• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • mugglesfan

Gud vad jobbigt Moppy! Du fick inte direkt det där roliga plusset som några andra här har fått - att man kan glädjas med en gång. Hoppas att det ändå är plussitivt när du gör ditt VUL!

• mugglesfan

Himla intressant artikel! Har sparat den för ev framtida behov...
    Mindre: tips för att avstressa maken - boka en mysig restaurang och gå dit och prata av er, stressa av med lite vin, och gå sedan hem och göka...?

• mugglesfan

prata av er om jobbstressen tänkte jag (att inte tangenterna själva kan fatta vad jag menar...)

• Liten med Mindre

Jo - jag har ju min födelsedagsmiddag innestående. :)

Fast mitt recept för hans del är lite mer fysisk aktivitet där han lär sig koppla bort huvudet. Fast det är klart - jag är ju inget lysande exempel på avstressad genom träning. *rodnar*

• mugglesfan

Jag vet bara hur jag funkar - om jag är superstressad över mitt jobb så är jag inte alltid direkt sugen på 6 men om jag först får prata av mig och "tömma mig" på allt som snurrar i huvudet så brukar det bli bättre. Att mannen visar intresse för att lyssna, det brukar öka min lust till allt möjligt
    Men alla funkar ju inte lika...

• _koko_

Min darling är precis tvärtom, om jag försöker tvinga honom att öppna sig och prata om en (uppenbart) jobbig dag på arbetet el dyl, sluter han sig helt och då blir det verkligen inget sex!!
    Själv är jag precis som dumugglesfan, måste få ventilera när jag är stressad. Försöker lära sambon att jag då inte vill DISKUTERA nånting, utan endast få ur mig frustration och stress... :)

• Bröllopstokiig

Så ja, då har man varit hos gyn då!

Jag kan verkligen rekommendera Läkarhuset på Odenplan!!! De var super gulliga allihopa och inte en käft där, bara jag i väntrummet, så skönt!

In kommer jag till en Gerd, som är så plussitiv
    Upp hoppar jag i stolen och fick göra VUL, hi hi hi, det var jätte kul. Jag har ÄGGLOSSNING på g och fick se follikeln eller vad det heter, så hon rekommenderade mig sex nu och inte vänta till helgen för det var antagligen för sent. Gulle henne!

Vidare, slemklumpen är normalt ett tecken på ÄL, men varje kvinna är olika, jag är inte lik andra eftersom min klump kommer efter ÄL. (hon hittade inga fel på mig tack o lov).

Mens i 9 dagar eller mer: innebär antagligen att man inte hade någon ÄL den månaden och att man då blöder lite längre (hennes ord).

Spermierna: Jag frågade om man ska ha varannandag sex... hon sa att det där med kvalitet o så inte var det primära, för det är tidpunkten som är det. De kan ju räcka med en gång o så vips är man gravid.
    Det hon poängterade för mig är de somm gör spermaprov, ska lämna alltså, får rekommendation att inte ha sex på 2-4 dagar, eftersom kvalitén på spermierna är som bäst då! (i mina öron lät det som varannandag variannten borde vara bäst då).

Hon rekommenderade inte att man skulle vänta länge (som vi har gjort nu, inte haft 6 på nästan en vecka för att samla dugliga nyktra simmare) utan köra på minst var tredje dag. För efter 4 dagar b´lir kvalitén sämre igen!

Är det någon som behöver snabb tid, så ring dit!
    Persnonligen har jag haft förutfattade meningar om odenplans Läkarhus, men tjiiii fick jag, för de var de bästa jag varit hos på länge.

Gerd satt till och med och räknade på alla mina senaste första mensdagar inföll,och kom fram till att jag antagligen har mer 26-27 dagars cykel. Fick med mig information och så

Nu är jag glad igen!

Sa även att vi jobbat på barn 1 år, he he, för att jag ville ha pergotime, men det får man bara när utredningen är startad, så jag får försöka med det efter jul om det inte har tagit sig då. (kanske tidigare)

Så med det sagt, så önskar jag mig själv lycka till i bebisverkstaden i kväll, för det lär bli åka av! Han kanske behöver tömma en gång?? Hmmmm inte så färska mao, jag som trodde det var perfekt att lagra dem så de kunde komma en ordentlig sats

• nenne78

CicciL
    kul!!!
    Det kan väl inte vara så dumt om han tömmer först i dig...? INGET FÅR GÅ TILL SPILLO!! HAHAHAHAHHAHA!!

• Liten med Mindre

Oj så bra med utförlig information. Känner mig uppåt när ni andra är det. :) Precis som jag känner mig gravid när någon tar upp symptom.

Men nu är det snart dags att börja känna mig cyklig (på många sätt). Upp på cykeln (cyklarna? :) ) igen efter en veckas sjukfrånvaro.

_koko_ - jag kan inte locka med lite spinning på Odenplan ikväll? Favoritaktiviteten... ;)

• Snart så....

Härligt cicciL att du hittade en bra gyn och fick tid så fort :D

Svar på tråden gravid? när märker man av det?