• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Magda78

Jag är då en coctail-dykare ! Men dock en avacerad sån . Det var längesedan sist men jag drömmer om att åka iväg igen. Känner inget sug direkt att dyka här i Sverige, men snorkling funkar fint i alla fall här på västkusten!

• Liten med Mindre

Magda78

Bor du på västkusten och har inte dykt där?!?! SKÄMS på dig!

Och här släpar vi andra tunga prylar över halva landet för att få dyka på din "bakgård". Jag säger då det...

Jag vill dock råda dig att inte pröva dykning på hemmaplan före barnalstrandet. Det kan ju hända att du saknar det för mycket då. ;)

• Lapinette

Vi håller också på och funderar på vår "riktiga" bröllopsresa. Har bokat Japan men då min far inte höra av sig (bor i Tokyo) så funderar vi på att avboka. Det är ju halva grejen att åka dit och hälsa på släkten. Har nu Sydafrika (Garden route) som förslag men även Maldiverna skulle vara härligt. Japanresan är bokad till de första veckorna i november men om vi nu ska boka om så är ju mycket redan uppbokat denna tid så vi kan tänka oss att lägga resan i januari. Och apropå graviditet...OM man skulle råka bli gravid nu i september så kan man väl ändå åka iväg på en långresa men får väl räkna med att vara lite tröttare än vanligt.

• Lapinette

red rose - grattis...för du är säkert gravid!!

• Magda78

Ja jag vet att jag är usel , får se om det blir av nån gång, känns som att det blir svårt att toppa jättemantor, hajar och sköldpaddor bara... jag nöjer mig så länge med att glo på krabbor när jag snorklar de kan vara nog så roande.

Haha vi är inte bara bebistillverkare utan också dykare många av oss - lite kul faktiskt!

• nu är jag fruL

hallojsan igen
    Springer på möten och har mig. Att man ska behöva jobba också! jag har ju så mycket att göra här ! att man ska behöva jobba!

Dyker inte så fruktanscbvärt ofta. Tog cert och prylar i smällkalla vintern i sverige men sen mest dykt utomlands. Men mindre jag tycker vi kör ett dykrace efter bebbarna där vi turas om med barbnpassning!

har skiiiiiiiitont i äggstockarna nu!!! VAD kan det betyda

japp här letar vi symptom så att det skriker om det!!!!

• Liten med Mindre

Då blir det dykrace sen! Skoj!

Kanske skulle jag ta och planera in en riktigt exotisk dykresa förresten. Då är det ju garanterat att jag testar plus dagarna innan vi ska åka. Hmm...kan bli dyrt förstås.

Har skitont i halsen - tror inte det är ett graviditetssymptom i alla fall. :(

• skorpan_

red rose håller tummarna för dig! :)

Själv har jag fått mensen så det är väl bara snällt att vänta..

• pirr!

Oj! Det tog mig halva kvällen att läsa i fatt mig..
    Är gärna med på listan (trots bara 5 inlägg ) Pirr! 29 Göteborg

Här guppas det inge´ vidare Maken vill absolut ha barn men har inte begripit att nå´t måste ske innan, hmm. Är själv lite för stolt för att ta för många initiativ på raken.. Fick dock till det en gång under vad jag tror var ägglossningen för en vecka sedan, så vem vet!?
    Men nu är det helg och jag är nyduschad, maken är på hemväg från after-work så nu ska här guppeliguppas!!!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?