• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • mugglesfan

_koko_: hittade en (som jag tycker) bra sida om detta (du kanske redan varit inne här?):
    www.endoliv.se/index.html

Där står bla att det inte är så enkelt att alla med endo har svårare att få barn!

Många kramar/muggles

• mugglesfan

oj, vad otydligt det blev: kontentan är att bara för att man har endo så är det inte säkert att det är svårare att få barn - det var det jag menade...

• mugglesfan

Svårt med 6-lusttips. Vi har fullt ös på lusten (bara jag kan sluta blöda ngn gång! ) men visst har även vi haft perioder när det inte har känts nödvändigt med 6uella aktiviteter. Oftast inträffar det när vi/jag har huvudet fullt av jobb...
    Det som hjälper tycker jag är att ändå fortsätta att ta på varandra mycket, mycket pussar och kramar och fysisk kontakt. OCH att kanske komma överens om att även om man tar initiativ till fysisk kontakt så vill man inte alltid nödvändigtvis ha 6. Ibland är det så avtändande att tro att "oj, nu vill ha kramas, nu vill han ha sex" och så känner man inte alls för det. Det är ju som att trycka på en off-knapp... Men om man aldrig vet om den andre verkligen vill ha 6 el om den andre bara vill kramas och det inte automatiskt måste leda till ngt mer, så kan det faktiskt få lusten att återvända (för mig iaf).

• Storasystern

Mugglesfan - låter som ett sunt och bra tips! Ska prova det!

Jag kunde förståss inte hålla mig till på fredag (BIM) och testade idag, och det var givetvis väldigt negativt. Bara minus här... :( :( :( BLÄ!!!!

Dum fråga till er som har mer koll än vad jag har: Om man bara har ÄL 10 ggr/år, får man ändå utslag på ÄL-stickan de månader man inte har ÄL??? D.v.s. utsöndras hormonerna ändå även om det inte lossnar ett ägg?

• Bröllopstokiig

Jag tror det är så, för man har ju mens 12 gånger om året.

• BrudSommar2006

Har man inte ÄL en månad borde det inte ge utslag. Mensen blir senare än vanligt och mer utdragen.

• Storasystern

Det var så länge sedan jag hade mens utan p-piller att jag inte kommer ihåg hur det brukade vara, d.v.s. om det var någon skillnad på månaderna....

• sweetstreet

Mindre och lapinette,
    Jag ska försöka gaska upp mig. Men det känns ibland som om detta med barnfixeriet har gått mig åt huvudet...! ;)
    Och när den mesta energin går till jobbet kan det vara svårt att hitta rätta stämningen för 6 och då får man ju lite panik när ÄL närmar sig, vilket bara resulterar i att lusten försvinner ännu mer... :(
    Men vi får väl se hur det blir. kanske får jag återgå till min "jaja, kanske inte denna månden heller tanke"?

Muggles! Tack för tips! Fast det är verkligen inte brist på fysisk kontakt eller gos för vår del. Men att ta det längre än så har varit svårt den senaste tiden. Och tyvärr blir man ju inte direkt på smällen för att man kramas.

Koko, skönt att det känns något bättre för dig nu!
    Jag hoppas verklgien att du kan få en tid för op snart! Kram!

• Snart så....

Tips: "Massagebollar" som man masserar/rullar längs kroppen! med dessa blir man alltid PåG :D :D

Ohh bara 3 timmar till m2b kommer hem, ska iväg och handla lite smaskig mat+vin snart

• mugglesfan

sweetstreet: jobbar ni väldigt långt ifrån varandra? Annars pröva AMs tips med lunchdate. Obs! Ni bör undersöka att dejtplatsen har plats för 2 på tex toaletten
    Nä skämt åsido, jag förstår dig helt och hållet. Det går ju heller inte att frammana lusten med tanken, det gör nästan att den försvinner ännu mer. Därför är det nog bra att släppa lite på pressen att måsta ha 6...
    En annan lustdödare är den där obligatoriska 6stunden på kvällen när man släckt lampan. Det har vi nästan helt gått ifrån. Det blir mer spontant om man inte gör det då utan kanske på eftermiddagen istället... (funkar ju bäst på helgen)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?