• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Lapinette

Det är som typ Let's Dance där mina gamla kompisar/konkurrenter var med och både dansade och var domare. Fast inte lika showigt och fritt då det finns givna regler som t ex att lyft inte är tillåtet. Jag dansade latinamerikansk (samba, cha-cha, rumba, paso doble, jive) och så moderna danser (vals, tango, slowfox, wienervals, quickstep) men har även dansat showdans, jazzdans, step, funk, streetfunk, klassiskt, karaktärsdans fast då på hobbynivå. Tävlingsdansen var på elitnivå.

• Lapinette

Nu drar även jag - dags för vin (medans man kan!!) med en fd kollega. Bäst att passa på när mannen är ute och far i Europa i jobb.

• nu är jag fruL

morrn morrn tjejer.
    hur har ni det och hur går det för er som har ÄL i antågande

själv är jag sjuk och helt sluuuuuuuut

jag har varit krasslig ett tag nu men hinner inte vila och vara hemma. Jobbar alldeles för mycket...
    jag är så trött så jag inte kan hålla mig vaken på kv'llarna. Somnade 20,30 igår på hotellet... gick bara inte att vara vaken. Känner mig yr och febrig idag.
    Inga barn på gång här inte...
    usch... lessen

inga grav symptom så långt ögat kan nå

• Snart så....

Godmorgon,

FruL: Jobba inte ihjäl dig gumman! Det är pest att ha mkt på jobbet och samtidigt bli sjuk :( Man kan inte bara ligga hemma och tycka synd om sig och äta glass. som helst av allt vill göra.
    Krya på dig, kram

Ingen böj idag heller, skönt den får gärna komma imorgon :D
    min m2b kom hem igår kväll så det blev humpilihumpande :D :D

• Liten med Mindre

Morrn!

Chokladimpregnerad ut i fingertopparna. Gott var det, och lusten höjdes en aning. Fast när vi väl kom hem var jag dödligt trött.

Problemet var då att huvudet ville sova men kroppen led av hjärtklappning av all choklad. Så det blev inte så mycket fart hemma i alla fall, fick ligga vaken själv i flera timmar eftersom maken tydligen inte drabbats av varken lust eller hjärtklappning pga choklad (eller mej).

Krya på dig fruL! Sorbet brukar kunna vara gott att pigga upp sig med vid förkylning. Försök glädja dig åt att det värsta kanske passerar när du är borta och tvingas jobba - så att du får en skönare helg hemma.

• Snart så....

Just ja, glömde skriva att jag fick den där berömda slem-grejjan imorse som alla pratat om tidigare på tråden. Så den kommer nog innan ÄL för min del :)

• Bröllopstokiig

Snart så...
    ha ha jag fick slem grejjen igår! Och var även lite i morse Bara det blev jag glad för, eftersom de brukar komma efter ÄL för min del annars. Pratade med en kompis i går som är i 13e veckan och frågade om slemgeggan och hon sa att det ser ut som slemmet som är efter sniglarna på sommaren! Fy f*n vad äckligt, och att man producerar det då... hua ligen...
    Så nu till min fråga, jag var ju hos gyn i tisdags och hon såg ju att ÄL var i antågande, har man inte gegget när man har just ÄL jag fattar fortfarande inte detta!?!?!?
    Fick ingen böjj i morse, då jag testade första gången denna perioden. Kan man ha haft den redan, alltså att jag skulle kunnat haft böjj i går om jag bara testade? Man blir ju helt tokig!
    Men om det är som det brukar så borde den komma på lördag. Men eftersom slemmet kom tidigare blir man ju fundersam! Hmmmmmm Ja ja vi har ju kört på både tisdag och onsdag, min kompis sa att det är bra att göra det innan. Hon hade försökt hela sommaren, sen gav hon upp, hade sex en söndag sa hon och gubben drog iväg på tjänste resa och på tisdagen hadehon ÄL (!!) och blev gravíd på den enda gången... Vissa har tur!
    Kom på att jag hade slem i muffen i dag med, så det var inte bara i går kväll....

FruLlan: Trist att du är sjuk, men är du säker på att det inte är gravsymptom eftersom du är så trött?? Hoppas du mår bra snart!

lapinette: Jag älskar att dansa och se dans som tex Let's Dance visade upp, hoppas att de fortsätter med en ny säsong, det var det bästa jag sett på länge!

Nu ska jag googla på slem/sekret!

• Snart så....

På tal om ÄL-tester som det diskuterades om tidigare. Man borde nog inte få utslag om man inte har ÄL tycker jag. Det är ju hormonerna som mäts och man borde inte ha de om det är ÄL? Ojj vad jag svamlar...

Kanske det man göra fel, ska kanina massor innan ÄL? Bara man har stenkoll på ÄL så kan ju det fungera...

• Snart så....

Lapinette: Då kanske du har koll på vilka dansskolor/privat osv som är bäst om man vi gå och lära sig dansa i Stockholm? :)

• Liten med Mindre

Jag är i och för sig inte Lilla kanin :) - men jag tyckte Sulan i Solna var oerhört proffsiga på att lära ut dans. Och trevliga.

Gick två kurser hos dem i våras. Och så blir det en till i vår.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?