Gomorron! Har varit hos en jättegullig BM imorse (fö själv gravid och i min ålder). Enl henne är min livmoder precis så som den borde vara (i storlek mm), min livmodertapp är "jättefin" och jag vet numera att jag varken har bakåtvänd el sned livmoder
Allt ser normalt ut. Har det inte slutat blöda i helgen (då har det hållit på i 2 v i så fall) så ska jag ändå ringa en gynekolog.
Min BM trodde att blödningen ev kunde bero på ett tidigt missfall, el på en längre mens. Men jag berättade att jag kollat att jag hade ÄL med ett test och hon verkade tro att i så fall så hade jag haft det (hon sa inget om att testerna är värdelösa).
Enl min BM så har man störst chans att bli gravid om man har 6 på ÄL-dagen men i vilket fall så är det bara 70% chans ändå.
Alla säger olika så jag tror fortfarande på att ÄL-testerna visar på att man har ÄL och att varannandagsmetoden runt ÄL är bra. MEn om det är 70% chans att bli gravid så kan man göra allt rätt och ändå inte bli på smällen vilket kan förklara en del för oss här i tråden
Det med 70% kan ju bero tex på att vissa ägg har kromosomavvikelser (el spermierna).
Nu känner jag mig iaf mycket mer positiv än förra veckan, det är bara att fortsätta försöka!!!