• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • nenne78

näjustja imorgon skrev du ju *slår mig för pannan*

• _koko_

Jag fattar inte heller det där med flytningarna/geléklumpen, har hört både före, efter och under...
    Jag vågar nog inte fråga min gyn, Cicci, så gör gärna det du. :)

• BrudSommar2006

Hej, är precis tillbaka efter att ha varit i Madrid en vecka, jag ska läsa ikapp när jag hinner men är det någon som kan ge mig en snabb uppdatering? Är det någon som plussat? Har det hänt något annat spännande??

• Lapinette

Jag står inte för något plus i oktober. Fick den där härliga (NOT!!) menskänslan sent igår kväll och jag har precis varit på toaletten och sett ljust rött. Shit! Vi som var så duktiga runt ÄL...vad är det då som är fel?

• Storasystern

Cicci, fråga om slemklumpen om du vågar! ;) Det skulle ju vara lite kul att veta hur det egentligen är...

En kompis till mig fick nyligen missfall... Inte nog med att man ska bekymra sig över att bli gravid, man ska oroa sig för att få behålla det också... Ack-ack-ack! :(

• Moppy

Hej girls!!
    Appropå detta med slemklumpen & ÄL tester... Jag har läst in mig på detta lite i helgen och fått reda på att klumpen kan komma innan, efter och under ÄL. Och för många tjejer betyder slemklumpen att det redan är för sent att bli gravid eftersom slemmet är för ogenomträngligt! Det samma gäller ÄL tester. Man kan inte lita blint på att utslag på ÄL test betyder att man kan bli gravid. Vissa tjejer måste ha sex för att bli gravid innan ÄL testerna ger utslag eftersom sekretet blir för tjockt och hindrar spermierna från att komma in under ÄL dygnet.

Så enligt den info jag hittade under helgen så ska man helst komplettera ÄL stickor med att använda den sk 'sekretmetoden', dvs titta på sitt sekret varje dag och analysera det utifrån denna metod (ehhh helt hysteriskt I know). Här är t ex en länk får kära FL där denna metod beskrivs: www.familjeliv.se/Forum-1-34/m430089.html

Vet inte om detta stämmer som sagt men kan vara värt att känna till ialla fall!

• Moppy

Och bör tilläggas att vissa tjejer har för lite/för 'torrt' sekret när väl ÄL testet visar positivt, vilket gör det för sent av det skälet också...

• Snart så....

Hallå tjejer,

nu äntligen kommer man in här, internet har spökat på jobbet.
    Ska börja med ÄL-testerna imorgon, hoppas det inte blir utslag förrän tidigast tordag. Min m2b är borta till onsdag kväll :(

• mugglesfan

Hallå tjejer, hade eg tänkt hålla mig härifrån för jag har varit så deppad över att det inte blev ngt plus denna gången heller.
    Jag tror nästan att jag har råkat ut för ett tidigt missfall; i måndags kom min mens 5 dagar för tidigt (vilket är jätteovanligt) och det slutar liksom inte att blöda. I normala fall har jag mens 3-4 dagar men det blöder fortfarande (och idag tom mer än i går). Förmodligen var det ngt fel på det ägget (som sweetstreet - tror jag det var - skrev här tidigare så är det kromosomfel på vissa ägg).
    Vad tror ni?

• mugglesfan

Jag brukar förresten få min slemklump några dagar innan ÄL (4 dagar innan kanske) och sedan är det lite extra slemmigt överlag den veckan, tom efter ÄL. Så under ca en veckas tid runt ÄL har jag extra flytningar. Men det är säkert olika för alla...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?