• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • sockerbiten

Jag testade positivt i lördags!
    Mina inbillningssymptom var visst inte inbillning i alla fall!

• mugglesfan

Lapinette: min teori är att eftersom vi alla är olika så kan det ta en viss tid för dina ägg att vandra ner, en viss tid för din mans simmare att simma rätt och hur långa dessa tider är vet man ju inte exakt. Alltså kan det kanske för vissa fungera att ha sex ÄL-dagen medan andra borde ha det dagen före för att det ska tajmas rätt. Pröva nästa gång att ta det en av de andra dagarna än vad ni gjorde sist.
    Obs - min helt ovetenskapliga privata teori

• Snart så....

Mugglesfan: Kan du inte ringa/gå och kolla dig? Låter inte bra med en så lång tid att blöda.
    Både jag och CicciL fick ju tidigare mens än vad vi är vana vid. Tror att kroppen/hormoner spelar oss ett stort SPRATT just nu :(
    Styrkekramar till dig!!

• Moppy

Grattis sockerbiten!! Vad roligt! Äntligen ett plus här i tråden... ;)

• Liten med Mindre

Sockerbiten - Vad skoj! Lite plussitiva budskap behövs mitt i all slemmighet. ;)

Hur vet jag om slemmet blir för segt? Slem per definition är ju segt, för mig i alla fall.

• sockerbiten

Min slemklump brukar inte vara så slemmig, utan mer, hmm... studsig.

• mugglesfan

Grattis sockerbiten - ett plus i okt iaf!
    Snart så: fast jag har inte ont så jag är inte så orolig.
    Jag kommer att ha ÄL på måndag (om min cykel inte alldeles har snurrat till sig nu med tanke på blödningen) och då är jag bortrest i jobbet. Jag är såå trött på det här...
    Ska man behöva vänta ytterligare en månad. Tänk om man hade ett finfint ägg den här månaden och så ett kasst nästa.. Uj, nu är det neggigt här...

• Bröllopstokiig

Jag har nog problem med min slemklump då, jag har den efter ÄL och jag har varit lika förvånad varje gång när den dyker upp för sent! Då kanske det inte är så konstigt att man inte har blivit gravid då, ifall inte simmarna kan ta sig igenom innan klumpen kommit ut, så har man ju i så fall missat ÄL. Nu äter jag Bisolvon och hoppas att det ska tunna ut alla slemklumpar som finns i mig. Fy fan att det ska vara så problematiskt att få till det!

Grattis sockerbiten. Nu får du dela med dig av alla dina symptom du hade!!!!!!

• sweetstreet

Sockerbiten GRATTIS!!!!!!!
    Som sagt otroligt att någon plussade i oktober iallafall!!!! SKOJ!

En annan fråga nu:
    Är det BARA JAG som ALDIRG ser skymten av geléklumpar eller?!?!??!!??!????
    Jag har aldrig fått nå´n "aladåb" i brallan! Kanske är detta ett problem? Kanske är det därför det inte vill bli något?
    Kanske är mitt slem för LITE slemmigt? För "torrt"???
    My God!!! Det här börjar ju bli helt knasigt! Man börjar fundera helt sinnessjuka saker? TUR att ni andra verkar vara på ungefär samma nivå! :)
    Man kan ju bli galen för mindre....

Svar på tråden gravid? när märker man av det?