• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Jessie76

Hej alla glada - ser just att mitt inlägg kom lite sent oxå Så det vart ännu mer förvirrat men whatever

Ingenting idag heller..... Men det känns som att den är på väg fortfarande... Funderar om jag ska åka på lunchen och inhandla ett test bara så man kan slappna av hur det än blir... Jag vet inte om det är överambitiöst

Undrar om det egentligen är så att man ser så himla glad ut och hintar - utan att vara medveten om det - att man är gravid? Jag tänkte på det där med att det "syns i ögonen"... Bara en teori....

FruL - när ska du ha mens? Är det nån fler än vi två som är "icke befruktade" än så länge (eller på G )?

• mugglesfan

Jessie78: hur menar du med ickebefruktade - ej gravida? - för i så fall är jag med.
    Har min beräknade ÄL i helgen. Borde humpelidumpa ikväll men jag har ont i halsen (hur fräscht känns det att kyssas då?) så jag vet inte om det blir ngt...

• Liten med Mindre

Icke-gravid här också. Väntar mens nästa vecka. Ingen av oss tror dock att det "tog sig", trots trevliga gympapass. Trist. :(

Mugglesfan - stackars dig med ont i halsen just före ÄL. Vi blev sjuka båda två, precis efter ÄL tack och lov. Konstaterade både han och jag att man inte känner sig särskilt sexig som förkyld. Och orken fanns inte riktigt där...

Hoppas att du blir bättre fort!

• Magda78

Jessie76: jag tycker du ska åka och köpa test! Jag gjorde det även om jag var säker på att jag skulle få mens snart, tänkte att förr eller senare får man väl användning för dem. Och det var tur att jag hade dem hemma för när jag testade (efter övertalning från en vän) så var vi på väg till stor fest och det hade ju inte varit nån höjdare kanske... Så NEJ det är inte överambitiöst!

• Magda78

Ang- lusten under ÄL... vi helgarderade oss och körde 1 gång/dag 7 dagar innan ÄL och ÄL dagen, dagen efter ÄL var karln bortrest. Men det räckte ju fast man har ingen aning om vilken dag som var DEN dan. Kan ju inte påstå att alla 7 gångerna var fyrverkerier och halleluja-moments men vi kände att vi inte ville chansa och hoppa över en sketen dag och så missar vi chansen bara pga det! Suck det låter inte så romantiskt va?

• _koko_

Jag väntar mens nästa helg ungefär, så jag vill vara med i er klubb i klubben. ;)

Fick till två försök före äl, eller när jag tror jag hade äl. Mycket förvirrat för mig den här månaden...

• Jessie76

Ja, jag har ju inte sökt nån ÄL - jag har kört norrlänskt hederligt köra på

Jag ska göra det! Jag ska köpa test, så får vi se....
    Nu hade syrran fått mens imorse, och det var tråkigt - jag hade unnat henne en bebiz men så kan det gå

Tack för infot, jo det var ickegravida jag menade - menade dock inte att låta så hård sorry om det lät så

• nu är jag fruL

hejsan och godmorgon lite sent

Min mens är beröknad till torsdag om precis en vecka. Men förra månaden så kom den ju några dagar sent så jag skulle inte bli förvånad om den gör det nu med.

Men jag är HELT säeker på att det inte tagit. det blir till att köra på nästa månad igen. Sucka
    Men allt känns precis som vanligt ¨så jag tror inte att jag kan vara gravid...

Jessie tråkigt med din syster. Men hon har måna kamrater här som evt hur det känns

• skorpan_

En till icke gravid här oxå, väntar på ÄL runt den 13-16 september.Så nu ska det humpelidumpas ordentligt. :)

• carpediem

God Morgon!
    Här är en till som känner sig otroligt förvirrad... (Det är otroligt givande att läsa i tråden... i glädje och sorg.) Har fortfarande inte fått mensen (skulle kommit i förra veckan), men det test jag tog i början av veckan var inget plus och jag har inte ett endaste litet grav-tecken, så det är väl bara till att ha tålamod... Någon gång tröttnar den (mensen) väl på att hålla mig på sträckbänken. Eftersom jag varit bortrest flera dagar under väntad ÄL, så tror jag inte det har "tagit" sig.

Jessie76: Köp ett test och ha i beredskap och prova när du känner för det. Tråkigt med din syster, lider med henne.

Själv får jag och husbonden väl också ta "norrländskt hederligt köra på" och skita i den där dumma mensen...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?