• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Lapinette

CicciL - superduktigt! Det är en otrolig prestation att sluta röka så bra jobbat!

Själv så börjar nu nojjorna dagarna innan BIM. Hatar det varje gång jag börjar tänka ...mår jag inte lite konstigt? Har gått bra ända tills idag då jag tycker att vissa saker smakar konstigt. VILL INTE tänka så utan bara vara och sen får vi se om det kommer något rött på måndag eller ej. Ska jag nu nojja mig hela helgen?

• _koko_

F*n vad du är bra cicci!! Kör hårt i helgen också och fortsätt tänka på gullig bebis när suget sätter i. :D

Jag hejar på dig!

• Storasystern

A.M och _koko_: Klart sambon ska med till Gyn!! Det är minsann nyttigt för dem att veta hur det går till!

Appropå att se "grävande" och sånt; min Pappa nöjde sig inte med att vara med under förlossningen (av mig alltså), han fotograferade... Jag kan säga att de bilderna visar lite mer än man kanske vill veta... :(

• Lapinette

Den dagen säger jag bara fotoförbud! Vill nog inte visa mitt blödiga nedre del för andra. Och gällande om mannens vara eller icke vara med under förlossningen så tycker jag att de själva väljer (inget tvång).

• Storasystern

Instämmer med Lapinette, inga foton för mig heller. Jag förstår inte var han fick den idéen och inte heller hur Mamma kunde gå med på det!

OM jag nån gång lyckas bli gravid (misströstar lite ibland) så ska mannen definitivt vara med! Man måste nog ha lite mentalt stöd tror jag! :)

• Vänner-fan

BRA JOBBAT CICCI!!!!! Keep up the good work! Efter 17 år, jösses!!

Min pappa fotade min födelse också och mamma satte in korten i albumet som om det inte vore mer med det!!! ENDA gången jag kan tänka mig att det är till någon nytta är väl om jag skulle få för mig att titta på de innan det är dags för mig själv att kalva, men jag vet inte... Tror inte jag får ut så mycket av att se att Japp, här är jag halvvägs ute och Här är jag helt ute och Här är navelsträngen klippt...

• sweetstreet

Ojojoj...
    FOTO! Näe, DET tänker skulle jag ALDRIG kunna tänka mig!!! Hu!
    Tycker kanske överhuvudtaget inte att det är nödvändigt att min man studerar just de nedre regionerna så jätteingående vid en ev. förlossning. Känns som om man inte riktigt vill att just den bilden ska vara den han minns sedan när man så småningom vill göra annat där... ;) Vad jag förstått kan det vara ganska blodigt och så?
    Känns som om vår föräldrageneration var mer inne på "dokumentation" än vad vi är?

Heja Cicci!!!!!!!
    Stå på dig!!! Jättestrongt!

• sweetstreet

vänner-fan!
    Grattis till "kollen"!!! Förstår att det ändå känns rätt skönt att det inte var tvillingar. Kan ju vara lite mycket att gå fån 0 till 2 barn på en gång?!?

Lapinette,
    du får försöka att hålla dig aktiv med annat i helgen så du inte folkuserar så mycket på ev symptom! ;)

koko,
    Lycka till med din koll idag!!!!Skönt att du mår bättre än igår också! :)

• sweetstreet

oj jag pratar visst med mig själv...
    Kanske har ni alla gjort helg redan?

• skorpan_

Äntligen fredag! :)

Har precis läst ikapp mig.. :)

Vänner-fan
    Vad spännande med ännu ett ultraljud!

Cicci, härligt med en veckas uppehåll nu!

Själv sitter jag med ett par ömmande bröst och ett humör som en berg och dalbana.. Funderar om det kan vara tidiga gravtest..hmm tänk om!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?