• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Moppy;
    Jag har bott i Dubai i typ 4 år och sen har jag varit där minst 1-2 ggr om året sen jag flyttade hem till Sverige (pga kärleken). Ska själv dit i vår.
    Alla resorts är helt fantastiska i Dubai, det beror på om du har tänkt lägga mer eller mindre pengar. Allt på Bur Dubai sidan är oftast dyrare, pga av närheten till stränder.
    Det finns så ofantligt mycket, så det är bättre du säger vad du är ute efter. Kan rekommendera Fritidsresor, de kör charter till Dubai nu, och det är ovanligt billiga resor.
    På deras site finns alla möjliga prisklasser (Panorama hotell är ett horhotell, så det rekommenderar jag verkligen inte). men Oasis beach resort, är bra priser och helt ok. Dubai Marine, är helt fantastiskt o ligger nära city kärnan. Dubai har ändrats så himla mycket opch blivit gigantiskt. Förut så var city vid creeken, nu har den förflyttats längs med stränderna, så den är flera mil lång...
    Jultiden är ganska kylig, det är vinter där då och det kan vara ganska kallt på kvällarna och på dagarna endast runt 20-25 grader och sval vind.

• _koko_

Mmmm, inte utan att man blir lite sugen på att åka till dubai... :)

Ska inte till doktorn idag längre, fått tid på onsdag i stället. Stackars sambon som är jätteorolig för mig... Han tycker jag ska gå någon annanstans eftersom jag inte får några svar från min gyn, svårt för honom att förstå att det inte går att ge några svar...

• Moppy

Tack Cicci, har kollat Fritidsresor och deras resor är slut. Dubai Marine Resort blev jag även rekommenderad apå annat håll, dock blir det lite dyrt under julhelgen, 7 dgr med resa och hotell x 2 pers ca 50 papp!

Oasis Beach hotel verkar som du säger ha bättre priser men är fullt. Kan du komma på andra hotell i samma prisklass?

Vilken strand ska man satsa på? Har du även varit i Oman?

Tack... :)

• Bröllopstokiig

Har varit i Oman, men Dubai är roligare. Ioch för sig är Oman vackert och mer bergigt.

Rygdges Plaza, men det är inget som ligger vid stranden, kanske är 5 minuter med taxi till standen där ifrån.
    Sen kan du kolla Dubai International Marine Club, men är det fullt på beach resorten redan som Oasis, så är det nog fullt där med.
    Golden Sands är helt ok, men de serverar inte alkohol i barerna på de hotellen. Men man kan ju ta sig till grann hotellet o ta en bärs om det skulle vara så, sen får man helt enkelt åka taxi till stranden.

www.southtravels.com/middleeast/uae/regentbeachresort/index.html Kolla regent beach hotel, det ligger i af på standen, men det är inte 4 *

Ganska mycket folk där under julen kan jag tänka mig

• Moppy

CicciL: Kollade Oasis nu igen och det verkar finns rum. Hurra!

Skulle du säga att det är för kallt att åka över julen? Man kan väl ändå ligga på stranden?

• Bröllopstokiig

Moppy, man kan ligga på staranden, vi tyckte det var kallt när jag bodde där och var inte så mycket på stranden kunder jul, men det kanske var för man var trött på det. Vet att mina föräldrar var o hälsade på mig i slutet av januari, och då var det lagom temperatur. Tror nog att ni gillar klimatet, det är som svensk sommar. www.dxb.com, där har de hotell och annat som kartor och väderlekar etc.
    Oasis var jag mycket på i våras, bodde inte där, men använde den stranden och poolen. Helt ok, men inte alls i samma klass som andra hotell. Men kan rekommendera det.

• A.M.

_koko_:
    Ska du inte ta och testa en ny gynekolog? Kommer inte ihåg om du bor i Stockholm, men gör du det så har jag tidigare tipsat om Helene Hessler på Sophiahemmet, och Jan-Åke Erlingsson på MamaMia på Karlavägen.
    Du ska inte behöva gå och vara orolig, och inte din sambo heller!

Lycka till! Kram!

• Vänner-fan

Hallå sexwifes in "ÄL of our lives"-såpan!

Nu har jag kommit tillbaka från mitt andra vul och det var bara ett foster där inne! Jag trodde jag skulle bli lite besviken över att det inte var två, men det blev jag inte. På förra vul såg man bara en svart blobb med ett vitt tickande område (hjärtat) och det var lite svårt att ta in det då, men nu såg man att det låg en BEBIS där inne! Den låg och sträckte ut sig liksom för att visa upp sig och svängde benen upp och ner. Tur att jag hade en näsduk i beredskap! Jag tror mina känslor har kommit ifall mig nu. Först idag känner jag riktig lycka över detta. Innan har jag mer varit nedstämd och inte alls uppskattat alla jobbiga "biverkningar" och inte känt mig som mig själv. Men idag är jag glad och hoppas att det är ok att jag delar med mig av det här. Hoppas det kan fungera som HOPP snarare än förtvivlan för er som kämpar så.

Koko,
    Så skönt att du mår bätte idag, din gårdag lät verkligen inte rolig!

• _koko_

A.M. - Tack för omtanken! Du missade nog mitt svar när du tipsade om det tidigare i tråden, för det är just hos JÅ jag går! :)

Jag är säker på att jag får bästa möjliga hjälp, men sambon känner sig ju helt maktlös eftersom han inte kan hjälpa mig...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?