• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Liten med Mindre

Morrn morrn!

Back in business. Fast tyvärr inte minsta lilla gnutta LUST. Problem nu när ÄL närmar sig! Vi känner oss båda så oerhört slut att tanken på högre aktivitet än promenad är svindlande.

Fast till det positiva hör väl att makens pussar återigen smakar bra. :) Katastrof för oss båda förra veckan när jag tyckte allt, inklusive pussar smakade pest. :(

Någon eller några dagar tillgodo på ÄL, så vi hoppas på orkens och lustens återkomst!

• Bröllopstokiig

nenne78, jag har inte heller sett röken av min "geleklupm" och förra gången kom den typ 4 dagar efter ÄL, så jag fattar inte riktigt!! Om man tex får böjj på testet en söndag, kan man då få geleklumpen en torsdag? Så var det för mig! Det känns liksom som det där testet inte funkar då? För det står ju att ca 24h efter böjjen har man ÄL och i så fall har jag ju ÄL 100 h senare!

Ja fy fabian vilket väder det är, jag är med trött och ändå äter jag rosenrot... hmmm... Ska ha ÄL på torsdag fredag någongång, så vi har haft en nykter helg, inte en droppe för att förbättra kvaliten på de små simmarna! Hoppas bara lusten infinner sig nu!

Lapinette!!! Hur har det gått?? Du måste ligga på BIM nu!
    Pluss i oktober, ska du stå för ett kanske?

Skulle gått till öppen mottagning idag på mamamia, men det orkade jag inte när det var så bött ute, jag tar det i morgon i stället! Då är det från 8-17.

• nenne78

CicciL
    jag får väl se om den dyker upp till slut. Jag har inte provat stickorna utan kört på klumpen och hållit koll på vilka dagar den rukar dyka upp, så nu har vi haft varannan dag 6 här men än har den inte dykt. upp. Får väl vänta och se om den ids visa sig.

Jag har ändå hängt här ett tag utan att köra skarpt läge, och tänkt att jag INTE ska tänka så mycket på det när vi väl sätter igång. Lätt att säga - svårt att göra... Idag känner jag att det spänner i äggisarna och mina bröstvårtor är stora som hallon och tokömma! Nämen inte kan det väl vara...?? Nä, jag vet ju egentligen att det inte borde kännas något OM det skulle ha blivit en fusion men GAAAAHH vad man hittar på och känner efter!!! Jag SKULLE ju inte göra det. Jajajaaaa.... *damdidam* Vilket skitväder det är ute idag.

• _koko_

Hahahaha, nenne - nu sitter du och är lite skamsen för att du tyckte att vi var helt galna förut va? :D :D :D

Cicci - jag ska dit på onsdag förmiddag. :) Fast de har flera olika väntrum, och jag tror att öppen mottagning är högst upp (min gyn sitter på plan 1).

• Liten med Mindre

Råkade faktiskt på den berömda slemklumpen i lördags. Inget jag noterat förut. Om min kalender stämmer så var det dock fortfarande 1 vecka före ÄL.

Symptomen sprider sig...

• nenne78

_koko_
    haha, skojar du eller!! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag tyckte ni var lite tossiga som var alltför fokuserade på detta... *rodnar och skrapar lite med foten i gruset*

• Storasystern

BIM på fredag... Håll alla tummarna ni kan!!

Hörni, den där geleklumpen, när ska den komma egetligen?? Min kom några dagar innan ÄL (enligt teststickorna), är det normalt???
    Är det inte galet vad man funderar över konstiga saker när man jobbar i bäbisfabriken??

• nenne78

hmmm. jag trodde klumpen kom EFTER ÄL. åneeej.... då har ju min ÄL inte ens börjat än (=ännu mera humpabumpa) å vi är helt trötta och försöker få motivation av våra leksaker men vi börjar bara fnissa.

• Bröllopstokiig

Visst funderar man på en massa konstigt!!! Jag lär mig hela tiden dock! Jag trodde geleklumpen, eller det som vissa kallar "äggvite liknande trådigt sekret" skulle komma precis då man har ÄL????
    Jag fattar noll alltså, jag får nog ta och fråga hos barnmorskorna på mamamia när jag kommer dit!

• nenne78

CicciL
    skulle du dit idag??? *otåligt spattande*

Svar på tråden gravid? när märker man av det?