• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • Snart så....

Storasystern: Underbart med Italien, massa god mat och vin :D Det är inte så många som har symptomer så håller tummarna att det tagit!!

• Storasystern

OK, om jag anstränger mig har jag lite molvärk i äggstockarna... ;)

• Vänner-fan

Storasystern,
    Om du hade böjen för en vecka sen är det nog för tidigt att känna något redan. Bara att hoppas på det bästa! Jag älskar också Italien och tanken är att det blir nästa utlandsresa efter bröllopsresan. Men jag vill inte åka dit förrän jag kan dricka vin igen. Italiensk mat, glass och rödvin hör liksom ihop tycker jag.

• Moppy

Storasystern: Välkommen tillbaka till tråden!

Jag vill inte verka neggo, men man kan bli förvillad av den j*kla molvärken. Jag har haft molvärk 2 cyklar nu mellan ÄL och mens och varit ganska hoppfull om att det tagit. Men nej, nej ingen graviditet har det varit. *suck*

• aase

Hoppas att det är ok om jag hoppar in här en liten stund. JAg har en liten fråga och ni verkar vara sådana experter...

Jag och min M2B var lite oförsiktiga i helgen... Min ÄL var planerad att infalla i måndags. Nu har jag konstant mått illa sedan i tisdags. Min fråga är därför, kan man få symptom av en graviditet så tidigt? Jag har aldrig haft det såhär innan, bör kanske tilläggas.

• Storasystern

Moppy, det är OK att vara neggo, jag tror liksom inte på molvärken som ett symptom. Iallafall inte än på ett bra tag. Jag mår fint och kan bara hoppas på det bästa... Fast jag håller med dig, jag har också haft molvärk sen jag slutade med p-piller. Blä!

Vänner-fan, Italiensk mat och rödvin... mmmm... Det blev en massa rödvin på resan förståss, så lite glad var jag att jag inte redan var gradvid! :) Glassen kan man ju som tur är äta ändå (och det gör man ju dessvärre! :( )

• Moppy

Aase: jag är egentligen ingen expert eftersom jag inte plussat ännu (:() men utifrån det jag läst så kan man inte känna grav symptom så tidigt. Det tar ca 1 vecka innan ägget fäster efter ÄL och först då kan man känna av det i kroppen. Många känner dock inget då heller. Och vad gäller illamående förstår jag det som att det inte kommer förrän ett par veckor därefter.

Om någon erfaren gravid woman har annan info så go ahead ;)

Lycka till!

• aase

Moppy: Tack. Skönt att få lite betryggande ord. Känns lite dumt att säga det bland er som så gärna vill men det är nämligen inte riktigt rätt läge för oss just nu. Skulle det vara så att jag är gravid så akulle jag ju självklart bli glad men just nu pendlar jag veckovis till Norge så timingen kunde vara bättre (även om min kille tjatar som en galning)...

Lycka till ni andra i alla fall! Jag håller tummarna för er!

• _koko_

Hej, smyger in här en liten stund. Har varit hemma från jobbet idag. Var ju så glad att mensen nästan var över igår, att det varit så lite den här månaden och ingen mensvärk...

Johejdu.

Vaknade 5 i morse av mensvärk, lyckades somna om men när jag gick upp för att gå till jobbet kände jag att jag blödde... Tog direkt en värktablett men det var ju för sent, så fram till kl 10 låg jag dubbelvikt... Sen släppte värken men började komma tillbaka vid 4-tiden, så idag kommer jag behöva överskrida maxdosen för att klara mig...

Hade så mycket hopp igår men nu känns allt skit. Trodde för ett ögonblick att jag kanske inte alls hade endo, dumma dumma flicka...

Sen har jag en förkylning i kroppen också, vilket inte gör humöret bättre. Har sovit mycket idag, så jag hoppas att det inte blir värre.

BLÄ. En riktig skitdag. Hur lång mens kan man ha egentligen??? Jag har ju f*n 2 veckor varje månad snart!!! Skulle hellre ha störtflod några dagar än såhär... :( :( :(

• _koko_

Förlåt att jag är ego förresten och bara skriver om mig själv och verkar ignorera det ni andra skrivit under dagen...

Svar på tråden gravid? när märker man av det?