• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Magda78

Jag är i vecka 4 dvs det "tog" för 2 veckor sen (visste inte att man räknade så men det gör man visst - alltså från förra mens)

• nu är jag fruL

jessie: har det tagit för oss nu så får nog båda våra barn samma abstinens och besvär kollade rätt otroligt djupt i många flaskor i helgen

men som sagt tror inte jag har sån tur att det har verkat...

• _koko_

Rickard+Marie 23/9 2006 - De enda som har plussat här förutom A.M., som är i 8e månaden om jag inte minns fel, har plussat alldeles nyligen.

Vi övriga försöker bäst vi kan...

• mugglesfan

carpe diem: jag har för mig att om mensen är en vecka sen så är det ganska troligt att man får ett tydligt utslag om man är gravid el inte (tror det stod så på sjukvårdsupplysningen sida). Så det är nog ganska stor chans att du plussar
    Tors-lör denna vecka är det ÄL så nu jädrar denna veckan ska det pippas!
    Jag hade en ovanligt lång mens (6 dgr ist f normala 4 med p-piller) nu förra gången (första ggn sedan jag slutade med p-piller) så jag misstänker att jag kanske inte hade riktig ÄL. Jag har inte kommit mig för att köpa ÄL-tester ännu.
    Apropå att man går och inbillar sig symptom: jag tyckte det var nästan omöjligt att släppa tankarna på det första månaden men nu har jag vant mig lite så nu tänker jag inte på det hela tiden. Jag tror att det "tar" bättre om man kan släppa det. Det verkar som om de som förutsätter att det kommer att ta tid är de som blir snabbast gravida (dvs de har inte en tanke på att det kan "ta" med en gång och just därför gör det det). Ja inte vet jag...

• mugglesfan

Nej jag menar fertila dagar - inte att jag har ÄL i 3 dagar. Oj, blev lite fel

• skorpan_

Grattis alla +-are! :)

Blr faktiskt lite avundsjuk nu, var barnvakt i helgen och det gjorde juh inte saken bättre..Fast så fort mensen tar slut så ska det bli full fart igen!

• sockerbiten

Oh, hinner ju knappt läsa ikapp allt! Har varit borta i bara några dagar för att fixa det sista med bröllopet, (gifte mig i lördags!)

Har precis varit på apoteket och laddat grav- och ältest för att ha med på bröllopsresan - hoppas att de kan behövas! Borde väl packa egentligen, men jag vill så gärna höra hur det går för er! Om en månad är jag tillbaka från japan och hoppas att jag kan sälla mig till plussarna då, men jag vågar inte riktigt hoppas...

Lycka till alla!

• carpediem

Nu har jag varit och köpt grav-test och provat, men jag tror jag var för ivrig att jag inte lyckades prova i 5sek, för jag hade nyligen varit på toa. Det var i alla fall inget plus och fortfarande känns det inte ett dugg att mensen skulle vara på g. Jag köpte i alla fall två pack så jag har bestämt att jag ska prova på lördagmorgon igen. Jag har lite oregelbunden mens men det senaste året har cyckeln aldrig varit mer än 35dagar. Typiskt att det ska börja krångla nu! Grrr! Men det är väl som mugglesfan skriver... Jag påverkar den säkert (skjuter på mensen) nu enbart för att jag går och tänker på det. Sen förra mensen känns det som jag hade full koll på läget, men nu har jag ingen aning om hur jag ska göra. Kanske lika bra det!? Kan mensen hoppa över en hel månad?

• Jessie76

Hur menar du ingen aning om hur du ska göra Carpediem? Vet du inte om du vill ha barn eller om du ska testa med ÄL - vad?

Själv har jag kommit fram till - eftersom jag precis (februari) har börjat på detta jobbet som jag har, och har anställning till och med sista aug nästa år - att det kanske är bättre att vänta nån månad, vad tror ni? Fan jag velar....
    What to do?!

• red rose

heeej alla!

ooo jag e såå lycklig! men en fråga hur vet jag hur många veckor jag är i?

Svar på tråden gravid? när märker man av det?