• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Moppy

Hej tjejer!
    Inget nytt på min ev graviditetfront. Har säkert pratat med 5 olika BMs och gyn och alla sager olika. En del sager grattis du ar med barn och en del sager att det ar tveksamt om det ar ngt. Jobbigt att inte veta!! Det enda som håller mig uppe ar att mitt plus kommit efter och inte innan mensen, vilket skulle tyda på att det faktiskt ar ngt... Tanker testa pa fredag igen och se om det fortfarande ar positivt, da kommer det kannas mer hoppfullt.

KRAM!!

• Vänner-fan

Åh, jag skickar alla kramar jag har till Koko och Moppy!!
    Jag sticker snart på bröllopsresa och kommer tillbaka om 3 1/2 vecka. Så vet ni vart jag försvinner nånstans...
    Sen hoppas jag att en hel massa läsning med goda nyheter ligger och väntar när jag kommer hem.
    Håller tummarna för er allihop!

• Liten med Mindre

Bon-voyage Vänner-fan!

Njut ordentligt av att bara vara ni två. ;)

• A.M.

_koko_ :
    Nej! Vad trist! Men bara det att du fått en diagnos borde ju göra att du får behandling som gör att ni säkert kommer få barn ändå! Med sköljning eller IVF - eller så går det av sig självt i alla fall. Hoppfulla tröstkramar!

• sweetstreet

Hej tjejer!
    har inte kunnat skriva på ett litet tag pga av mycket jobb (!!!) men hjar ändå läst ikapp på kvällarna.

Koko:
    Tänker på dig och jag håller med övriga här att det ju trots dåliga nyheter är bättre att veta än att inte veta. Verkar ju även som att det ska kunna gå bra med bebisplanerna ändå. Men jag förstår om det kämnns ritkigt tungt nu. Kramar till dig!!!

Moppy:
    Hoppas hoppas hoppas!!!!!! Det låter så konstigt att du inte kunnat få något bra svar från de BM du pratat med. Att alla säger olika menar jag.
    Så fort du vet mer så måste du skriva, och jag tror nog ändå att det är ett plussitivt besked som kommer...! :)

• sweetstreet

Kan även meddela att det går j-gt trögt för oss på göra-barn-fronten just nu.
    Hm,
    Denna vecka borde vi ha hållit på som kaniner, men mycket jobb för oss båda har gjort att ingen är sugen på 6 när man kommer hem efter lååååånga dagar på jobbet. :(

Om jag räknat rätt ska jag ÄLa nu till helgen, så jag hoppas att vi kan få till det med lite mer aktivitet i bingen (eller på andra ställen!!) snart.
    Men jag håller fullständigt med var det Mindre??, om att det är ännu svårare att få till något när mannen är stressad och inte alls vill.... Och just nu är det ju båda två. Usch! Tycker det känns supernegggigt just nu!! Känns som om det inte alls kommer bli något denna månad heller. Och då har jag inte ens haft ÄL än.
    Och igår sa min man till mig att han tycker jag blivit alldeles för "fokuserad" på detta med barnalstrandet och han trodde inte det var så bra. Hm, han har ju rätt, man vad F-n ska man göra!?!?!
    Jag trodde aldrig att jag skulle bli såhär innan jag började på allvar, men usch, nu känns det som om man får skräckblandad ångest minst ett par gånger per månad...! :(

Sorry att jag låter så neggo, men just nu känns det bara så jobbigt eftersom jag inte ens har någon lust kvar. Varannan-dagsmetoden känns som ett schemalagt "måste" och det känns inte alls bra. :(
    Suck!

• _koko_

Ååååh, vad ni är söta, tack snälla för allt stöd!!!

Ska försöka skriva lite mer nu, har fått en aning distans tack vare att det är mycket på jobbet som tar upp tankarna.

Ni har helt rätt i att det är skönt att ha fått en diagnos och att det tas tag i. Men det är ju ändå en operation och man sövs.
    Mest rädd just nu är jag för att det ska visa sig vara spritt i hela magen så att de måste operera bort saker och/eller att äggstockarna ska vara skadade så att det inte blir några ägg sen.

Ska antagligen få äggledarna spolade också samtidigt, det gör man tydligen för att se om det finns någon passage i dem. Finns det inte det är ju ivf enda alternativet.

Längtar hem så mycket just nu, men kan inte ens gå tidigt eftersom jag har en produktionssättning kl 17... BLÄ! Känns så himla sorgligt, ser just nu ingen anledning till att ha sex över huvud taget... Hoppas det går över fort... Ha, jag som skulle ha sex varannan dag hela cykeln...

Sen vet jag inte hur lång tid det tar innan jag får tid för op, det lät på gyn som att det kan ta tid... Vårdgarantin finns ju, men eftersom det "snart" är jul trodde han att det ev kunde ta längre tid än de 3 månaderna...

"Positivt" är väl att jag snart är uppe i frikort, hahaha...

Jag träffas gärna den 11e eller 12e, kan inte den 10e.

Tack igen! Helt otroligt att ha ert stöd, vet inte vad jag hade gjort utan det.
    Kram koko

• Liten med Mindre

Sweetstreet - låter som om vi sitter i samma båt. Det är dåligt med lusten hemma hos oss. Gosig - javisst! Men där slutar det.

Och givetvis sa vi när vi pratade om det att vi skulle älska när vi får lust, och inte "taktikälska" för att det råkar vara ÄL. Men hur lätt är det på en skala? Sekunden efteråt sitter båda och pratar om att jag helst inte ska få bada badtunna till jul för att vi har "lyckats".

Hoppas att chokladen på provningen ikväll sätter fart på känslorna. Eller kanske rommen vi dricker till lyckas bättre. :)

• Lapinette

Tjejer, ganska upp er. Vet att det inte är lätt och speciellt inte när man har mycket att göra. Håller med om att det inte får bli någon slags schemalagd aktivitet som bara MÅSTE göras. Känslan och glädjen måste ju finnas där annars känns det ju inte bra. Själva hade vi inga problem att vara kaniner sist men tyvärr så hjälpte inte det! Ska till gyn om en månad så får vi se om jag kan få några goda råd fram tills dess så får det bli lite sporadiskt då jättepipp vid ÄL inte verkar ge något resultat för vår del.

• Snart så....

Har just suttigt och läst igen mig...

Koko: Gumman, det där var inget roligt fast måste vara jätteskönt att få ett klart besked var det är? I värsta fall om de behöver ta bort saker borde de väl kunna plocka ut ägg innan?? Till ivf..
    Tänker på dig, massa styrkekramar till dig!

Träffas gärna den 10-12 nov :D

Svar på tråden gravid? när märker man av det?