• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • mugglesfan

Själv oroar jag mig lite för att jag kanske inte har riktig ägglossning, har nämligen haft mens längre än jag brukar och på den utomordentliga länken till sjukvårdsupplysningen som _koko_ bifogade stod det att mensen kan bli längre och intensivare om man inte har ägglossning. Usch, kanske borde köpa sådana ÄL-test iaf? Ni andra verkar ju köra hårt med det...

Hur gick det för dig 'red rose'?

• Rickard+Marie 23/9 2006

hej hur många är gravida här =)
    jag testade ett svagt plus igår =)
    ska ta ett nytt på måndag =)

• Cristine

Hej, hej!

Har följt den här tråden på avstånd... Fick i förrgår veta att jag är gravid. Fattade det inte alls! Vi gifte oss den 5 augusti och satte igång direkt efter det. Eftersom jag längtat länge tog jag ägglossningstest för att vara säker på när det var som störst chans. Men trodde ändå inte att det skulle gå så fort! Är så LYCKLIG!! Men samtidigt orolig att något ska gå fel. Vill skynda på tiden så att vi snart är i vecka 12!

Kram till alla!

• mugglesfan

Grattis Cristine! Snabbt jobbat. Visst, sedan när man väl har blivit gravid finns det massor av andra saker att oroa sig för...
    Men det är ju oftast bara om det är ngt allvarligt fel på barnet som det blir missfall (som om det skulle vara ngn tröst).

• Cristine

mugglesfan

Tack! Ja, det har du ju rätt i. Men ändå... Vill kunna vara riktigt glad utan att oroa mig. Känns som om man alltid har något man kan oroa sig för Tydligen är det 30% risk för missfall så jag försöker tänka att om det inte går nu så går det säkert nästa gång. Hoppas ändå att det ska hålla i sig nu!

• Nasse7

Hejhej!
    Nu är det dags för mig att traska in på den här tråden med.
    Vi började "producera" veckan innan bröllopet (19 augusti), men har ingen aning om det har gett resultat än. Skulle ju vara lite häftigt om det var så.
    Jag har inte varit sugen på småttingar förut men nu vill jag! Så jag hoppas verkligen att min man har superkrigare som övervinner alla hinder på vägen. :D

• Magda78

God morgon!

Tror eller ej men i lördags plussade jag!! Skulle på 30-års fest och kände att det var fel att dricka alkohol utifall att jag nu var gravid, var HELT säker på att jag INTE var det och blev väldigt chockad när det visade sig vara så! Plusset var jättetydligt och blev på en gång så det var liksom inga konstigheter... Är fortfarande i chock, jätteglad såklart men hade inte räknat med att det skulle gå så snabbt - fick värsta ångesten på en gång! Hur ska det här gå liksom... hade verkligen sett framför mig månader av försök etc. Men men nu hoppas jag bara att det vill fästa ordentligt och att min fertilitet smittar av sig på alla er andra!

Harregud det kommer ta ett bra tag innan det här sjunker in...

• raketmyra

GRATTIS!! Jätteglad för din skull!
    Själv försöker jag för fullt

• nu är jag fruL

grattis till alal som plussat. Själv hade jag ju ÄL förra cveckan och då jobbades det ju
    Så nu är detbara att vänta och se, vilket ju inte alls är kul.
    Men men

har ont i äggledarna men det betydde ju inget förra gången
    Inga andra symptom helelr så jag är helt öevrtygad om att vi får lov att fortsätta försöka.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?