• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • FruSofia

Menseländet har slått till med full kraft här nere i Skåne Var ute i lilla medicinskåpet och rotade fram lite Cyklo för att stilla det värsta blodflödet. Så här mycket blödde jag aldrig med p-piller. Har ni märkt skillnad sedan ni slutade med skydd???

• sweetstreet

Fru Sofia
    Jag blöder mycket mer sedan jag slutade med pillren. Och jag har även ont i mahgen nu. Särskilt dag 2. :( Hade i stort aldrig ont när jag åt piller.

• ljuvlig

FruSofia,

Tack för tipset! Ska kolla med hälsokosten i dag och se vad de säger,,,

Jag slutade med p-piller i somras och märker skillnad i smärta vid mens. Nu måste jag nästan alltid ta panodil första dagen, det behövde jag inte när jag åt p-piller. Och så fick jag mycket finnar och kvisslor på rygg och bröst, precis efter jag slutat men det har lugnat ner sig nu som tur är! Mängden mens är nog densamma.

• Snart så....

Godmorgon,

Ljuvlig: märkte du skillnad på det onda vid första mensen eller kom det senare?

• ljuvlig

Jag tror att första mensen inte gjorde så ont på mig, smärtan kom efter ett par gånger...

• Snart så....

ahhh så var det ju för mig med sista mensen fast jag trodde det berodde på min helvetes ÄL. Hmm om jag ska ha så ont varje gång vid mens *ryser* hur ska man klara det? Bäst att bli gravid fort :D

• FruSofia

Det är väl så att om man haft äl så blir mensen kraftigare och ger mer mensvärk och motsatt de gånger man inte haft äl.

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    Min mensvärk kom tillbaka efter det att jag slutade med piller för ett par år sedam. inte kul alls. jag tror även att mensen blev rikligare,. men den var riklig även med piller.
    Kul verkligen...

tog första ÄL stickan i morse men ingen böj. men det visste jag ju om. Böjen borde komma i morgon men jag ville bara vara på den säkra sidan.

• Snart så....

Böj är ett härligt ord, böj + "böj" = pluss?? :D

• Moppy

Hej hej!
    Jag måste säga appropå mens utan p-piller, att jag får mindre mens och nästan ingen värk alls nu när jag slutat med piller. Istället har jag ju som jag 'klagat om' här i tråden haft molvärk mellan ÄL och mens. Konstigt... Kroppen är inte helt lätt att tyda!

Kramisar till er alla :)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?