• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • sweetstreet

Lapinette!
    Oj då får man ligga i denna veckan då...!
    Jag har inte själv någon bra strategi längre känner jag. :(

Men om jag ÄLar på fredag borde jag ju försöka få till det flera gånger denna veckan då´rå? Får väl jobba lite mindre så man orkar ;)

• Lapinette

Vi hade tur sist och fick böj på lördag morgon. Det var bara att hoppa tillbaks till sängen och stanna där hela helgen! Sån tur har vi ju tyvärr inte de följande 7 ÄL.

• ljuvlig

På tal om antalet försök så ska vi börja på det 4:e (har ÄL nästa vecka tror jag). Men med stickor är det 2 gånger.

• nenne78

vi provar för första gången, och har bara kört varannan dag (vem orkar mer?????? och ändå var vi bra kaniniga precis vid bröllopet och på resan, men nu tryter orken...)
    vi får se hur det går, blir det så blir det. Blir det inte så blir det sen. Siktar på att bli föräldrar innan 30 i alla fall.

• E.L

Tycker att de flesta av mina kompisar blivit gravida så snabbt. På typ andra försöker. Vad är vanligast? Hur länge har ni försökt?

• Storasystern

Är inne på försök tre, men det första riktigt helhjärtade försöket. Prickade dagen före böj, och sedan 3 dagar i sträck. Fast "bara" en gång/dag. Hoppas att det räcker?!

• Vänner-fan

Lapinette,
    Jag trodde jag visste när jag blev gravid enl. vad de sa på första vul. I så fall skedde det när vi tumlade runt varannan dag. Nu när jag var där sist på nytt vul sa de att jag var längre gången, att befruktning skedde 5 dagar tidigare än de sagt först. Iofs tror jag inte på det, för då skulle det varit redan på dag 9 om dag 1= sista mensens första dag, och mina "ÄL-flytningar" kom inte förrän dag 12-16 (har alltid ca 4 dagar flytningar "runt" ÄL). MEN skulle det varit så så tror jag mig minnas att vi hade mysigt (Obs! Ej tv-mys med familjen hahahahahaha) varje dag. Det var ju semester... Jag får ju en ny datering på det stora ultraljudet, så jag får se vilken dag det hamnar på då.
    Hm... Jag vill så himla gärna vara till hjälp, men duger inte mycket till känner jag... Men flera gånger varje dag var det i varje fall inte. Och just det! När jag frågade BM om ifall flytningarna kommer före eller efter ÄL sa hon att de brukar komma före (observera brukar). Så det talar också för alt. 1. Och så såg jag att ni undrade över det här med flytningarna/klumparna några sidor bak. Jag tycker inte det är ett dugg pinsamt att fråga sånt och tror/vet att BM definitivt hört värre saker än det

• Lapinette

Om du blev gravid redan 9 dagar efter mens sa stammer det ju inte alls med AL....eller kan man ha det sa tidigt? I sadana fall kanns det som man ska slanga det dar AL-testet och verkligen ha sex varje dag konstant ...utom vid mens.

Oj, klurigt det har!

• Lapinette

nenne - en annan vill helst bli mamma innan 40!

• sweetstreet

Jag fattar verkligen inte varför det är så himla trassligt att få till det!!!!!

VILL ju så HIMLA GÄRNA att det ska bli något denna gången!!!!!

Men försöker verkligen att inte tänka på det så mycet. Well, det går ju verkligen strålande bra (NOT!).... :(

Men man får väl försöka hoppa på mannen där hemma ikväll då.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?