• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • skorpan_

Vi valde också att gifta oss först, så skönt att kunna planera bröllopet i lugn och ro, kunna njuta av dagen och bröllopsresan.
    Annat vore det som mugglesfan sa att det vore en annan sak om barnet var ett par år gammalt än en liten bebis som man inte kan lämna bort på samma vis.
    Men nu är bebisverkstaden i full gång! :)

• _koko_

Hmmm... Jag är inte helt inne på samma linje. Kanske pga att jag varken är gift eller förlovad. Jag ville gärna vara det före barn, men när vi väl bestämde oss för att börja försöka med barn (då sambon helst inte gifter sig alls, men det är en annan dsikussion) insåg jag att gifta mig kan jag göra precis när som helst, men barn kan man inte bestämma över... Att vänta ett helt år med att börja försöka för att först planera ett bröllop finns inte för mig. :)

Om vi sedan gifter oss kommer det självklart inte att bli samma fest om man har barn, men jag inbillar mig att man inte kommer att se det på det sättet då...

Det var bara en lite annorlunda infallsvinkel, ni ska självklart göra som det känns bäst för er!

• A.M.

_koko_:
    Klokt sagt, tycker jag! Jag "blev förlovad" först för två månader sedan (i sjätte månaden ...). Ville inte heller vänta ut ett frieri o bröllopsplanering - mkt pga min ålder.
    Bröllop innan barn har sin tjusning. Bröllop med magen i vädret kan vara speciellt och fint på sitt sätt. Och bröllop med barn på armen är bra på sitt sätt. För oss blir det bröllop med barn på armen ... helt ok för oss!

• Jessie76

Hej - gurun här

Personligen tycker jag det planeras för mycket idag. Jag tycker oxå att det inte är så "bara" att vara 29 - förlåt om jag låter dum, inte alls meningen - för jag menar ju äldre man blir desto svårare är det att bli gravid. Om du måste försöka flera år innan du vet om du alls kan - då är det svårt att få andra möjligheter (adoption eller insemination eller vad tusan det nu finns...) för du kanske e för gammal?
    Tänk inte för mycket - kör på bara. Varför ta ut problem innan dom uppstått? Sen om du blir gravid nu inom nån månad, 9 månader och sen kanske ett halvår amning (genomsnitt...), då är du ju "fri".
    Äh, jag spånar bara - du gör ju givetvis som du vill men jag har vänner som börjar fundera på barn nu, och är dryga 30 - det är svårare jag lovar, speciellt för dom som aldrig vart gravida...
    Ta det inte fel nu snälla du, jag bara säger min mening

Jo, det gungade i huset minsann

Ingen som såg dokumentären alltså? Rackarns...

Jag får större bröst, både vid mens och ägglossning. Det är väldigt jobbigt när man redan har bautisar innan Usch, så att man får ännu mer ont i rygg å axlar

• Magda78

Jag hade också en bild framför mig att jag skulle göra allt i "rätt ordning", nu verkar det ju inte bli så men lika glad för det är jag! Så länge man inte har ett pyttelitet spädbarn måste det ju gå bra med bröllop? Tänk sicken söt liten ringbärare... Om det tar flera år för oss att bli med barn kan det dock bli så att jag måste trösta mig med ett flådigt bröllop istället!

• Liten med Mindre

Då var det dags att vänta igen då. De närmsta två veckorna kommer att vara långa. :(

Hoppas på spännande läsning i tråden så att tiden går fortare. Nån som snart ska till att testa sig? *nyfiken*

• Magda78

Stor&Liten, jag ska testa mig snart... om inte mensen kommer såklart. Beräknad till helgen om min cykel e 28 dagar - vilket jag inte har så bra koll på. Idag har jag lite mensvärk men det kan som bekant vara vilken sorts värk som helst. Får se om jag vågar testa mig i helgen!

• Magda78

Känner lite såhär... så länge jag inte testar mig och inte får ett plus så kan man ju räkna sig som gravid..! jag vill helt enkelt inte veta...

• nu är jag fruL

godmorgon i tråden
    HERREGUD här är man borta i två dagar och så har man 8 sidor att läsa i kapp!!! Ni är duktiga

MEN har ni inte tänkt p¨å en sak. istället för att lägga all denna tid på BT så kanske det skulle ge bättre resultat för oss alla om vi lade den på våra män och guippeligupp!!!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?