• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Liten med Mindre

Zink!! Såg på "Du är vad du äter" när jag låg hemma förra veckan. Tjejen där skulle äta zink (i nötter och bladgrönsaker tror jag) för att bli av med finnar och öka den obefintliga sexlusten. (Jo, jag åt nävar med cashewnötter igår före maten...)

Tydligen fungerade det, förvisso ihop med att hon åt nyttigare och gick ner i vikt.

Ska nog proppa i både mig och maken lite mer nötter.

• Liten med Mindre

Storasystern - ang barnmorskor

Barnmorskorna i gamlastan ligger i topp hittills. Samt de i Storängsbotten tror jag.

• Frejis

_koko_ - Japp, i januari. Sedan var hon fräck nog att "råka" trycka på fel knapp när hon skulle kolla om det ändå gick att boka en januaritid hos Jan-Åke. Får se om jag ska strunta i mitt upptagningsområde och gå någon annantstans.

CicciL - grattis på födelsedagen i förskott!

Mugglesfan - Ska se om ägget eller spermierna är snabbare ;) det råkar kanske bli en träff mellan de två när man minst anar.

• _koko_

Storasystern, bra fråga som jag inte har något svar på! Jag har ju en bra gyn (JÅ), men när man plussat kanske man måste gå till en bm?

• _koko_

Frejis - jag bor i förorten, det enda som krävs är att du är skriven i stockholms län, välj vilken mottagning du vill (det är väl därför det är så svårt att få tid på de populära)!

• mugglesfan

Är det inte så att MVC tar emot en för inskrivning först när 3 mån passerat? Så man kan ju ta det lite lugnt när man plussat...

• Bröllopstokiig

JIPPIEEEEEE!!!!!!!
    Jag fick tid kl 14:30 på Läkarhusets gyn på Odenplan! Tjohooo ska dit o älta allt nu.
    Så passa på nu tjejer, vad ska jag fråga om, är det ngt som ni vill veta??

Hoppas att jag kan få pergotime utskrivet, he he he, men det får jag väl inte bara för det, men det ska bli nice att se om allt är ok!

• mugglesfan

JAg måste bara säga att jag kände också stickningar i äggstockstrakten (jag tror iaf att det är i den trakten de sitter ) före min mens. Kändes som magknip ungefär fast mer åt sidan av magen, har aldrig haft sådant förut.
    Gaaaaahhh, får panik, vill ha tag i en BM nu så jag kan få höra att jag nojjar mig och inte behöver en undersökning...

JAg fattar inte detta, det känns inte som vanlig mens. Vanligt mensblod för mig är mer tunt, ja vanligt blod. Det här är tjockare, mer klumpigt och mer åt det svarta hållet. HAde som vanlig mens förra veckan och det avtog i helgen men i söndags/igår kom det plötsligt mer igen och mer trögflytande denna gången. Ngn som har varit med om liknande?

• mugglesfan

CicciL: du får hemskt gärna fråga om man bör boka tid för undersökning om man har haft mens i nio dagar och det inte ser ut att ta slut... (eftersom jag inte får tag i ngn idag)!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?