• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • A.M.

sweetstreet:
    Jag har aldrig heller märkt av någon geléklump och jag har varit gravid flera gånger förutom denna! Så det kan inte vara avhängigt av slemklump eller ej. Det hela verkar mer och mer framstå som ett mysterium ... Vad är det som gör att det blir barn eller ej?

• Lapinette

Sockerbiten - GRATTIS!

sweetstreet - du är inte ensam....får ingen slempklump och inga känningar vid ÄL.

mugglefan - jag sällar mig till dem som känner att det är hopplöst.

• _koko_

Grattis sockerbiten, vad roligt!!! Ja, påminn oss om dina symptom så vi får gotta oss lite. :D

A.M. - ja, nog är det ett mysterium allt!

Idag börjar officiellt kn*lla-varannan-dag-hela-cykeln för mig, hehehe... Väntar äl till helgen eller i början på nästa vecka, men tänker inte bry mig om sånt.

Apropå kn*lla - har ni sett att man kallar det att "mysa" på familjeliv, och sen skriver man i nästa tråd att man myst framför tvn med hela familjen... Eeeh?!! :D

• A.M.

De är GALNA på FL - det är ju det vi säger!

• ljuvlig

Grattis sockerbiten! Jättekul!!!

Nej, nu tycker jag att vi rycker upp oss lite. Hum, ska vi försöka ge varandra lite tips på hur vi dels ska orka att ha och dels hur vi kan tråna efter 5+1 istället? Nu faller mörkret på och vi blir trötta och hängiga. Hur hottar vi upp det i sängen då? För mig och min mans del krävs lite rolig *rajtantajtan* om det ska bli något "varannan dag-juck" överhuvudtaget

Tips någon?

Jag föreslår till en början en romantisk/erotisk film...

• Moppy

Gott vin! Lite rödtjut kan värma upp den mest stressade och hängiga person...

• A.M.

Sängkammarleksaker kan vara riktigt kul. Efter tycke och smak. Bara en så enkel sak som att använda en flaska glidmedel (heat fr Apoteket är en hit) på lite nya sätt.

• Lapinette

Sorry tjejer, inga heta 6-tips från liten kanin idag. Har grym mensvärk. Funderar på att boka tid hos min gyn för att få lite tips, kolla upp om allt är ok samt lite starkare piller mot min smärta.

• _koko_

Jaaa, vem var det som skrev om glidmedel och skinkor och bakifrån???? :D

Lapinette - jag äter orudis mot mina smärtor, men läser nu på fass att det ska undvikas av kvinnor som "planerar" graviditet... Bäst jag frågor gyn om det på onsdag!
    www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

• Storasystern

Sockerbiten: Grattis!!! Hurra, ett plus i tråden!

Jag väntar och väntar...
    Moppy: Tack för informationen!Tur att vi helt ovetandes lyckades pricka in dagen innan ÄL! Det finns hopp ett par dagar till!

Svar på tråden gravid? när märker man av det?