• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nenne78

äsch nu får det verkligen bli som det blir. Har ingen koll alls längre om det är ÄL nu eller inte men vi hade lite lattjolajban igår i alla fall å det är ju alltid trevligt.

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    hu har ni det i tråden?
    Själv har jag inte haft tid att vara här och följdaktligen så har jag inte heller haft tid att läsa era inlägg...
    usch jobbar trots feber och allmån risighet...
    Säkerligen inte bra alls för att bli gravid.

Jag trodde jag skulle få böj i fredags men den kom inte förräns på söndagen. Vilket var lite synd eftersom vi inte hann jufsa på lördagen.
    Men på söndagen blev det 3 gånger trots att vi var bakis som 2 dårar

Jg har dock inga förhoppnin gar den här månadden heller...
    Jag vet inte varför men det bara känns att det inte tagit. Det kände jag förra månaden också och då hade jag ju rätt
    hoppas att det år bättre för er andra
    kram

• mugglesfan

Är inne på nionde dagen med blödningar - mycket märkligt...
    Men humöret är bättre, alltid roligare när ÄL närmar sig! Hur är det för dig Lapinette?
    Håller förresten med om att bli mamma innan 40 (fyller 36 i januari)!

• nu är jag fruL

hejsan alla
    nu har jag läst igenom de sidor som ni skrivit under de 2 dagar jag varit borta 14 stycken!!!!
    ni är inte kloka

jag har saknat er tjejer!!!!

cicci: jag såga tt du skrev om en ny träff JAAAAAAAAAAA jag kommer jätte gärna!!!!
    Nu i helgen tror jag att jag har det lite körigt men sen.
    Ni andra stockholmare som inte var med typ lapinette, muggles osv se till att hänga med den här gången!!!
    Vi är ganska så trevliga

det vore jätte kul att få till det... alltså nu menade jag en träff mellan oss tjejer, men självklart vill jag att ni alla ska få till en träff med era respektive där hemma

själv har jag börjat framkalla gravid symptom nu när jag läst igenom tråden.
    äggstockarna började värka. Fy faaaaaaaaaan vad man kan inbilla sig alltså
    helt otroligt.
    jag läsrer om era ÄL tester och geleklumpar och börjar känna mig gravid i stockarna
    sjukt!

Annars kan jag bara skvallra om att safari och afrika semester är bokat 20 dagar i paradiset!!! Hurra!!!

Om jag är gravid eller blir inna februari så blir det en berest liten bebe

• Lapinette

nu är jag fruL - OT - när åker ni och vart? Vi har ännu ej bokat resan men semestern är bokad till i slutet på januari.

mugglesfan - har du bokat tid hos en läkare? Nio dagar är ju på tok för länge. Själv bokade jag in tid hos min läkare men han är så fullbokad att jag inte får komma förrän om en månad. Värktabletter får jag dock utskrivna direkt men jag tänkte att jag lika gärna kan gå dit och kolla om allt står rätt till. Han vet att jag försöker för fullt. Och Muggles - jag är redan 36! Gammal tant med andra ord!

• _koko_

Hej fruLlan!! Usch, tråkigt att vara förkyld!! Jag vägrar bli det den här hösten, men känner hela tiden att det är något som ligger och lurar...

Åååh, vad härligt med semester!! Jag vill också! Vi kanske kommer iväg en sväng i december, men det är väldigt oklart än så länge...

Igårkväll var vi nog lite för trötta, för vi orkade inte avsluta... Men jufs blev det iaf, och det är ju aldrig fel. :)Hoppas verkligen att min äl inte är 9 dagar efter mensens första dag, för då är det redan kört! :(

• Vänner-fan

Lapinette,
    Nej, jag fattade ingenting när jag fick den nya dateringen och jag tror helt enkelt inte på den. Det var inte min BM utan en annan dam som gjorde vul:et och jag fick aldrig träffa min BM vid det tillfället. Så jag avvaktar det stora ul där jag tror man kommer kolla lite noggrannare.
    Själv hade jag inte litat på ÄL-tester utan haft sex typ varannan dag större delen av cykeln i stället, för jag är ju så himla oregelbunden också, så det hade blivit ett evigt testande. Fast det är ju lite jobbigt att göra det om det tar många månader, kanske år, innan det tar. Ni får köpa Cosmo (tidningen), de brukar ha många kul tips för att spica upp det i sängkammaren, det är mitt tips i hotta-upp-det-debatten!

• Mrs Melin

(Hanna79)....Jag skrev i den här tråden när den var helt ny startad. Nu råkar det vara så att jag har blivit gravid. Tänkte därför....om jag kanske kanske...kan hänga på igen!
    Jag trodde absolut inte att det skulle gå så fort. Slutade med p-piller i augusti. Har hunnit med att få panik, känna massa glädje och få panik igen. :)

• mugglesfan

Oooops, nu blev jag orolig. Försökte ringa min MVC-mottagningen men just idag har de ingen telefontid pga utbildning. Och ingen info på nätet om drop-in-tiden de startade förra året så jag vet inte om det forfarande är aktuellt. Vården är såååå dålig på att ha bra info på nätet så man blir tokig - de är ju fortfarande kvar på 1900-talet!!!

• mugglesfan

Grattis Mrs Melin - självklart är du välkommen att vara i tråden men ett krav är att du delar med dig av dina tidiga symptom

Svar på tråden gravid? när märker man av det?