• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Frejis

Grattis till plusset Moppy! Kul att du fick ett plus och dessutom ett oväntat sådant om jag har förstått saken rätt :)

CicciL och andra: jag har också varit i kontakt med Mamma Mia för att boka tid till gyn. De föreslog Jan-Åke, men några tider fanns bara i januari nästa år och schemaläggningen var inte klar... måste säga att det låter bara konstigt när jag också läser era inlägg. De har kanske blivit för populära...

Har bestämt mig för att strunta i graviditetsämnen och ihärdiga försök, men kan dock inte hålla mig från att läsa tråden ;) testade med en ÄL sticka idag för skojs skull och prickade ÄL idag, första gången jag testade den här månaden *typiskt när man låtsas om att inte bry sig*, men maken kommer tillbaka från sin tjänsteresa imorgon. Det innebär att det blir inget plus för min del i november heller.

• Frejis

Det vore jättekul att träffa er i verkligheten. Jag kan inte heller nästa helg, men kan vi inte ses någon gång mellan 10-12 november?

• _koko_

Nämen oh så trevligt, CicciL! :)
    Låter som att vi kanske ska skjuta på det till nästa helg om varken du eller Mindre kan? Jag kan lördagen den 11e t ex. Tänk att vi går in i november snart...

Frejis, tråkigt, men man VET ju inte att ni missar för att ni inte kan köra just idag! :) Ägget kanske väntar lite med att släppa!

• mugglesfan

Moppy: GRATTIS! Undrar om jag borde testa mig jag också (har också haft mens i över en vecka) men jag tror inte det, jag har inte ont i brösten
    Mindre: en svår fråga. Jag vet inte vad jag ska ge för råd riktigt. Är han stressad över att ni försöker få barn el över jobbet?

• Liten med Mindre

Nä - män har definitivt inte lika lätt att prata om det.

Har tagit reda på det själv, eftersom det var ont om svar i början på tråden när jag undrade. På Karolinska finns en mottagning som heter Andrologen, dit män med "bekymmer" kan vända sig, fortplantningsrelaterat och annat som inte faller under någon annan medicinsk klassning. Urologen kändes lite fel i sammanhanget.

På hemsidan fanns en del intressanta artiklar att läsa, även för oss som mest är inne på ägg och geléklumpar.

Fast inget om avstressning som passar "mina" behov.

• _koko_

Frejis - i JANUARI?!!! Jag hade kanske tur som redan fanns i systemet, men jag har iaf fått tid inom en månad när jag har bokat. Nu när jag har ett pågående "ärende" får jag tider som "inte finns", dvs de bokar inte upp allt för att kunna ta emot akuta saker också.

Men blev jag emottagen som ni blivit skulle jag också välja att gå någon annanstans!!

• Storasystern

_koko_, har läst någontstans att mannens spermier mår bättre om han äter ordentligt med Zink och ... Hm, det var något mer jag inte kommer ihåg.
    Alltså borde man kunna "optimera förhållanden" både för män och kvinnor, åtminstone lite.

Så nu får vi gå hem och tvinga våra män att äta Zink! :)

• mugglesfan

Frejis: böjen betyder väl bara att ägget kommer att släppa inom 12-24h så ni kan visst hinna (hoppas din mans simmare är snabba! )

• Storasystern

Inte för att det är aktuellt än, men var ska man egentligen vända sig när man plussat? Det verkar som om Stockholm är befolkat av otrevliga barnmorskor och gynekologer... :(

• Liten med Mindre

Hmm...tror nog att jag kanske är borta två helger i november, även 11-12. Fast torsdagen 9 nov funkar efter 18.30. :) Svårplanerad som alltid.

Måndagar är bra också. Fast det kanske blir en tung start på veckan då?

Svar på tråden gravid? när märker man av det?