• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • E.L

En liten fråga...vad är böj?

• ljuvlig

E.L;

Böj är när Ägglossningstestet visar de två fruktsammaste dagarna varje månad. Man kissar på en sticka och om böjen är helfärgad har man enl. testet ÄL.

• Snart så....

Godmorgon tjejer,

Trodde aldrig den dagen skulle komma då man blev glad över att man INTE fick böj :D
    Trots att testerna inte är tillförlitliga som CicciLs BM så har man lite koll för sin egen skull.
    Nu hinner vi få till det innan det är dags JIPPIIII

Oj, men undra om det räcker att mannan äter Mitt Val man? Eller måste det vara rena zinktabletter?

• Bröllopstokiig

Snart så...
    Min BM som jag träffade igår, sa bara att det är bortkastade pengar, för om man kör typ varannan dag när man har ÄL och har en jämn cykel, går det inte att missa. MEN däremot, tror jag att det är perfekt om man som du har ätit piller, för att säkerställa när den faktiskt är...

Tror det räcker med en vanlig vitamintablett (typ Mitt Val man) som innehåller det mesta. Det är ju näst intill löjligt att man ska börja med hysteri för gubben med, barn borde bli till ändå. Förr hade de inte direkt varierande kost eller vitaminer

Hur som helst, jag ska testa stickorna i morgon, då jag tror jag kommer få böjj.

Hi hi hi Vad skönt att den inte kom idag då, din böjj, det är inte ofta man vill att den ska komma senare

Ja ja... här vill man bara att denna veckan ska vara över med ÄL och allt, nästa lär man väl i vanlig ordning sitta och känna efter och leta symptom igen, ha ha ha

• nenne78

hihi, inatt hände det igen! Vi vaknade av att vi hade 6 Klockan var 2.11 och idag är jag heeeeelt slut!

• Lapinette

Så grabbarna ska äta zink? Är det så? I sådana fall ska jag gå iväg och köpa för visst är det inte bara jag som ska försöka med tester, vitaminer och annat.

• Snart så....

cicciL: Det var så jag menade fast skrev lite luddig :D Jag har ju inte riktig koll på läget så det är ganska skönt med ÄL-testerna.
    Nu hinner ju m2b hem så vi kan jufssa ikväll :D :D :D

Va skönt, vi kör på med bara Mitt Val för båda.

Nenne78: Vore helt otrooooligt om du inte bli gravid snabbt med allt ert hoppilihoppande :D

• _koko_

Ska genast gå och köpa mitt val man till älsklingen, det kan ju knappast skada. :) Jag äter redan min motsvarighet.

Gyn idag, är lite nervös måste jag säga...
    Har lite ljusrosa flytningar fortfarande, men det kan ha att göra med våra gymnastiska lekar i måndags kväll att göra också, fick nämligen veta sist hos gyn att jag har känslig livmodertapp och vi körde på rätt hårt... :D

• nenne78

Snart så....
    hehehe men vem vågar hoppas...

Vi ät otroligt hussugna också, men bröllop, bil, bostad och barn inom några veckor känns så där... Vore kul att ha NÅGOT kvar att göra... förutom att föda då.

• Storasystern

nenne78, hur kan man vakna av att man har sex? Sov ni alltså när ni började?
    Det verkar mycket mystiskt, hur går det till?? :)

Om det hjälper att killarna tar sina vitaminer ordentligt så tycker jag minsann att de kan hjälpa till lite de med! ;)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?