• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • A.M.

Hej Jessie76
    Jag som höll tummarna för dig!!! Men hoppet finns kvar. Vet inte om mediciner kan påverka resultatet. Tror däremot att CB ska klara urin från alla delar av dagen (jag har "alltid" testat mig på e m eller kvällen)
    JAg tycker du ska försöka få tag på digitalt CB-test med 3 teststickor i - tydligast svar + att de är bland de billigaste (om man räknar till antalet tester). Du kan beställa på apotekets hemsida:
    www.apoteket.se/rd/d/4617

och få levererat, hem eller till ditt apotek om de inte har det du vill ha i sitt sortiment (kolla under Frågor & Svar på apotekets hemsida)

Håller-fortfarande-tummarna-kram!!!

• Jessie76

Hahaha... Hemleverans

Jag får kolla, vi har fler apotek här i hålan faktist Vad söt du är
    Jag tar det inte så himla hårt, bättre lycka nästa gång så att säga

• A.M.

Ja inte vet jag vilken håla du bor i

Glömmer bort rätt ofta att alla inte har alla varor lättåtkomliga runt knuten ... Lite hemmablind ...

Rätt inställning Jessie! På't igen!

• Skivbaren.nu

Jessie76
    visst är de så att du kan testa hela dagen, men gravhormonet är som mest konsentrerat på morgonen.
    Med andra barnet gjorde jag ett på morgonen som visade svagt positivt, sedan ville jag gardera mig så gjorde ett till på dan som då inte gav något utslag alls... jag blev jätte förvirrad och var tvungen iväg till apoteket och köpa nya tester, och gjorde återigen nytt morgonen därpå som visade positiv... då kunde jag slappna av nån vecka innan nästa bekymmer kom...
    Hur som helst, Om du ändå misstänker att du är gravid och mensen inte kommer, gör nytt test!
    annars bättre lycka nästa gång :)

• Jessie76
    Jepp
    Jag gör så - jag köper ett test och gör det imorrn på morron. Beroende på hur det visar alt huruvida mensen kommer eller icke, det ser vi imorrn
    Följetongen Jessie on the run *asg*
  • _koko_

Håller tummarna, Jessie, det här är ju jättespännande!! :)

• Liten med Mindre

Hmm...vet att någon tidigare nämnde att de började drömma om bebisar och att de var gravida, alldeles innan de testade +.

Hur ska jag tolka att en av mina kollegor drömt att jag plötsligt var höggravid med 8 dagar kvar?? Kan det räknas som symptom också? :) (Vi pratade bebisar på lunchen igår eftersom en annan av tjejerna visade sig vara gravid.)

• Jessie76

Tack för tummarna, men denna gången vart det inget - det månatliga kom just

Jaja, nya tag Det är ju rätt roligt å testa oxå.

Nästa år är egentligen bäst om det hade kommit en bebiz antingen i början av året eller på slutet... För vi ska till Indien i 3 veckor nästa höst och då vill jag va med. Tror inte en bebis hade mått så bra där - eller? Vi blir bjudna så jag vill jag vill jag vill
    Nu om det blir en så får vi väl se men den dagen den sorgen/glädjen ( )

• Jessie76

Fast trots allt är man nog liiite besviken - det kändes verkligen som förra gångerna

• mugglesfan

Nu har vi precis bokat vår bröllopsresa till Thailand - hittade biljetter på resfeber.se för 6400 kr/pers Gbg-Bangkok t/r. Vi tänkte oss till Koh Tao och mysa.
    Om jag inte skulle vara på smällen tills dess får jag väl trösta mig med att jag kan dricka vin och Mai Tai!
    Idag hade jag också vitaktig riklig flytning (flytningarna har blivit rikligare nu efter p-piller-stoppet), det är enda som jag märker av ÄL. Jag har aldrig haft ont i äggstockar och annat, har aldrig mensvärk heller.
    Måste kanske hoppa på mitt husband ikväll trots halsont?!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?