• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

cicciL: attans då borde min ÄL oxå vara påG jag har inget val än att hoppa på m2b när han kommer hem imorgon. Hoppas det inte är för sent :(

• _koko_

Mindre - Attans, jag måste äta gratismat och dricka gratisöl på jobbet ikväll, annars hade jag gäärna hakat på - not, för jag hatar spinning... :D :D

CicciL - Åh vad härligt!! Hoppas jag får samma braiga besök hos min gyn i morgon... Vill också få höra att jag har äl på g...
    Glad för din skull, nu ska du se att det tar! :)

• Liten med Mindre

Nämen _koko_ , vad trist med gratis mat och öl. Stackars dig! ;) Ät lite för mig med. Är redan hungrig.

• mugglesfan

Jättebra med all info!
    Men det konstiga är att jag hade full böj enl CBs test lördagen den 7/10 vilket borde ha gett mig mens lördagen den 21/10 men istället kom den måndagen den 16/10. Om jag hade full böj på ÄL-testet borde jag väl ha ÄL:at?!
    Men jag ska fråga imorgon när jag ska till BM.
    Testerna kanske inte är så säkra som vi tror?

• Bröllopstokiig

Min gyn som jag pratade med sa att det var slöseri med pengar när jag frågade ag testerna... jag vet inte hur säkra de är. Det som kan hända är att den visar att man har ÄL pga av hormonerna, men att det aldrig släpper ett ägg, man har ju bara ÄL 10 ggr per år.
    Jag vet faktiskt inte, det låter ju konstigt i ditt fall. Men jag tror säkert du hade ÄL fast mensen bara är lite lång denna gången.
    Kolla av i morgon du. Lycka till.

• _koko_

Mindre - Fniss, ja, det är synd om mig idag... :D

mugglesfan - ja, använder man cb tror man ju att man ska kunna lita på det, men jag vet inte... Jag har aldrig fått utslag på något ältest, därför var jag så glad sist när gyn kunde visa att jag haft äl iaf. Fast jag har iofs mest använt mirres som inte fått så bra omdömen.

• Lapinette

Tack för infon CicciL! Jag trodde också att kvalitén blev bättre ju längre man väntade så det har varit sexförbud typ fram till jag har fått böj...förmodligen helt fel teknik. Ska strunta i det där jädrans testet och istället köra lite då och då istället.

• Storasystern

CicciL, tack för all nyttig info!
    Det låter som om Odenplans läkarhus kanske är ett bra alternativ...

OK så ÄL-stickor är bara bortkastade? *suck*
    Varannan-dag it is then! Och mera Zink! ;)

• ljuvlig

Idag gick jag till min hälsokost och försökte bena ut om rosenrot är bra eller inte. Men hon trodde inte det, vi tittade i lite böcker också för att se om det stod något speciellt men fann inget.

Däremot berättade hon att hon jobbat inom försvaret tidigare och haft hälsosamtal med "grabbarna" och det visade sig att många av dem hade zinkbrist. Hon sa generellt så har unga män det. Och zink, som några tidigare har nämnt, ska ju vara bra för barnverkstan!

Så det kanske inte är vi tjejer som ska proppa i oss en massa piller, det kanske är våra kära respektive?!

• nenne78

vadå, är det så att det bara är 10 ÄL om året för alla???? Jag tänkte att det var vissa som inte hade varje månad.... ååååååhhh.....

dagens grav-symptom :

kissnödig hela tiden
    lite spänningar i livmodern

F ö har jag noterat följande:
    vilken platt mage jag har, för första gången i mitt liv! Nu när jag vill att den ska puta!!! Vad faaaeeeen.... Allt är upp och ned.

Svar på tråden gravid? när märker man av det?