Så ja, då har man varit hos gyn då!
Jag kan verkligen rekommendera Läkarhuset på Odenplan!!! De var super gulliga allihopa och inte en käft där, bara jag i väntrummet, så skönt!
In kommer jag till en Gerd, som är så plussitiv
Upp hoppar jag i stolen och fick göra VUL, hi hi hi, det var jätte kul. Jag har ÄGGLOSSNING på g och fick se follikeln eller vad det heter, så hon rekommenderade mig sex nu och inte vänta till helgen för det var antagligen för sent. Gulle henne!
Vidare, slemklumpen är normalt ett tecken på ÄL, men varje kvinna är olika, jag är inte lik andra eftersom min klump kommer efter ÄL. (hon hittade inga fel på mig tack o lov).
Mens i 9 dagar eller mer: innebär antagligen att man inte hade någon ÄL den månaden och att man då blöder lite längre (hennes ord).
Spermierna: Jag frågade om man ska ha varannandag sex... hon sa att det där med kvalitet o så inte var det primära, för det är tidpunkten som är det. De kan ju räcka med en gång o så vips är man gravid.
Det hon poängterade för mig är de somm gör spermaprov, ska lämna alltså, får rekommendation att inte ha sex på 2-4 dagar, eftersom kvalitén på spermierna är som bäst då! (i mina öron lät det som varannandag variannten borde vara bäst då).
Hon rekommenderade inte att man skulle vänta länge (som vi har gjort nu, inte haft 6 på nästan en vecka för att samla dugliga nyktra simmare) utan köra på minst var tredje dag. För efter 4 dagar b´lir kvalitén sämre igen!
Är det någon som behöver snabb tid, så ring dit!
Persnonligen har jag haft förutfattade meningar om odenplans Läkarhus, men tjiiii fick jag, för de var de bästa jag varit hos på länge.
Gerd satt till och med och räknade på alla mina senaste första mensdagar inföll,och kom fram till att jag antagligen har mer 26-27 dagars cykel. Fick med mig information och så
Nu är jag glad igen!
Sa även att vi jobbat på barn 1 år, he he, för att jag ville ha pergotime, men det får man bara när utredningen är startad, så jag får försöka med det efter jul om det inte har tagit sig då. (kanske tidigare)
Så med det sagt, så önskar jag mig själv lycka till i bebisverkstaden i kväll, för det lär bli åka av! Han kanske behöver tömma en gång?? Hmmmm inte så färska mao, jag som trodde det var perfekt att lagra dem så de kunde komma en ordentlig sats