• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Moppy

Alltså nu måste ni höra det sjukaste. Jag hade BIM förra tisdagen, prick på dagen fick jag mens och har haft mens nu i en vecka (som jag alltid har). Kanske något mindre mens när jag tänker efter och ingen direkt mensvärk. I natt vaknade jag av att mitt ena bröst gjorde fruktansvärt ont. Det spände och ömmade och gjorde ont när man tryckte på det. Jag blev livrädd och trodde jag fått bröstcancer.... I morse tänkte jag - ahh jag gör ett gravtest och kollar så det verkligen inte är något... och efter bara någon minut: ett PLUS!!

Jag fattar ingenting. Kanske är det ett missfall som fortfarande sitter kvar i kroppen? Fast jag tog gravtest på BIM dagen (visade neg) och för ett par dagar sedan (visade neg).

Får väl gå och kolla, just nu fattar jag som sagt ingenting, kan varken vara glad eller ledsen eftersom jag inte vet om det är en graviditet. Typiskt att jag druckit vin och ätit en massa saker man inte ska äta hela helgen...

Vad gör jag nu??

• Storasystern

CicciL: Vilken idiotisk BM!! Jag tycker inte att det är så vansinnigt kul att gå till gyn, så jag har väl inte varit överdrivet många gånger direkt, men jag har aldrig lyckats få en bra gynelkolog eller BM. Finns de överhuvudtaget?
    De jag har varit hos verkar, precis som din, mer inställda på att försäkra en om att man är normal och svarar inte konstruktivt på några frågor. BLÄÄÄ!

Mrs Melin, hur snabbt fick du ont i bröstvårtorna, och gick det över sen? Jag hade det jag med, men ganska direkt efter ÄL, bara några dagar efter så jag tror knappast att det är något symptom.

fruL: Vet hur det känns, jag ska jobba utomlands i nästan två månader... Inget vidare för bebisproduktionen... :(

• Storasystern

Förresten, Mugglesfan, IKEA har redan lassat upp sina julsaker och jag såg bestämt några på Åhlens också!!! :)

• _koko_

Ahaaa, var du ironisk?
    "Men hon dementerade att bisolvon har funkat för vissa. Då har man inte ätit det i onödan i allafall."

Förlåt om jag är puckad... :)

• _koko_

Moppy - du drunknade nästan bland alla inlägg!!! VAAAAAA!!!! Grattis!!!! Man kan ha mens och vara gravid ändå!!! WOW vad häftigt!! :) :) :)

• Bröllopstokiig

_koko_ sorry om jag är otydlig, men jag var inte ironisk. Helt ärligt så sa hon att Bisolvon har funkat och att många äter det! Så så är det...

Grattis Moppy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Man kan ju ha en blödning som vanligt när man ska ha mens - även om man är gravid!
    Fan vad kul, ett plus är ett plus! Du är gravid tjejen!
    Ring MVC med en gång!
    (man kan i och för sig få pluss vid missfall, men det låter inte som det i ditt fall)

• _koko_

Moppy igen - Oroa dig inte för det du har ätit hittills, utan koncentrera dig på det du gör framöver. :)

• Moppy

Ja jag får nog ringa MVC. Kan ngn tipsa om vilken MVC man ska ringa i Stockholm (Ö-malm)? Ringde Mama Mia och de verkade inte alltför trevliga och sa att de inte kunde ta blodprovstester (vanliga 'kisstester' kan jag ju ta själv)

• Storasystern

Hurra för Moppy!
    Jättekul! En kompis till mig hade mens en gång fast hon var gravid. Tydligen är det inte helt ovanligt (enligt hennes BM). GRATTIS!!!

• Bröllopstokiig

Moppy, jag var på mama mia idag, de är svinotrevliga... eller inte otrevliga men oförstående.
    Ring BM storängsbotten, de har öppet till 12:00 med telefon tid.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?