• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Liten med Mindre

Snart så, angående kurs så gick vi vanlig kurs. Maken hade deklarerat att han minsann bara tänkte dansa med mig, men sen hade han inte så mycket att säga till om på kursen. :)

Det biter säkert inte på din karl, men jag är av uppfattningen att du blir en mycket säkrare dansare av att dansa med olika partners, så att du tvingas bli säker på dig själv och även lyhörd till andras signaler. På en nybörjarkurs är de flesta i samma båt, även om inte alla är bra att dansa med.

(Maken råkade ut för en dam som inte förstod stegen, som hängde på honom och som dessutom luktade rök. Inte kul tyckte han. Sen kom ju ljuspunkten när vi hade dansat varvet runt och fick varandra till partner igen. :) )

• aase

Har läst denna sidan av och till och nu råkade jag hitta något på nätet som jag tror ni kan vara intresserade av (gäller den äggviteliknande flytningen som har diskuterats):

Cervical fluid will change to a wet, slippery substance that resembles "egg whites" just before ovulation occurs and until ovulation is over. Ovulation can take place even if you do not notice the ?stretchy egg-white? fluid that we assume accompanies ovulation. Every woman can experience her own type of cervical fluid, and not all are the same. Ovulation is assumed to take place on the day a woman has the most amount of wet fluid.

Läs mer här:
    www.americanpregnancy.org/gettingpregnant/understandingovulation.html

• Liten med Mindre

Sitter i ett tråkigt möte hela dagen. Smög mig hit i lunchpausen. Kanske kan jag ta mig ur mötet också. Mest formalia som inte berör mig direkt.

Har ju mycket vettigare saker för mig - diskutera snigelslem och ägg på nätet till exempel. :D

• Liten med Mindre

Äsch då Aase - då hade jag ju haft ÄL igår känns det som. Fast enligt BM gör äggstockarna ont när ägget mognar, och ont har jag idag. Och geléklumpen kom i lördags. Förvirrande varje gång.

Hoppas i alla fall att det inte är för sent om vi lustar till oss ikväll.

• nenne78

heeeej hörde om det på radion i morse, måste läsa länken....

• Snart så....

Ahha jag fick slemmet imorse och nu börjar jag känna av äggisrna lite så förhoppningsvis så får man böj imorgon

Mindre: Min m2b hade nu flytt och vägrat gå dit igen. Så får nog boka privat om jag ska få danslektioner alls innan bröllopet. Fast har ju som sagt gott om tid :D

• nenne78

*ASG*
    fast det är ju inte så att jag lider av det! Helt sjukt! AHAHHAHHAHAHAHH! Undrar om vi båda är drabbade eller om det är jag som är boven i dramat. Det *jag har gjort en del research* har ett litet samband med att man har varit extra gosig utan att det har blivit något mer (tidigare på kvällen, inte efter att vi lagt oss) som det har blivit så här. Senast vet jag att han smekte min rumpa och tyckte den var så fin och bara ääälskar de trosorna som jag hade då (såna där sömlösa hipsters från Sloggi), kan man annat än rysa av välbehag? Å sen drömde jag något liknande och så var det igång.

• Snart så....

120 sängen hjälper väl oxå till :D

• sweetstreet

Jaaaa!!!!!!!
    Vi lyckades få till det igårkväll och det var riktigt mysigt och härligt!!!! Äntligen! Detta trots trötthet i huvudet och stress av jobb. Men båda lyckades vi koppla bort detta.

Om mina beräkningar är rätt ska jag också ÄLa snart, typ i eller till helgen, så det kändes bra att äntligen komma igång efter en period av 6-torka.

Intressant detta med snigelslemmet. Hm. Jag tycker det är så himla svårt för jag har fortfarande dålig kolla på min kropp sedan jag slutade med piller känner jag. Slem får jag, men inga aladåber. Vad jag märkt iallafall ;)

• Lapinette

Struntar i sniglar och annat slem då jag aldrig märker av ÄL men vet att den nu inträffar ca 15 dagar efter mens (enligt testet).

Gällande danslektioner så tävlade vi för sådana klubbar som sysslar med tävlingsdans och de har inga "skolor" i den bemärkelsen. Lycka till ni som ska gå iväg med era respektive. Vet inte om min skulle uppskatta det...eller framför allt om jag skulle klara av att inte hetsa upp mig och börja lära ut istället för läraren. Skulle vi gå på kurs tillsammans så måste det vara något som vi båda är noviser på.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?