än så länge mest för att lära mig om min kropp, och för att se om jag över huvud taget har äl. De har dock inte gjort mig särskilt mycket klokare ännu...

Håller med dig om att det känns mer avslappnat nu faktiskt, hade prestationsångest första månaden tror jag. :D

• sweetstreet

Hejsan tjejer!

Har följt denna tråden lite av och till. JÄTTEKUUL!!! :D

Håller själv på att se "om det blir något". Men vi har inte varit superaktiva till en början kanske. Slutade med p-piller i början av året och tror det tog 2-3 månader innan mensen kom igång.

I förra månaden köpte jag också ÄL-stickor för att kolla lite mer noga när den där jäkla ägglosningen egentligen skulle vara. Det är ju inte lätt att veta sådant när man som jag använt p-piller många år och totalt "glömt" bort hur det var innan när man var sådär "naturlig"...

Nu har jag haft ömmande bröst men det brukar jag ha innan mens så jag trodde det var tecken på mensen. Men den har inte kommit än. Fick en liten blödning häromdagen men sedan inget mer. Hm, ska man kanske ändå göra ett test då tycker ni????????

• M.B.

Gör ett test så vet du säkert hur det ligger till. Men jag vet, det är lättare sagt än gjort. Man vill ju både veta och inte veta.. "tänk om det är positivt..men vad hemskt om det inte blir poss.!"

När skulle du få din mens?

• Bluebride20??

jag tittade just nu på blocket på barnvagnar, sittvagn och spjälsäng finns redan sen sambon var plastpappa

• Emma1986

om man äter minipiller, påverkar det testet då?

• _koko_

sweetstreet - Välkommen! En liten blödning kan vara nidblödning, dvs när ägget fäster i livmodern. Jag skulle absolut testa om jag var du, om du har passerat beräknad mens. :)

Bluebride20?? - jag har långt kvar innan jag börjar titta på sånt vill nog ha passerat de första 12 veckorna iaf, och jag är ju inte ens gravid ännu...

Emma1986 - har tyvärr ingen aning.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?