• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Liten med Mindre

FruL
    De skulle må på jobbet då - guppeliguppande på kontoret. :D

Nä, sköter skrivandet som "paus" på jobbet, och guppar nog hemma framöver också.

(Stor&Liten bytte nick och blev Mindre - syftning på förhoppningsvis framtida "projekt".)

• _koko_

God morgon mina damer!

Jag har inte haft någon ägglossning ännu men tror att den är på väg... Så för mig är det lååångt kvar till Det Spännande. Men det gör ju också att det finns mycket tid till övning, och det klagar jag inte på!

Det är svårt det där med att testa eller vänta - man vill ju så gärna veta, men absolut inte se ett minus...

Håller tummarna för dig i helgen, Magda78!

• nu är jag fruL

japp nu har jag läst ikapp mig.
    okej stor&liten, du är nu alltså mindre.
    jag är tant och trög och måste upprepa detta för att det ska gå in i min gamla hjärna!

Nu tror jag att min ÄL är över. jag fick ju böj i tisdags morse, och den var beräknad till igår. Så nu rä det bara att hoppas...

Jag har ont som attan i äggstockarna, mend et har jag ju haft i en månad, så det är vel bara cystor

usch, känner mig lite ledsen att det kanske inte tagit. ja jag vet man ska INTE ta ut sorgen i förskott. jage evt ju inte att det INTE har tagit, så varför deppa ihop nu? Jag ska försöka låta bli... men tyvvär är jag en sån sort

annars har jag inga andra symptom, och som sagt tror inte att det har tagit. och det känns jätte jobbigt då jag ju är en sån som inte lägegr ägg varje månad...

hoppas!

• Lapinette

Hinner inte med att skriva och läsa allt här inne men kan bara lätt konstatera inget maj-barn här inte! Mensen kom punktligt i förra veckan. Det blir till att försöka igen men jag väntar med att köpa ÄL-tester och annat tills jag blivit rejält desperat. Som sagt 7 av 10 blir gravida första året ...har inget hänt i maj så går jag till doktorn.

Och angående gifta sig först eller skaffa barn först. Alla gör som de vill, det finns inga rätt och fel. Varför jag inte har börjat försöka förräns nu (35 år) är då jag inte har träffat rätt man. Sen har jag aldrig haft något sug efter barn ...och har det egentligen inte nu heller....och kommer nog aldrig ens få det.

• Lapinette

MEN ...jag vill försöka och vet att om barnet väl kommer så är det sååå välkommet!

• red rose

heej alla!

min mens är 4 dar sen! år aldrig sen!!
    hihih men jag vågar inte testa mig..

vi har försökt i 5 månader, o nu känns det overkligt! är jag gravid? jag är så glad så jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag tänkte vänta tills på måndag i alla fall. men jag spricker , jag vill berätta för min man , när jag är säker. hihihih!!
    jag måår inte alls illa eller ngt`?

• nu är jag fruL

red rose!
    Vi håller tummarna så det knakar hoppas att du får plus på måndag!

Angående frågan att gifta sig innan eller e´fter barn. så tycker jag det är upp till alla hur de känner själva. Jag ser charmen i båda. Vi valde dock att gifta oss först men har flera kompisar som inte gjort så. man skall göra det som känns bäst. jag skuelle dock INTE skjuta upp fäörsöken att skaffa barn för att gifta mig. inte i den ålder/position som jag är i nu. dessutom är man ju alltid två om det. och min make skulle aldrig skjuta på baranalstrandet en längre tid just nu.

Sen får man nog inte göra ett för stort "problem" av att ha barn. jag tror att man kan fixa väldens bästa bröllop som småbarnsmamma. ALLT går om man vill och orkar. kanske behöver man bara lite mer hjälp av andra, med tex barnpassning. men sånt brukar ju mor/farföräldrar älska.

• Liten med Mindre

Angående tidpunkt

När vi väl hade satt ett datum för bröllopet ville jag inte bli gravid innan. Bröllopsresa till ett tropiskt paradis med fantastisk dykning var ett hett önskemål - icke förenbart med graviditet.

Men de flesta som planerar bröllop lider ju inte av det i-landsbekymret.

• Liten med Mindre

Red Rose: Hoppas så jag hoppar! vad kul om ni fått till det! :)

• nu är jag fruL

mindre:
    hmmm nu måste tanten tänka efter....
    du var gift va? När var det som det hände och har bröllopsresan varit?

Vi har vår bröllopsresa kvar. och vi var HELT inställda på dykparadiset maldiverna. MEN nu har vi nog ändrat oss och bestämt att skjuta maldiverna tioll nästa höst för att istället åka någon annan stans. man vet ju inte men OM jag är gravid då så kommer jag ju inte kunna dyka. och jag skulle gräma ihjäl mi att vara där och inte kunna se allt under vattnet. Så nu blir det ett anant resmål och maldiverna nästa år.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?