• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Moppy

Tack! Tog ett gravtest till nu, visade starkt plus. Men som sagt, vågar inte hoppas förrän jag pratat med gyn.

Kram till er alla!

• Liten med Mindre

Jag var till Barnmorskorna i Gamla Stan för kontroll och för att göra cellprovtagning. Passade på att fråga lite känsliga saker samtidigt.

BM var jättetrevlig och sympatisk, även mot mig som satt där och snörvlade över sånt jag tycker är jobbigt.

Har bara varit där en gång, men de kändes trevligare än Mama Mia (som jag gillade en gång för länge sedan, men inte längre). Hästlängder bättre än cellprovtagning på Hässelby vårdcentrlan. Hugaligen!

• Liten med Mindre

Känner mig redan nere för att vi inte kommer att lyckas denna ÄL heller. :( Har ingen lust och ingen ork. Det känns så meningslöst att försöka frammana lust, när jag vet att det är saker som maken måste ta tag i också för att få fart på allt.

• _koko_

Ingen som hakade på min inbjudan till nästa fredag? Jag kan nästa torsdag också om helger är svårt. Fast då kanske inte fruLlan är i stan?

• Snart så....

whhhiiiiiioooooo GRATTIS Moppy!!!

• Snart så....

koko: Måste bara kolla så m2b inte har planerat något på fredagen. Torsdagen skulle funka för min del, då ska man ju bara jobba några timmar på fredagen :D

• _koko_

Oj, Mindre, nu är du lite kryptisk, vill du berätta mer?

• Liten med Mindre

_koko_

Vi är borta nästa to-sö, så då funkar det inte för mig. Har tyvärr inte längtat efter vin heller sista veckan. Men någon gång går väl maghistorien över. Hakar väl på glöggen när det är dags. Den är ju söt - och det går ju ner.

Kryptisk...jo, det ska väl vara det att när maken är stressad får inte han heller lust. Och det är ju liksom lite mer komplicerat i sammanhanget. Har jag inte lust så kan vi väl få till det ändå om nöden kräver det...

Hur stressar jag ner honom, när jag samtidigt står med vilt rullande ögon och håret på ända för att det är ÄL och panik att få till det??? ;)

• _koko_

Mindre - man får såklart vara med även om man inte är sugen på vin. :)

Ahaa, visst är det så!! Det kan inte alltid vara lätt för männen att hantera brunstiga kvinnor...

Tänkte på en liknande sak i morse på bussen - Om det är kvinnan det är "fel" på (typ endo eller utebliven äl osv), finns det ju en massa åtgärder att ta till, men om mannens sperma är dålig, vad kan man göra då? Kändes med ens alldeles sorgligt, undrar hur alla män hanterar sånt... De har ju generellt inte lika lätt att prata om det heller...

• Bröllopstokiig

Tjejer: ag nästa vecka så kan inte jag på hela helgen. Mina päron kommer hit då och stannar över hela allahelgonna helgen. Jag fyller år på torsdagen, så det blir ut och käka och gå på teater
    men sen kan jag när som helst!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?