• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • _koko_

Mrs Melin - du är så välkommen, och GRATTIS! Har uppdaterat dig på listan, när plussade du?
    Ett par sidor tillbaka skrev vi om att det är lite jobbigt för oss som varit med sedan början när det kommer in folk och berättar att de blivit gravid och sen försvinner igen eftersom vi har det lite svårt... Bara så du vet om vi är krångliga nån dag. :)

• Snart så....

Koko: TACK för att du skrev det. Tänkte faktiskt GAAHHHH inte en till! När blir det vår tur...??

Usch allt känns lite hopplöst idag. Chefen är på en om budget/target för nästa år och vill bara skrika "NEEEJ jag tänker inte göra det för jag SKA vara mammaledig!!"
    Ska ha ÄL när som helst och m2b är bortrest :(
    *deppar*

• mugglesfan

Snart så...: skickar en kram! Vet hur det känns! Nästa ÄL har jag på måndag och då är jag bortrest i jobbet. Det blir till att nufsa på söndag innan och på tisdagen efter...
    Men det känns ju som TYPISKT, ska man missa en månad till bara för sådan maximal otur!

• mugglesfan

Kunde inte låta bli att dra på munnen: skulle vara så roligt att vara en fluga på väggen när ngn av oss skriker till (den helt oförstående) chefen: "jag kan inte göra det för jag ska ÄLa när som helst och då måste jag ta ledigt från jobbet för att jufsa!!!"

• Snart så....

Mugglesfan: Tack :) hoppas ÄL kommer senare än förra gången så hinner m2b hem innan. (imorgon kväll)

• nu är jag fruL

hejsan alla
    usch jag känner verkligen igen stressen över att ha ÄL när någon av parterna är bortresta i jobbet. Med mitt problem att jag jobbar borta fram till jul så är det ett satans pusslande att få ihop ÄL och samliv.
    ja tänk om man bara kunde ta ledigt för att man har ÄL, men min chef är nog den absolut sista som jag vill ska få reda på att vi försöker f¨å barn. han är tyvvär rätt tydlig med hur jobbigt han tycker det är med gravida mammalediga tanter
    men men
    jag VILl bli gravid och skiter i honom

Lapinette:
    angående resa så åker vi i början av februari. först på agendan är 7 dagars safari i tanzania sedan är det 11 dagar på seychellerna. totalt kommer vi vara borta 20 dagar!!!!!
    HURRA!!!!

Fy vad det ska bli mysigt. Det blir himla massa flygande och resande men det ska det nog vara värt.
    Jagf sitter och väntar på bekräftelsen på safarin och hotellet. Kvar att boka är båten ut till våran ö i seychellerna och boende i natt arusha, i natt nairobi och 3 nätter på en annan ö i seychellerna.
    tyvvär så har båt bolaget ingen hemsida så man måste ringa och boka biljetterna. jag hatar att inte kunna göra allt på nätet...
    nåja snart är allt färdigbokat.
    Ahh skönt att ha något att se fram emot. För jag är otroligt höst trött och deppig. dessutom är jag deppig över att det verkar omöjligt att bli gravid...

• mugglesfan

Förresten fruL: jag hade jättegärna varit med på era vinorgier men jag är ju dessvärre ingen 08:a utan en lantis...
    Men jag är med er i anden!!!

• Snart så....

Ojj nu var jag nog lite otrevlig det var verkligen inte meningen

Mrs Melin: GRATTIS vilken vecka är du i? Som Mugglesfan skrev så får du gärna dela med dig av hur plusset "uppkom" och symptomer. Alla tips mottaget tacksamt :D

• mugglesfan

FAN, jag skulle ju inte hänga här (jag blir så osunt fokuserad på en sak då) men jag har totalt fastnat.
    Håller precis på att komma ur min vanliga höstdepression - det var ingen rolig historia i år. Förutom vanliga höstmörkret så ska man tampas med att man inte får till det på bebisfronten.
    Kan inte julskyltningen komma igång ngn gång så man får lite ljuspunkter?

• Snart så....

FruL: Guu vad härligt med safari och seychellerna i februari.

JAAAAA en vinorgie måste vi ha snart!! *hoppar upp och ner*

Svar på tråden gravid? när märker man av det?