• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

Näääääää, nu ger ni mig rejält dåligt samvete - jag har nämligen knappt fått något vettigt alls gjort idag...

Annars tar det ju inte många sekunder att uppdatera listan när jag läser något nytt här (jag skriver ju inte om den varje gång). :)

• pirr!

ÅH NEJ!!!!
    Fick mensen nyss.. Hade ju i min enfald trott att den kanske inte skulle komma denhär gången trots att vi var långt ifrån att pricka ägglossningen.. Nä nu är det bara att vara uppmärksam på nästa tillfälle och öva flitigt fram till dess!!

Superbra med listan. Hoppas på många små * framöver!

• Vanilj

Då kan du lägga till mig på listan, tyvärr utan plus detta första försök. På det igen såklart!

Vanilj 31 år

• Jessie76

Nej för tusan få inte det! NÅN måste ju strukturera i denna djungel

• Snart så....

Gaahhh har så mkt på jobbet så man hinner inte in här eller springa förbi Apoteket och shoppa ÄL-tester...
    Vi började öva för omgång 2 i helgen, bäst att få till det minst varanan dag denna vecka så är man helt på säkra sidan :) Borde få ÄL när som helst,har haft ont i äggstockarna hela dagen idag.

Koko: Listan är helt suverän, jättebra jobbat!!

• _koko_

Vanilj - välkommen!

Tack hörni, nu känns det lite bättre.
    Vet dock inte om min chef håller med förstås... ;)

Själv har jag fått ett alldeles vansinnigt godissug, det är väl ett tecken?? :D

• bröllopsängeln

hej och grattis alla gravida!!
    villbara säga till alla som eventuellt känner sig stressade av åldern att min faster fick sitt första barn när hon var 40 år och det har gått hur bra som helst och barnen är smarta och har inga inlärningsproblem eller handikapp. Så det är inte alls någon fara att vänta. Klart att det är lättare att bli gravid som 20 än som 45 kanske men om man planerar allt så kan man ju lika gärna börja planera som 38åring och är man inte gravid som 39åring så går det fortfarande att lösa och det blir bra ändå!!

jag tycker synd om barn med alldeles för unga föräldrar så till alla er som är otåliga-ni kommer bli ännu bättre mammor om ni hinner få mer livserfarenhet.

tycker det e fånigt att se sig som för gammal vid 30 det tyder bara på att man har långt kvar till 30 och inte insett att det är först vid 30 man vet vad livet handlar om;)

• mugglesfan

Jättebra _koko_: nu får vi komma ihåg att det finns en uppställning på sid 94, fast den ändras förstås då och då

Jag går numera in här flera ggr per dag...annars hinner man ju inte med i tråden. Usch jag borde också jobba effektivare.

Jag kan meddela att jag känner inga som helst symptom! (Är jag ensam om det eller?)

Är det förresten ngn som vet om det är riskabelt att träna om man är gravid? Jag hörde det av en bekant som var gravid att det skulle man absolut inte göra för det kunde orsaka missfall men det gympapasset jag går på har en gravid ledare... (det syns bara en liten kula ännu så hon är uppskattningsvis i typ 3:e mån el så). Jag vet att hon är gravid för det har hon sagt så det verkar inte vara ngt problem?

• A.M.

Jag tror inte träning i måttliga mängder är farligt alls, tvätom nyttigt. Om dessutom ledaren är gravid behöver du inte oroa dig!

Däremot ska man vara lite försiktig med masage, det finns visst vissa punkter som kan framkalla förlossning/missfall. Jag gick på massage när jag var precis nygravid (typ 2 dagar efter att ägget fäst) och passade då på att säga att hon skulle ta det lite varligt eftersom jag ev. var nygravid. Riktiga massörer vet vilka punkter de ska undvika. Det finns ju t o m gravidmassage och speciella massagebänkar för gravida - så massage i sig är inte farligt!

• _koko_

bröllopsängeln - lika lite som man kan grunda antaganden att unga föräldrar är sämre föräldrar på ett enskilt fall, lika lite kan man grunda antaganden att det är riskfritt att vänta till man är 40 med att skaffa barn på ett enskilt fall.

Jag håller med dig om att man inte ska försöka få barn förrän man känner någon slags längtan, men då måste man också vara medveten om att det inte blir lättare ju äldre man blir.

Jätteroligt att det gått bra för din faster och hennes barn!! :)

Ang motion är det jättebra så länge man har en "normal" graviditet, men man ska inte börja göra saker man inte gjort innan (har man aldrig styrketränat är det inte rätt tillfälle att börja).

Svar på tråden gravid? när märker man av det?