Moppy;
Jag har bott i Dubai i typ 4 år och sen har jag varit där minst 1-2 ggr om året sen jag flyttade hem till Sverige (pga kärleken). Ska själv dit i vår.
Alla resorts är helt fantastiska i Dubai, det beror på om du har tänkt lägga mer eller mindre pengar. Allt på Bur Dubai sidan är oftast dyrare, pga av närheten till stränder.
Det finns så ofantligt mycket, så det är bättre du säger vad du är ute efter. Kan rekommendera Fritidsresor, de kör charter till Dubai nu, och det är ovanligt billiga resor.
På deras site finns alla möjliga prisklasser (Panorama hotell är ett horhotell, så det rekommenderar jag verkligen inte). men Oasis beach resort, är bra priser och helt ok. Dubai Marine, är helt fantastiskt o ligger nära city kärnan. Dubai har ändrats så himla mycket opch blivit gigantiskt. Förut så var city vid creeken, nu har den förflyttats längs med stränderna, så den är flera mil lång...
Jultiden är ganska kylig, det är vinter där då och det kan vara ganska kallt på kvällarna och på dagarna endast runt 20-25 grader och sval vind.