• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Storasystern

Inga bra tips att komma med tyvärr... Är redan mörker-deppig!

Om det inte funkar nu så får vi vänta i två månader eftersom jag ska jobba utomlands... SKIT

• Lapinette

_koko_ - är de recpetbelagda? Just nu kan jag nog tänka mig ta vad som helst bara jag blir av med smärtan. Klarar inte av att jobba just nu.

• Moppy

Såg att ngn rekommenderade glidmedel. Läste även i helgen (ja jag satt på nätet i flera timmar, pathetic!)att vissa glidmedel kan förhindra de små spermsen att tränga igenom. Varning, varning.... Välj ngt annat att spica upp era lovelife! ;) ;)

• _koko_

Lapinette - Ja, det är de. Jag har ätit dem i 3 år ungefär, och klarar mig inte utan dem!! I torsdags tog jag dem som jag skrivit tidigare här för sent och blev då sängliggande i några timmar, så man måste ta dem när värken precis börjar komma.
    Ipren eller liknande är ett skämt i sammanhanget...

• Telemarkgrrl

Jag äter också Orudis (jo, dom är receptbelagda) och jag har frågat min gyn om det där med planerade graviditeter och värktabletter. Hon sa att dom inte orsakar några fosterskador eller så, däremot så kan man ha lite svårare att bli med barn medan man äter dom. Hon sa att om man äter dom under mensen (när man iallafall inte kan bli med barn) och sen slutar så ska det inte vara någon fara. Hoppas att hon har rätt i det, tror inte att jag skulle överleva mensen utan mina kära små Orudis.

• sweetstreet

Oj, det verkar verkligen vara värsta vetenskapen allt detta. Slemmets slemmighet, glidmedlets på- eller inverkan på simmarna, olika piller oh hälsokostpreparat....hej o hå....

Hm, själv hoppas jag också kunna få upp lite mer ork och lust denna vecka eftersom jag också ska släppa ägg i slutet av denna vecka eller början av nästa. Kanske ska man försöka sig på varannandagsschemat, men tycker själv att det just nu känns mer "påtvingat" än lustfyllt. Hm förstår inte riktigt varför. För normalt brukar jag bli jättepilsk veckan innan ÄL! Men nu känner jag mig mset trött.... :(

• sweetstreet

Alltså ang värktabletter så har jag hört att även Ipren kan göra att det är svårare att bli gravid. Men jag vet inte ifall detta stämmer?

• Lapinette

Ska ringa min gyn imorgon (telefontid). Måste få smärtstillande. Förra månaden var ok då mensen inföll en söndag men idag är jag på jobbet men klarar inte av så mycket mer....har gömt mig både på toalett och i köket när väkren varit som värst. Tack för tips!

• Telemarkgrrl

Orudis, Ipren, Treo, Naproxen, Dexofen, ja alla såna (acetylsalicylsyra, ibuprofen o likn)ska man undvika när man försöker bli gravid. Men detsamma gäller för alla - så fort du slutar med dom så gör dom det inte svårare att bli gravid. Så det *borde* inte göra något att äta dom under mensen.

Alvedon och Panodil är två sorter som inte ska påverka möjligheterna att bli gravid ens när du äter dom. Men dom hjälper ju tyvärr inte heller om man har svåra menssmärtor.

• viktualia

smygläsaren har en fråga:
    ni som har katastrofont vid mens - har nån av er ätit p-piller och slutat och sedan drabbat av mensont a la misär?!?

ännu något som känns otäckt med "skaffabarnbranschen"... själv hade jag vidigt mens innan jag började äta p-piller.. har nästa glömt hur det var...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?