• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

Mugglesfan: Håller med, man fastnar här fast man har massor på jobbet.
    Vill oxå ha julskyltning nu, fast det är nog inte lång tid kvar.
    Ska faktiskt åka och köpa lite julsaker i helgen bla sån fusk-gran-girlang med lampor som man sätter på balkong osv. Det kan man väl sätta upp lite tidigare??

• Mrs Melin

Klart jag ska dela med mig av symtomen... :) Jag plussade i söndags, så visst det är ju fortf osäkert om det blir något eller ej. Jag hade ont i bröstvårtorna, samt stickningar i äggstockstrakten och ibland i hela livmodern. I övrigt kände jag ingenting. Nu har brösten förstorats en hel del. Blev ganska förvånad så här tidigt, men det är ju en stor hormonomställning. Jag jobbar med gynekologi också så jag kanske kanske kan svara på några frågor. :)

• _koko_

mugglesfan - enligt kvällspressen har nk och åhlens redan börjat lassa upp julsaker, även om inte själva skyltningen kommer upp förrän om 2 veckor, kanske även i göteborg??
    Ikea började för flera veckor sedan...

Jag var nästan på väg att börja titta på julstjärnor till fönstren, men plötsligt kom jag på att jag köpte två stycken i fjol, hahaha...
    Vill köpa mer julgranspynt men förra julen köpte jag hur mycket som helst (första riktiga julgranen sen jag flyttade hemifrån!!!), så jag får nog sansa mig lite... :D

Snart så... - det är ok att skriva vad man känner. Hoppas Mrs Melin inte känner sig påhoppad för det var verkligen inte meningen.

Nästa fredag har vi halvdag (allhelgona), då kan jag ses och börja dricka vin jättetidigt. :D

• Bröllopstokiig

Hej tjejerna!

Nu har jag varit hos en lika puckad BM som alltid. ÅÅÅ vad jag INTE fick svar på mina frågor och det hon sa var inte heller de svaren jag vill ha. Hur som helst, ren i muffen och hoppade över sex i går i onödan, det tog 5 minuter sen fick jag bestälal tid till gyn, om en månad fick jag tid, det är för sent! Då har jag redan haft ÄL igen! Jäkla skit. Nu ska jag se om jag kan hitta en ny tid någon annanstans lite snabbare!
    Sa att vi försökt i 6 månader. Svar: Det är inte lång tid och kom igen om ett år, då kanske (!) vi kan hjälpa dig.
    Sa att jag haft konstig pms, mensvä¨rk 1 veckan innan BIM etc. Svar: Det är bara hormonerna som spelar sina spratt, och nu när du är över 30 lever de sitt eget liv, vissa tjejer får inte detta förrän i 40 års åldern, men det kan ju komma tidigare som i ditt fall (tack då j*la kärring).
    Min geleslemklump äggviteliknande etc: Svar: Det kan man få lite när som helst, det beror på... JA MEN beror på vad då? Inget svar mer än att det är normal. Allt var normalt enligt henne.
    Slutligen: Du ska boka en tid med en gyn läkare (fick Jan-Åke) för du kan ju ha cystor! Jaha tack för den. Sen sa hon inget mer... kände bara att hon ville att jag skulle gå!

Nu ska jag se till att få tid på annan gyn lite snababre. Där ska jag säga att jag försökt 1 år och be dem skriva ut pergotime, så man få ÄL lite lättare (Obs BM trodde detta var slemlösande, snacka om att hon inte hade koll).

Japp, så nu är man tillbaka på jobbet och inte ett smack klokare.
    Kanske ska jag skita i allt tills denna ÄL är över, eftersom jag har ätit massa annat denna gången som Bisolvon, folsyra + rosenrot. I går köpte jag Mitt Val Kvinna på apoteket och pratade med damen där som berättade att bästa tipset hon kunde ge om man ville bli gravid är att byta jobb (hmm känns ju inte helt tryggt!) Men hon dementerade att bisolvon har funkat för vissa. Då har man inte ätit det i onödan i allafall.

Ja nu ska jag köra på ikväll och denna gången ska jag köra varannan dag. Innan har det varit varje dag och det blir allt annat än romantiskt.

Grattis alla som kommit in & berättat att ni har plussat. Kul för er!

• Snart så....

Mrs Melin: Som vi diskuterar mkt på denna tråden, varje dag eller varanan dag. Vilket körde ni på?

• _koko_

CicciL - shit vad jobbigt!!! Usch, kan de inte ha lite mer förståelse??? Visst, i deras värld är säkert inte ett halvår lång tid alls, men respektera oss som människor iaf! Jag förstår verkligen att du är arg!

Vissa av dem borde kanske komma ut i verkligheten lite, de verkar rätt insnöade... Grrr, hahaha, du har jagat upp mig också nu!!

Men du skrev att hon dementerade att bisolvon hjälp? Menade du det eller tvärtom? :)

KRAM!!

• Snart så....

cicciL: Ibland undrar jag varför de har öppen mottagning om man iallfall inte kan få några direkta/bra svar/undersökning. Det måste ju finnas massa kvinnor som har samma funderingar och det finns ju ingen bra sida att kolla upp sånt heller.
    Hoppas du hittar någon som har tid snabbare.
    Kramar

• sockerbiten

CicciL: Vilken mödravårdscentral var du på? Har själv träffat några riktigt okunniga BM där jag hör hemma, så nu skaffade jag en ny.

• viktualia

Smygläsaren kliver in:

CicciL - jag blir så PROVOCERAD av sådana där ÄRKEDUMMA BM!!!!!! ååååå gissa varför man får skräck för allt och inget......

Jag träffade en sådan när jag var och fick nytt recept på p-piller för några veckor sedan. Hon behandlade mig som om jag var en liten barnrumpa som inte behövdes tas på allvar... blir så :[ :[ :[ !

• Bröllopstokiig

Koko: Det var damen på apoteket som dementerade att det har funkat med Bisolvon (som är slemlösande och gör att det är lättare för spermierna att simma upp till ägget). Jag kör det nu, så det blir spännande att se vad som händer (funkar antaligen inte på mig )

Håller med er: De är så himla ytliga och ickeförstående de där jäkla BMorna. De är väl kanske trötta att svara på alla frågor som tjejerna har och kanske likadana frågor hela tiden, men då tycker jag att de ska ha ett annat jobb!

Ska se om jag får tag i ngn avbokad tid idag redan...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?